گزارش شده است که کارکنان فاکس نیوز از پرونده های Dominion عصبانی هستند

اسناد دادگاه منتشر شده در هفته‌های اخیر شامل افشاگری‌های بمب‌گذاری‌شده در مورد عملکرد داخلی شبکه راست‌گرایانه است، از جمله متن متنی که به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که مجریان ستاره و مدیران شبکه به دنبال آرام کردن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و حامیانش با دادن فرصت پخش به دروغ‌هایی درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 علیرغم اینکه می دانستیم داستان ها ساختگی هستند. در همین حال، به نظر می‌رسد که خبرنگاران در بخش خبری این شبکه به دلیل عقب‌نشینی از آن روایت‌ها، غافلگیر شده‌اند.

یکی از خبرنگاران به این خبرگزاری گفت که “بسیار واضح است که انگیزه ماشین مبتنی بر پول در سمت نظر است که تمام تصمیمات تجاری آنها را هدایت می کند و بسیاری از تصمیمات برنامه نویسی آنها را هدایت می کند.”

یکی از تهیه کنندگانی که با The Daily Beast مصاحبه کرد، گفت که احساس می کند بخش خبری سانسور شده است.

Dominion از فاکس نیوز به مبلغ 1.6 میلیارد دلار شکایت کرد و مدعی شد که این شبکه به تئوری های توطئه نادرست ترامپ در مورد انتخابات، از جمله ادعاهایی مبنی بر تقلب در دستگاه های رای گیری این شرکت، علیرغم اینکه می دانست این ادعاها نادرست است، زمان پخش داده است.

بنا به گزارش The Daily Beast، بسیاری از کارمندان فاکس نیوز در پی پرونده های خیره کننده دادگاهی که به عنوان بخشی از شکایت افترا علیه این شبکه توسط Dominion Voting Systems منتشر شده است، به سر می برند.

گزارش شده است که یکی دیگر از روزنامه نگاران کهنه کار گفته است که او از این که آبروی افراد خبر قانونی به دلیل اقدامات خنده دار و خطرناک عده ای در جریان آن انتخابات در گل و لای کشیده می شود، «به شدت عصبانی است».

گزارش کامل را در Daily Beast بخوانید.

مربوط…



منبع

دیلی بیست گزارش داد که با 9 کارمند شبکه و خودی صحبت کرده است که احساس می کنند پرونده های دادگاه به اعتبار بخش خبری شبکه آسیب بیشتری وارد می کند و به نظر می رسد که شبکه تصمیمات خود را بر اساس حفظ بینندگان به جای انتشار حقیقت می گیرد.

بدتر از همه، به نظر می‌رسد فاکس نیوز از گزارش‌دهی روزنامه‌نگارانش در مورد این شکایت جلوگیری می‌کند. به گفته هاوارد کورتز، مجری «Mediabuzz»، این شبکه او را از پوشش لباس Dominion منع کرد، تصمیمی که او گفت به شدت با آن مخالف است.

فاکس نیوز شکایت Dominion را به عنوان تلاشی برای لکه دار کردن شبکه و “سکوت کردن مطبوعات” توصیف کرده و آن را به نقل قول های “گیلاس چیدن” در پرونده ها متهم کرد.

سخنگوی فاکس نیوز در بیانیه‌ای به دیلی بیست از فاکس نیوز دفاع کرد و گفت که این شبکه سرمایه‌گذاری خود را در روزنامه‌نگاری افزایش داده است و به روزنامه‌نگاران خود «بسیار افتخار می‌کند».

یکی از خبرنگاران فاکس نیوز به دیلی بیست گفت: ما خوشحال نیستیم. یکی دیگر از کارمندان، یک تهیه کننده خبر، گفت: “زمان بسیار بدی برای کار در اینجا بود.”