یک زندانی اسیر روسی که تبدیل به سرباز شده است، گفت که شبه نظامیان گروه واگنر به مدت 3 هفته او را آموزش داده اند و انتظار نداشتند که او از حمله اوکراین جان سالم به در ببرد.

به گفته این روزنامه، یک پزشک اعلام کرد که این مرد دوباره برای خدمت آماده است، و او به خط مقدم در باخموت بازگردانده شد، جایی که او صدها سرباز واگنر را دید.

این مرد ناشناس که در ماه مارس توسط سربازان اوکراینی اسیر شد، به ژورنال گفت که او فقط در یک مهارت آموزش دیده است – نحوه خزیدن در جنگل، که به او نشان می دهد که انتظار نمی رود برای مدت طولانی در میدان جنگ زنده بماند.

ژورنال گزارش داد “باطل” یک اصطلاح واگنر برای اعدام در محل است.

شهر باخموت در شرق اوکراین محل برخی از مرگبارترین درگیری ها در درگیری بین روسیه و اوکراین بوده است. یک تفنگدار بازنشسته آمریکایی تخمین زد که میانگین امید به زندگی یک سرباز در خط مقدم در شرق اوکراین حدود چهار ساعت است.

بازدیدکنندگانی که لباس های استتاری نظامی پوشیده اند در ورودی «مرکز پی ام سی واگنر»، که با تاجر و بنیانگذار گروه نظامی خصوصی واگنر یوگنی پریگوژین در ارتباط است، در هنگام افتتاح رسمی بلوک اداری در روز وحدت ملی، در سن پترزبورگ، ایستاده اند. روسیه، جمعه، 4 نوامبر 2022.

به گزارش ژورنال، این مرد گفت که واگنر جزئیات خود را با غذا ارائه نکرده است، بنابراین سربازان مجبور شدند برای وعده های غذایی خود زباله جمع کنند و او پس از اینکه در حالی که گم شده بود به یک پاسگاه برخورد کرد، توسط نیروهای اوکراینی دستگیر شد.

به گزارش ژورنال، این مرد گفت که سربازانی که مجروح شده بودند هنوز باید توسط مافوق اجازه عقب نشینی داشته باشند.

این مرد به خروجی گفت: “دو مسلسل به سمت ما می‌سوختند، مردم تکه تکه می‌شدند، اما آنها به ما می‌گفتند: به جلو خزیدن و حفاری را ادامه دهید. این خیلی گنگ بود.”

به گزارش وال استریت ژورنال، مردی که به گزارش رسانه گزارش داد محکوم به سرقت، جرایم مواد مخدر و قتل بود، در 29 ژانویه گفت، به دو جوخه شش نفره از محکومان دستور داده شد تا به یک پاسگاه اوکراینی در باخموت حمله کنند.

این مرد به خروجی گفت که او یک زندانی با محکومیت قتل و سرقت است.

  • گروه واگنر در اوایل ماه جاری اعلام کرد که به شیوه استخدام زندانیان پایان داده است.

  • یک زندانی 48 ساله روسی که تبدیل به سرباز شده است به وال استریت ژورنال گفت که گروه واگنر فقط سه هفته به او آموزش داده است و انتظار نداشت از اولین ماموریت خود جان سالم به در ببرد.

    وال استریت ژورنال گزارش داد، مردی که توسط گروه واگنر روسیه آموزش دیده بود، گفت که انتظار نداشت از اولین ماموریت خود جان سالم به در ببرد.

  • گروه واگنر، یک گروه شبه نظامی قدرتمند روسی، به دلیل ارائه آزادی به زندانیان محکوم در روسیه برای مبارزه با اوکراین، جنجال جهانی ایجاد کرد. یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار این گروه و متحد دیرینه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اوایل ماه جاری در بیانیه‌ای در تلگرام تأیید کرد که سازمان از آن زمان پس از ثبت نام تعداد کمتری برای مشارکت، جذب زندانیان را متوقف کرده است.

    بازدیدکنندگانی که لباس های استتاری نظامی پوشیده اند در ورودی «مرکز پی ام سی واگنر»، که با تاجر و بنیانگذار گروه نظامی خصوصی واگنر یوگنی پریگوژین در ارتباط است، در هنگام افتتاح رسمی بلوک اداری در روز وحدت ملی، در سن پترزبورگ، ایستاده اند. روسیه، جمعه، 4 نوامبر 2022.آسوشیتدپرس

    • او گفت: «ما فقط همه اجساد را در یک مکان جمع می‌کردیم و آنها را در آنجا رها می‌کردیم، فرصتی برای رسیدگی به آنها وجود نداشت.

      او گفت: “اگر جلو نروید و آنچه را که به شما گفته می شود انجام ندهید، به سادگی باطل می شوید.” این را همه می دانند.»

      این رسانه گزارش داد که تنها چهار نفر از این مردان تا پایان شب “آمادگی رزمی” داشتند در حالی که بقیه کشته یا مجروح شدند. او به ژورنال گفت که صبح روز بعد به این مرد به دلیل جراحات وارده به بازویش اجازه عقب نشینی داده شد.

      اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع