گزارش می‌گوید F-16های آمریکایی فراتر از انتظارات خلبانان اوکراینی هستند

F-16

یک F-16.نیروی هوایی آمریکا

  • در گزارشی آمده است که خلبانان اوکراینی آموزش دیده با هواپیماهای اف-16 آمریکایی از این جت های جنگنده “بسیار تحت تاثیر قرار گرفته اند”.

  • گزارش سرویس اوکراینی صدای آمریکا به نقل از یک خلبان نیروی هوایی اوکراین است.

  • F-16 را می توان در نبردهای هوا به هوا و هوا به سطح، به گفته نیروی هوایی ایالات متحده مورد استفاده قرار داد.

سرویس اوکراینی صدای آمریکا گزارش داد خلبانان اوکراینی تحت تاثیر جنگنده های اف-16 آمریکا قرار گرفته اند.

خلبانی که با علامت فراخوانی “فانتوم” استفاده می‌کرد، در مصاحبه‌ای با این نشریه گفت که خلبانان اوکراینی که در ایالات متحده و اروپا در مورد جنگنده‌های چند منظوره آموزش می‌بینند، این هواپیما را تحسین کرده‌اند.

وی گفت: خلبانان ما بسیار تحت تأثیر قرار گرفته اند. “این هواپیما به سادگی از انتظارات آنها فراتر رفت. حتی با وجود اطلاعاتی که در طول آموزش دریافت کرده اند، آنها چشم اندازهای بزرگ و پتانسیل بزرگی را برای کمک این هواپیما به نیروی هوایی ما می بینند.”

و شما می توانید تصور کنید که اطلاعاتی وجود دارد که آنها هنوز یاد نگرفته اند، هنوز به آنها نداده اند، در مورد اینکه این هواپیما چه چیز دیگری می تواند انجام دهد.”

اما “فانتوم” اضافه کرد که آموزش مجدد خلبانان در هواپیماهای پیشرفته چالش های خاصی را به همراه داشت زیرا بسیاری به پرواز با سوخو27 و میگ-29 ساخت روسیه قدیمی عادت داشتند.

سخنگوی پنتاگون سرتیپ نیروی هوایی ژنرال پت رایدر در ماه اوت اعلام کرد که ایالات متحده آموزش خلبانان اوکراینی را در جت های F-16 “در حمایت از تلاش های بین المللی برای توسعه و تقویت دفاع بلندمدت اوکراین” آغاز خواهد کرد.

ایالات متحده آموزش خلبانان اوکراینی را در ماه اکتبر آغاز کرد، در حالی که نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در ماه اوت شروع به کار کرد و خلبانان را قبل از شروع آموزش ویژه F-16 در دانمارک در ماه دسامبر، خلبانان را تحت آموزش های پرواز و زبان انگلیسی قرار داد.

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا، در آن زمان در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که در حالی که اوکراین در مراحل اولیه درگیری در برابر حملات هوایی روسیه «آسیب‌پذیر» بوده است، «نیروهای مسلح آن اکنون می‌توانند اکثریت قریب به اتفاق را رهگیری و نابود کنند. از مهمات وارده» با تشکر از حامیان بین المللی که برای دفاع هوایی آن کمک هوایی می کنند.

وی افزود: ما با هم اکنون با حصول اطمینان از برخورداری اوکراین از یک نیروی هوایی مدرن در آینده که حول جت جنگنده بسیار توانمند نسل چهارم F-16 تشکیل شده است، پیش می رویم.

رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین، گفت: «اوکراین برای آموزش خلبانی که بریتانیا و سایر شرکای آن ارائه می‌دهند، ارزش زیادی قائل است» و افزود که «برنامه‌ای سریع و مؤثر برای تجهیز خلبانان اوکراینی به مهارت‌های مورد نیاز در جنگ علیه روسیه ارائه می‌کند». “

هنوز چندین ماه طول می کشد تا آنها شاهد اقدام علیه نیروهای روسی باشند. سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در حالی که در یک جت جنگنده F-16 نشسته به بالا نگاه می کندرئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در حالی که در یک جت جنگنده F-16 نشسته به بالا نگاه می کند

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در یک جت جنگنده اف 16.Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix/AFP از طریق Getty Images

هلند، دانمارک و نروژ تلگراف گزارش داد که 60 فروند F-16 به اوکراین ارائه می دهد.

بر اساس وب سایت نیروی هوایی ایالات متحده، F-16 فایتینگ فالکون “یک هواپیمای جنگنده جمع و جور و چند منظوره” است که در نبردهای هوا به هوا و هوا به سطح استفاده می شود.

این هواپیمای 49 فوتی می تواند دو بمب 2000 پوندی، دو موشک هوا به هوا AIM-9 Sidewinder، دو موشک هوا به هوا میان برد پیشرفته AIM-120 و دو مخزن سوخت خارجی 2400 پوندی را حمل کند. . همچنین به یک توپ 20 میلی متری M-61A1 مجهز شده است.

این می افزاید که می تواند بیش از 500 مایل در هنگام انجام عملیات هوا به سطح پرواز کند.

اما اندیشکده شورای آتلانتیک در گزارشی در ماه آگوست ابراز تردید کرد که این جت جنگنده تغییر دهنده بازی در جنگ باشد، زیرا سامانه های موشکی زمین به هوای اس-400 روسیه احتمالاً تهدیدی جدی برای تمام جت های اوکراینی است. و آنها را مجبور به پرواز در ارتفاعات پایین تر می کند و آنها را در وضعیت نامساعدی قرار می دهد.

با وجود این، این سازمان خاطرنشان کرد که «تلاش‌هایی که صرف آموزش خلبانان، خدمه زمینی و تدارکات اوکراینی برای راه‌اندازی و نگهداری این هواپیماها می‌شود، ارزش بلندمدتی خواهد داشت».

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید

منبع