یک جاسوس متهم روسیه به خود می بالید که نفوذ به آمریکا آسان است. او پس از دستگیری با پرونده هایی که پوشش او را منفجر کرده بود، اکنون در زندان است.

او به طرز وحشیانه ای درباره هویت جعلی خود به خود می بالید و نوشت: “ما این کار را کردیم لعنتی!!! AAAAAAA.” سپس شانس او ​​تمام شد.

اسناد می‌گویند، با وجود اطمینان او به داستان جلد، در سال‌های بعد، شانس چرکاسف تمام شد.

پیام دیگری که توسط وزارت دادگستری منتشر شد، جشن گرفت که او “با موقعیت یک فرد برتر لعنتی با دیدگاه های کاری خارق العاده، دیدگاه های شهروندی” وارد ایالات متحده خواهد شد.

ایمیلی از سرگئی چرکاسوف از شکایت DOJ

در نهایت، گفته می‌شود، او برای دوره کارآموزی در دادگاه کیفری بین‌المللی در هلند پذیرفته شد – اما در آوریل 2022 هنگامی که او سعی کرد این کار را انجام دهد، توسط نیروهای امنیتی هلند از ورود به این کشور منع شد.

تصویری از پیامی که توسط سرگئی چرکاسوف ارسال شده است، که ایالات متحده او را به جاسوسی روسیه متهم می کند.وزارت دادگستری

بر اساس این شکایت، چرکاسوف با چندین هارد دیسک و یک تلفن دستگیر شد که پر از اطلاعات جزئیات یک داستان جلدی بود که بیش از یک دهه پیش می‌رفت.

نقشه مخفیگاه سرگئی ولادیمیرویچ چرکاسوفوزارت دادگستری

از آنجا، ماموران برزیلی یک انبار بزرگ از شواهد پیدا کردند که آنها را با FBI به اشتراک گذاشتند تا پرونده آن را بسازند. او بعداً در برزیل محکوم شد و به 15 سال زندان محکوم شد.

وزارت دادگستری سرگئی چرکاسف را به فعالیت مخفیانه در ایالات متحده متهم می کند و یک حافظه پنهان از پیام های او دریافت می کند.

  • بر اساس اسناد، هارد دیسک‌های او همچنین نقشه‌ای از مخفیگاهی در سائوپائولو داشت.

    نقشه مخفیگاه سرگئی ولادیمیرویچ چرکاسوف

    “من رویای زیادی در مورد سال نو خود دارم – من و شما در سن پترزبورگ در برف قدم می زنیم تا به کاخ زمستانی بروید. همه چیز خوب خواهد بود. [happy face image] [signed] زندانی جنگ» نوشت.

    مکاتبات چرکاسوف به یک علاقه عاشقانه ارسال شد

    سرگئی ولادیمیرویچ چرکاسوف، با لباس نظامی روسی

    بر اساس این شکایت، تلفن ماموران را به سمت نام واقعی چرکاسف، مادرش و عکس‌هایی از او در لباس نظامی روسی سوق داد که با شغل جاسوسی همخوانی داشت.

    در این شکایت آمده است که دولت روسیه به برزیل گفته است که چرکاسوف به دلیل قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب است، ادعایی که شکایت آن را “مشکوک” توصیف می‌کند و رسانه تحقیقاتی Bellingcat گفت که تظاهر به بازگرداندن او بوده است.

    تصویری از پیامی که توسط سرگئی چرکاسوف ارسال شده است، که ایالات متحده او را به جاسوسی روسیه متهم می کند.وزارت دادگستری

    این شکایت همچنین شامل پیام‌هایی از پس از بازداشت چرکاسف بود، که در آن او به شخصی که به عنوان علاقه‌ای عشقی توصیف می‌شد، پیامک ارسال می‌کرد و مباهات می‌کرد که به زودی به روسیه مسترد خواهد شد – واقعیتی که محقق نشد.

    وزارت دادگستری گفت که مدتی بعد او در برزیل دستگیر شد و در آنجا به سرقت هویت و کلاهبرداری متهم شد.

    “امروز ما می نوشیم لعنتی!!!” او نوشت و بعداً اضافه کرد “ما این کار را کردیم لعنتی!!!”

    سرگئی ولادیمیرویچ چرکاسوف در حال جشن گرفتن ورود به دانشگاه ایالات متحده است

    پس از فارغ التحصیلی از دوره ایالات متحده – سی ان ان گزارش داد که در دانشگاه جانز هاپکینز بود – وزارت دادگستری گفت چرکاسف سعی کرد در دولت ایالات متحده، اتاق های فکر و رسانه ها شغل پیدا کند.

    تصویری از پیامی که توسط سرگئی چرکاسوف ارسال شده است، که ایالات متحده او را به جاسوسی روسیه متهم می کند.وزارت دادگستری

    یکی از پیام‌های این شکایت نشان می‌دهد که چرکاسوف پس از قبولی در یک دانشگاه معتبر ایالات متحده، خوشحال است، جایی که امیدوار بود یک دوره روابط بین‌الملل بتواند به اطلاعات ممتاز در مورد سیاست خارجی ایالات متحده دسترسی داشته باشد.

    وزارت دادگستری ادعا می‌کند که چرکاسوف سال‌ها صرف ساختن هویتی جعلی به عنوان یک برزیلی به نام ویکتور مولر فریرا کرده است که از آن برای ورود مخفیانه به ایالات متحده استفاده می‌کرد.

    وزارت دادگستری چرکاسوف را متهم می کند که به عنوان یک عامل خارجی ثبت نشده، از اسناد جعلی استفاده کرده و به مقامات دروغ گفته است. با توجه به حبس خود در برزیل، مشخص نیست که او چگونه و چه زمانی می تواند محاکمه شود.

    این پیام ها در اسناد اتهامی منتشر شده توسط وزارت دادگستری که پرونده جاسوسی علیه سرگئی چرکاسوف را مطرح می کند، وجود دارد.

    او نوشت: «خبر خوب این است که دو هفته دیگر پرونده من به پایان می‌رسد (مثل عدم تجدیدنظر در آن، بدون تجدیدنظر، مانند رونق گرفتن)».

    سرگئی ولادیمیرویچ چرکاسوف، با لباس نظامی روسی.وزارت دادگستری

    • اسناد دادگاه حاوی پیام‌های محرمانه‌ای که ادعا می‌شود بین یک جاسوس روسی و سرپرست او وجود دارد، نگاهی وحشیانه به یک داستان جلد چند دهه‌ای دارد که بعداً به طرز چشمگیری از هم پاشید.

      پیام های محرمانه اسناد دادگاه نگاهی به زندگی وحشی یک جاسوس روس متهم می کند.

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع