یانگکین مانند دیسانتیس با خشم ترامپ روبرو می شود

اگرچه درست است که ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان ایالت، یانگکین به وضوح فاصله خود را حفظ کرد و لفاظی‌های خود را تعدیل کرد تا بتواند برای دموکرات‌ها جذابیت داشته باشد – و نگرانی‌های متحدش این است که او صرفاً نسخه‌ای جلیقه‌دار از رئیس جمهور سابق قطبی بود.

نامزد جمهوری خواه فرمانداری فلوریدا ران دیسانتیس به همراه همسرش کیسی دیسانتیس در یک مهمانی نظارت شبانه انتخاباتی در مرکز همایش در تامپا، فلوریدا، در 8 نوامبر 2022 با هواداران صحبت می کند. (جورجو ویرا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

یانگکین، یکی از مدیران مالی سابق، از نارضایتی در مورد تعطیلی مدارس و سایر مسائل مربوط به آموزش (که بسیاری از آنها تحت عنوان کلی و نادرست “نظریه نژاد انتقادی” جمع آوری شده بودند) برای تری مک آلیف مورد علاقه تشکیلات دموکرات استفاده کرد.

و در حالی که دیسانتیس به راحتی در انتخابات مجدد پیروز شد، که منجر به تاجگذاری فوری – و برخی هشدار داده شده، زودرس – به عنوان نامزد پیشتاز در سال 2024 شد، نامزدهای یانگکین تأیید کردند.

رئیس جمهور سابق اوضاع را کاملاً متفاوت می بیند و رهبران احزاب، مقامات انتخاباتی و ظاهراً به دلیل عملکرد ضعیف نامزدهای خود را مقصر می داند. همچنین این نتایج ظاهرا ترامپ را منصرف نمی‌کند، اتفاقی که می‌تواند او را در مسیر برخورد مستقیم با فرمانداران جاه‌طلبی مانند دیسانتیس و یانگکین، و همچنین سایر چهره‌های برجسته – از جمله بالقوه، قرار دهد.

او که شخصیتی کمتر مبارز و قطبی تر از دیسانتیس بود، می توانست جذابیت بیشتری برای رای دهندگان حومه شهر داشته باشد، که به او در پیروزی در حومه ویرجینیای شمالی کمک کردند، که گاهی اوقات به عنوان زنگ خطر ریاست جمهوری دیده می شود. در طول پاییز، او و دیسانتیس هر دو برای نامزدهای جمهوری خواه مبارزه کردند.

یانگکین در حالی که کمپین در حال بسته شدن بود، گفت: «ما یک گروه کاملاً جدید از جمهوری‌خواهان را خواهیم داشت که وارد شوند و راه جدیدی را به جلو تعریف کنند.»

آنهایی که توسط ترامپ تأیید می شوند نیز همینطور بودند، که جمهوری خواهان به طور فزاینده ای او را به عنوان عاملی برای چشم انداز حزب می دانند.

نامزد جمهوری خواه فرمانداری فلوریدا ران دیسانتیس به همراه همسرش کیسی دیسانتیس در یک مهمانی نظارت شبانه انتخاباتی در مرکز همایش در تامپا، فلوریدا، در 8 نوامبر 2022 با هواداران صحبت می کند. (جورجو ویرا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

فرماندار ویرجینیا، گلن یانگکین، در طول یک گردهمایی برای یسلی وگا، نامزد جمهوری خواه برای ناحیه هفتم کنگره ویرجینیای شمالی، در پارک Locust Shade در 7 نوامبر 2022 در Triangle، ویرجینیا صحبت می کند.  (سارا سیلبیگر/گتی ایماژ)

(تصویر عکس: اخبار یاهو؛ عکس ها: الکس وانگ/گتی ایماژ، درو آنگرر/گتی ایماژ)

(تصویر عکس: اخبار یاهو؛ عکس ها: الکس وانگ/گتی ایماژ، درو آنگرر/گتی ایماژ)

فرماندار ویرجینیا، گلن یانگکین، در طول یک گردهمایی برای یسلی وگا، نامزد جمهوری خواه برای ناحیه هفتم کنگره ویرجینیای شمالی، در پارک Locust Shade در 7 نوامبر 2022 در Triangle، ویرجینیا صحبت می کند. (سارا سیلبیگر/گتی ایماژ)

از آن زمان، یانگکین سهم زیادی از گمانه زنی های ریاست جمهوری را به خود جلب کرده است. یانگکین در پاسخ به این سوال که آیا ماه گذشته جاه‌طلبی‌های کاخ سفید داشته است یا خیر، یانگکین پاسخی را داد که اگر تاریخ نشانه‌ای از آن باشد، چنین پاسخی را نشان می‌دهد: «سال 2024 خیلی دور است. و من واقعاً از این حدس و گمان متواضع هستم، اما در حال حاضر روی ویرجینیا بسیار متمرکز هستم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پستی که عصر پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، با تازه‌ترین سخنان خود علیه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، صبح روز جمعه به دنبال فرماندار محبوب جمهوری‌خواه دیگر – گلن یانگکین از ویرجینیا – رفت که به نظر می‌رسید هشداری برای منصرف کردن او از جستجوی آن بود. ریاست جمهوری در سال 2024

همانند دیسانتیس، ترامپ پیشنهاد کرد که مسئولیت کامل صعود سیاسی غیرمحتمل فرماندار را بر عهده دارد. من از او حمایت کردم، از طریق تلفنی یک تظاهرات بسیار بزرگ ترامپ برای او انجام دادم، ماگا را مجبور کردم به او رای دهد – وگرنه او نمی توانست به پیروزی نزدیک شود. اما او این را می داند و اعتراف می کند.» ترامپ در سایت Truth Social نوشت.

ترامپ در پست صبح جمعه خود در Truth Social، شبکه رسانه اجتماعی اختصاصی او، نوشت: «خانواده جوان (اکنون برداشت جالبی است. چینی به نظر می رسد، اینطور نیست؟) در ویرجینیا بدون من نمی توانست برنده شود. مشخص نیست که چرا او به دروغ القا کرد که یانگکین اصل و نسب چینی دارد (منشاء نام فرماندار آلمانی است)، اما ترامپ سابقه لفاظی علیه چین و مردم چین را دارد که در طول همه‌گیری ویروس کرونا، لفاظی‌ها و خشونت‌های ضد آسیایی را انجام می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در یک مهمانی شب انتخابات در مار-آ-لاگو، سه شنبه، 8 نوامبر 2022 در پالم بیچ، فلوریدا، به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهد.  (فلان ام. ایبنهک برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در یک مهمانی شب انتخابات در مار-آ-لاگو، سه شنبه، 8 نوامبر 2022 در پالم بیچ، فلوریدا، به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهد. (فلان ام. ایبنهک برای واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

قابل توجه است که لفاظی پست ترامپ در مورد یانگکین به طور قابل توجهی لحن ملایم‌تر – و کوتاه‌تر – نسبت به سخنان ضد دیسانتیس او بود. ترامپ با ابراز تاسف، با یک یادداشت دلگرم‌کننده پایان داد: «اما او این کار را انجام خواهد داد!»



منبع