گزارش ها حاکی از آن است که هند در تلاش است تا کشورهای گروه 20 را وادار کند که از دستور پوتین مبنی بر عدم اشاره به جنگ روسیه در اوکراین به عنوان “جنگ” پیروی کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با نارندرا مودی نخست وزیر هند در سپتامبر 2022 در هند دیدار می کند.ALEXANDR DEMYANCHUK/SPUTNIK/AFP از طریق گتی ایماژ

  • بر اساس گزارش بلومبرگ، چین همچنین از نامیدن این جنگ به عنوان “جنگ” خودداری کرده و در عوض آن را “بحران” نامیده است.

    بی میلی هند به استفاده از کلمه “جنگ” با ترجیح خود کرملین مطابقت دارد. همچنین این اصطلاح را در روسیه منصرف می کند و ترجیح می دهد که آن را “عملیات نظامی ویژه” نامیده شود، عبارتی که ولادیمیر پوتین هنگام اعلام تهاجم به کار می برد.

    به گزارش رویترز، هند نمی‌خواهد گروه 20 حمله روسیه به اوکراین را یک “جنگ” بداند.

  • ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با نارندرا مودی نخست وزیر هند در سپتامبر 2022 در هند دیدار می کند.

    مقامات آن تلاش کردند تا اعضا را متقاعد کنند که از آن به عنوان “بحران” یاد کنند، اما با مخالفت مواجه شدند.

  • رویترز و بلومبرگ گزارش دادند، در جریان مذاکرات این گروه بر سر یک بیانیه مشترک در روز چهارشنبه، هند تلاش کرد اعضای گروه 20 را متقاعد کند که در عوض جنگ را یک “بحران” یا “چالش” بنامند.

    اگرچه هند صراحتاً از روسیه حمایت نکرده است، اما با امتناع از اعمال تحریم ها و افزایش واردات نفت و گاز طبیعی روسیه به حمایت اقتصادی از این کشور ادامه داده است.

    (او در مواقعی حکومت خود را نادیده گرفته و از کلمه “جنگ” استفاده کرده است، اما این تعبیر همچنان در رسانه های رسمی روسیه رایج است.)

    تردید جمعی گروه 20 در مورد اینکه آیا جنگ باید حتی یک جنگ خوانده شود یا نه، یک گام مهم به عقب از موضع آن در نوامبر 2022 است. پس از نشستی که در سال گذشته به میزبانی اندونزی برگزار شد، این گروه اعلامیه ای رسمی منتشر کرد که در آن درگیری را جنگ خواند.

    رویترز به نقل از داده های منابع تجاری گزارش داد واردات نفت روسیه از هند در ژانویه به رکورد 1.4 میلیون بشکه در روز رسید.

    نشست بنگالورو اولین نقطه عطف در ریاست یک ساله هند در گروه 20 است. با اولین سالگرد جنگ، که در 24 فوریه 2022 آغاز شد، همپوشانی دارد.

    گزارش ها حاکی از آن است که هند تلاش کرد تا جلوی کشورهای گروه 20 را بگیرد که جنگی را که روسیه در اوکراین آغاز کرد به عنوان یک “جنگ” توصیف کردند، حتی در حالی که این درگیری وارد دومین سال خود می شود.

    رویترز گفت که نمایندگان هند تلاش کردند برای اجماع تلاش کنند، اما ناموفق بودند. جلسات روز پنجشنبه در بنگالورو ادامه یافت.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

یک مقام هندی به رویترز گفت: «هند تمایلی به بحث یا حمایت از هرگونه تحریم اضافی علیه روسیه در جریان G20 ندارد. تحریم های موجود علیه روسیه تأثیر منفی بر جهان داشته است.

رویترز برای گزارش خود از نمایندگان حداقل هفت کشور گروه 20 استناد کرد، در حالی که بلومبرگ به نقل از یکی دیگر از افراد آشنا با این موضوع. هیچ یک از منابع ذکر نشده است.

موضع هند منعکس کننده موضع روسیه است که اصرار دارد این جنگ را “عملیات نظامی ویژه” نامیده شود.

در بیانیه 16 نوامبر آمده است: «بیشتر اعضا جنگ در اوکراین را به شدت محکوم کردند». با این حال، در این بیانیه اشاره شده است که برخی از کشورهای عضو «دیدگاه‌های دیگری و ارزیابی‌های متفاوتی از وضعیت و تحریم‌ها دارند».

روسیه یکی از اعضای گروه 20 است و در حال اعزام هیئتی به این جلسات است. رویترز گفت که قرار بود به جای خود مقامات، معاونان خود را نزد وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزی بفرستد.