گزارش می‌گوید وکلای منهتن DA می‌ترسیدند که پرونده استورمی دانیلز علیه ترامپ ضعیف‌تر از آن باشد که بتوان آن را بدون اتهامات کیفری دیگر مطرح کرد.

یکی از منابع به Daily Beast گفت: «پرونده استورمی ساده‌ترین و ساده‌ترین پرونده بود، اما خطر این را داشت که چیزی جز یک جنایت نباشد.

به گفته دادستان‌های سابق، مانع دیگر این است که این پرونده عمدتاً مبتنی بر شهادت کوهن است که به اتهامات دروغگویی به کنگره درباره برنامه‌های تجاری ترامپ اعتراف کرد. کوهن از آن زمان به‌دنبال تغییر تصویر خود به‌عنوان فردی است که از ترامپ پاک شده است، اما اعضای هیئت منصفه ممکن است او را به‌عنوان فردی که تبری برای خرد کردن دارد ببینند.

به گفته وکلایی که روی این موضوع کار می‌کردند، اتهامات «حس پول» بخشی از یک پرونده کلاهبرداری تجاری گسترده‌تر علیه ترامپ بود.

انتظار می رود آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن از اعضای هیئت منصفه بخواهد که ترامپ را به جعل سوابق تجاری به دلیل پرداخت هایی که به مایکل کوهن، تعمیرکار سابق وی انجام داده است، متهم کنند که به نوبه خود 130 هزار دلار به دنیلز پرداخت کرد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در مورد رابطه ای که به گفته او ساکت بماند. با ترامپ داشته است.

به گزارش دیلی بیست، سه وکیل فکر می کردند که این پرونده به عنوان اتهامات مستقل عمل نمی کند.

  • این یک مانع مهم است که چندین چالش را به همراه دارد. دادستان ها می توانند استدلال کنند که ترامپ تلاش کرده است نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی فدرال را پنهان کند – چیزی که کوهن در سال 2018 به آن اعتراف کرد. اما یک قاضی ممکن است معتقد باشد که دفتر دادستان منطقه منهتن با اجرای قانون فدرال بیش از حد عمل کرده است. اگر پرونده به هیئت منصفه برسد، اعضای هیئت منصفه ممکن است تعجب کنند که چرا دادستان های فدرال علیه ترامپ اتهامی وارد نکردند یا ممکن است شهادت کوهن را باور نکنند.

    دونالد ترامپ.
  • به گفته کارشناسان، اتهامات مورد انتظار دارای نقاط ضعف متعددی است.

  • بدرو گفت که چندین دلیل احتمالی وجود دارد که چرا ترامپ ممکن است بخواهد مبالغ پرداختی به دانیلز را به غیر از سرپوش گذاشتن بر نقض مالی کمپین انتخاباتی پنهان کند.

    تحقیقات درباره ترامپ در سال 2017 و در زمان سلف براگ، سایروس ونس جونیور، با شهادت کوهن در کنگره درباره پرداخت‌ها به دنیلز، که نام اصلی او استفانی کلیفورد است، آغاز شد.

    برای محکوم کردن ترامپ به اتهامات جنایت، دادستان ها باید ثابت کنند که ترامپ قصد ارتکاب یا مخفی کردن یک جنایت جداگانه را از طریق پرداخت ها داشته است.

    بدرو در مورد اتکا به شهادت کوهن با توجه به اعترافات قبلی خود به گناه، اظهارات صریح تری داشت.

    مارک بدرو، وکیل مدافع جنایی و دادستان سابق دفتر دادستانی منطقه منهتن، گفت که پرونده ای علیه ترامپ صرفاً در مورد پرداخت های بی پولی «احتمالاً شکست خواهد خورد».

    بدرو به اینسایدر گفت: «آنها باید نشان دهند که قصد او کلاهبرداری و همچنین سرپوش گذاشتن بر جنایت دیگری بوده است.

    دنیلز طوفانی استفانی کلیفورد

    او گفت: «این یک فاجعه به عنوان دادستان است. “شما نمی توانید به مایکل کوهن برای گفتن زمان روز به شما تکیه کنید، مگر اینکه آن را با یک ساعت تایید کنید. این شاهد وحشتناکی است.”

    دونالد ترامپ.آنا پولساز/گتی ایماژ