گزارش می گوید خانواده بندیکت کامبربچ ممکن است با فشار قانونی برای پرداخت غرامت به دلیل پیوندهای تاریخی با تجارت برده باربادوس مواجه شوند.

دیوید کمیسیگ، سفیر باربادوس در Caricom و معاون رئیس کارگروه ایالتی، ماه گذشته به گاردین گفت که درکس و سایر خانواده ها در صورت عدم موافقت با پرداخت غرامت، ممکن است با دعوی قضایی روبرو شوند.

به گزارش تلگراف، یک مقام کارگروه هدف قرار دادن خانواده بندیکت کامبربچ را رد نکرد.

  • کشور کارائیب باربادوس به عنوان بخشی از کارزاری برای دریافت غرامت برای برده داری، شروع به تقویت فرزندان ثروتمند برده داران کرده است.

    جد کامبربچ، آبراهام کامبربچ، مزرعه کلند را در قرن هجدهم خریداری کرد. طبق گزارش تلگراف، تا زمانی که برده داری در سال 1834 لغو شد، حدود 250 برده را در خود جای داده بود.

    دیوید دنی، یکی از مبارزان پیشرو برای غرامت و دبیر کل جنبش کارائیب برای صلح و ادغام، به تلگراف گفت: «هر نوادگان صاحبان مزارع سفیدپوست که از تجارت برده منتفع شده اند، باید از خانواده کامبربچ غرامت بپردازند. “

    با این حال، اخیراً برای اولین بار خانواده خاصی را مشخص کرد و ریچارد درکس، نماینده محافظه‌کار بریتانیا را به دلیل مالکیت خانواده‌اش بر مزرعه وسیع شکر در جزیره، هدف قرار داد.

    به گزارش گاردین، گروه وظیفه ملی باربادوس در مورد غرامت، بخشی از کمیسیون غرامت کاریکام (Caricom)، قبلاً بر جست‌وجوی غرامت از قدرت‌های استعماری و مؤسسات ثروتمندی متمرکز بود که از برده‌داری سودهای کلانی به دست می‌آوردند.

    بندیکت کامبربچ در مراسم جوایز فیلم آکادمی بریتانیا EE 2022 شرکت می کند.سمیر حسین/WireImage از طریق گتی ایماژ

    • به گزارش تلگراف، خانواده بازیگر نامزد اسکار بندیکت کامبربچ با این احتمال روبرو هستند که با درخواست غرامت برای برده داری به دلیل پیوندهای تاریخی با مزرعه قند در باربادوس مواجه شوند.

      اجداد کامبربچ صاحب یک مزرعه شکر در باربادوس بودند که 250 برده را در خود جای داده بود.

    کامبربچ قبلاً در فیلم برنده اسکار 2013 “12 Years a Slave” یک برده را به تصویر کشیده بود. او همچنین نقش ویلیام پیت جوان را در فیلم “آمیزینگ گریس” در سال 2006 در مورد نبرد برای الغای برده داری در بریتانیای کبیر بازی کرد.

    اکنون، خانواده کامبربچ برای ادعای غرامت مورد هدف قرار گرفته اند. هنگامی که توسط تلگراف تحت فشار قرار گرفت که آیا خانواده کامبربچ تحت تعقیب قرار خواهند گرفت یا خیر، کمیسیونگ آن را رد نکرد.

    او به این روزنامه گفت: «این موضوع اکنون به دولت باربادوس مربوط است. در بالاترین سطح با آن برخورد می شود.»

    به نوشته روزنامه دیلی میل، خانواده کامبربچ از این مزرعه ثروت اندوزی به دست آوردند. پس از لغو برده داری، خانواده 6000 پوند از دولت بریتانیا دریافت کردند – مبلغی به ارزش تقریباً 1 میلیون دلار در پول امروزی.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    بندیکت کامبربچ در مراسم اهدای جوایز

    کامبربچ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    این روزنامه همچنین گزارش داد که مادر کامبربچ یک بار به او توصیه کرده است که نام خانوادگی خانواده را به طور حرفه ای استفاده نکند تا در صورتی که او را هدف کمپین غرامت قرار دهد.

    این بازیگر علناً در مورد تاریخ برده‌داری خانواده‌اش صحبت کرده است. او در سال 2018 به تلگراف گفت: “ما گذشته خود را داریم – لازم نیست برای دیدن گذشته برده دار به دور نگاه کنید. ما بخشی از کل صنعت شکر بودیم که شوکه کننده است.”

    یک کارگروه باربادوس به دنبال غرامت از نوادگان برده‌داران ثروتمند است.

  • او گفت: “این در ابتدایی ترین مراحل است. ما تازه شروع کرده ایم. بسیاری از این تاریخ واقعاً اکنون آشکار می شود.”

    بر اساس گزارش دیلی میل، کامبربچ به نقش در فیلم «گریس شگفت‌انگیز» به‌عنوان «نوعی عذرخواهی» برای نقش خانواده‌اش در تجارت برده می‌نگریست.