یکی از شهرهای اوهایو با یک راننده کامیون و یک افسر سابق K-9 که در حمله ژوئیه شرکت داشتند ساکن می شود

کلمبوس، اوهایو (AP) – یکی از شهرهای مرکزی اوهایو این هفته با یک افسر سابق K-9 و یک راننده کامیون که در حمله سال گذشته شرکت داشتند، موافقت کرد، ویدئویی که توجه ملی را به خود جلب کرد و سؤالاتی را در مورد استفاده از سگ‌ها به وجود آورد. دستگیری مظنونین

سوابق به اشتراک گذاشته شده با آسوشیتدپرس توسط شهر سیرکلویل نشان می دهد که جاداریوس رز 225000 دلار پس از گاز گرفتن سگی که بخشی از واحد سگ سگ اداره پلیس سیرکلویل بود در 4 ژوئیه متحمل شد. رز اسناد تسویه حساب را در 8 ژانویه امضا کرد.

کنت آببارنو، وکیل رز، گفت که حل و فصل گامی به سوی مسئولیت پذیری است، اما اثرات حمله به این جوان 24 ساله با او باقی خواهد ماند.

آببارنو گفت: «آنچه برای جاداریوس رخ داد هرگز قابل جبران نیست. این به طور دائم نحوه برخورد او با مجریان قانون را تا آخر عمر تغییر داده است.»

سوابق اضافی که روز پنجشنبه توسط افسر سابق رایان اسپیکمن، نگهبان سگ امضا شد، نشان می‌دهد که شهر نیز با پرداخت 40000 دلار به او موافقت کرده است.

بر اساس توافقنامه، سوابق مربوط به خاتمه کار اسپیکمن از پرونده پرسنلی او حذف می شود، او یک نامه استعفای داوطلبانه ارائه می دهد که در جولای گذشته لازم الاجراست و می تواند سرگ، بلژیکی مالینویز که رز را گاز گرفته بود، از شهر به قیمت 1 دلار خریداری کند.

طبق سوابق، شهر همچنین یک نامه مرجع «خنثی» به Speakman ارائه می‌کند که تاریخ استخدام، موقعیت او در این بخش و میزان دستمزد او در زمان استعفا را شرح می‌دهد.

شهر سیرکلویل به پیام‌هایی که به دنبال اظهار نظر در مورد شهرک‌ها بودند، پاسخ نداد اما سوابق را از طریق ایمیل به اشتراک گذاشت.

اسپیکمن در مرخصی قرار گرفت و پس از اینکه آژانس گفت که او “استانداردها و انتظاراتی که ما از افسران پلیس خود داریم را برآورده نکرده است” از نیرو اخراج شد.

همچنین به عنوان بخشی از حل و فصل، انجمن خیرخواه گشتی اوهایو باید شکایتی را که اتحادیه مطرح کرده بود با این استدلال که او بدون دلیل کافی اخراج شده است، پس بگیرد.

اتحادیه ای که نماینده Speakman است، بلافاصله به پیامی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

Speakman قرار است در 21 فوریه جلسه داوری داشته باشد.

در حین دستگیری رز در نزدیکی سیرکلویل، که توسط دوربین‌های بدن پلیس ضبط شده بود، اسپیکمن به سگ اجازه داد تا رز را در حالی که روی زانوهایش قرار داشت و دست‌هایش در هوا بود، قلع و قمع کند. رز، که در آن زمان 23 ساله بود، از ممفیس، تنسی، نیاز به درمان در بیمارستان داشت.

در گزارش پلیس آمده است که تعقیب و گریز در مسیر 35 اوهایو به این دلیل آغاز شد که به نظر می رسید کامیون رز یک گلوله را گم کرده بود و او برای بازرسی توقف نکرد.

پلیس ادعا کرده است که رز در ابتدا از پیاده شدن از کامیون امتناع کرد و بعداً از دستورات برای سوار شدن به زمین سرپیچی کرد.

در حالی که سگ روی رز بود، یک سرباز فریاد زد: “سگ را از او دور کن!” رز در حالی که دردی قابل مشاهده بود گفت: «ولش کن! لطفا! لطفا!” قبل از پایان حمله

ضبط‌های صوتی نشان می‌دهند که راس به یک اعزام‌کننده 911 گفت که افسران تحت تعقیب او «در تلاش برای کشتن» او بودند و او از عقب‌نشینی احساس امنیت نمی‌کرد. او همچنین گفت که درمورد اینکه چرا مأموران می‌خواستند او را متوقف کنند و اینکه چرا پس از توقف کوتاه مدت او قبل از رانندگی، اسلحه‌ها را کشیده بودند، گیج شده است.

اعزام کننده به رز گفت که بایستد و از افسران تبعیت کند و آنها قصد آسیب رساندن به او را نداشتند.

منبع