گروه شخص ثالث ایالات متحده بلیط 2024 را در نظر می گیرد – اما آیا این فقط به ترامپ کمک می کند؟


<span>عکس: تام برنر/رویترز</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/T0TjuYToXfLLaldakOQw2g–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/39d3220dabef231e247d0ee8de731a4c” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/T0TjuYToXfLLaldakOQw2g–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/39d3220dabef231e247d0ee8de731a4c”/><button class=

عکس: تام برنر/ رویترز

این هفته در یک صحنه کوچک در نیوهمپشایر، جو مانچین، سناتور ویرجینیای غربی و جان هانتسمن، فرماندار سابق جمهوری خواه، کنار هم نشستند و از فضایل دو حزبی بودن تمجید کردند و بسیار شبیه به همتایی با هم صحبت کردند. آنها به نمایندگی از سازمان مدافع سیاسی میانه رو No Labels که در نظر دارد برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 یک برگه حزب ثالث ارائه دهد، حضور داشتند و از این دو نفر دعوت کرده بودند تا مانیفست سیاست 67 صفحه ای خود را ارائه دهند.

در اوایل شب، مجری این سوال را مطرح کرد: آیا مانچین و هانتسمن برای ریاست جمهوری نامزد شدند؟ پس از خاموش شدن کف زدن‌های ناچیز، مانچین منحرف شد و گفت که آن‌ها به سادگی آنجا هستند تا «به شما توضیح دهند که ما به گزینه‌هایی نیاز داریم». اما امتناع مانچین از اعلام اینکه آیا سال آینده به دنبال انتخاب مجدد برای مجلس سنای ایالات متحده خواهد بود یا خیر، و حضور او در تالار شهر، این گمانه زنی را برانگیخته است که او و No Labels ممکن است با هم ترکیب شوند تا انتخابات 2024 را به هم بزنند.

مربوط: دیدگاه گاردین درباره رابرت اف کندی جونیور: از کملوت تا توطئه‌بازی | سرمقاله

No Labels از سال 2010 وجود داشته است و عمدتاً سیاست های میانه رو ترویج می کند و گهگاه برای انتخاب دموکرات های میانه رو به کنگره تلاش می کند. جاه طلبی های اخیر آن بسیار بزرگتر است، زیرا قصد دارد 70 میلیون دلار جمع آوری کند، در هر ایالت در سراسر کشور در رای گیری شرکت کند و یک بلیط شخص ثالث برای ریاست جمهوری بسازد. این گروه با نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که یک نامزد حزب ثالث میانه‌رو آرا را از جو بایدن دور می‌کند و رقابت را به سمت دونالد ترامپ متمایل می‌کند، به شبحی تبدیل شده است که در انتخابات 2024 برای دموکرات‌ها وجود دارد.

برجستگی روزافزون No Labels و پتانسیل آن برای شرکت در یک نامزد شخص ثالث منجر به واکنش شدید دموکرات ها و جمهوری خواهان میانه رو بیشتر شده است. نمایندگان دموکرات و سازمان‌های سیاسی مانند MoveOn بسیج شده‌اند تا با این گروه مخالفت کنند، از جمله برگزاری جلسات توجیهی برای کارکنان کنگره در مورد خطر بلیط شخص ثالث. استراتژیست های دموکرات و جمهوری خواه علاوه بر این، یک نظرسنجی را سفارش دادند که نشان می داد چگونه یک نامزد مستقل میانه رو در برابر بایدن نقش خرابکارانه ای خواهد داشت.

اما تلاش‌ها برای نشان دادن اینکه No Labels می‌تواند بخش قابل‌توجهی از آرا را به خود اختصاص دهد و عملاً ریاست جمهوری را به ترامپ تحویل دهد، فقط این گروه را جسورتر کرده است. رئیس نظرسنجی No Labels به آکسیوس گفت که نظرسنجی اخیر – که نشان داد یک نامزد مستقل میانه رو حدود 20 درصد آرا را به دست می آورد و انتخابات را به سمت ترامپ سوق می دهد – دلیلی است بر اینکه استراتژی آنها درست بوده و شانس مناسبی برای ریاست جمهوری دارند.

«افرادی که این کار را پیش می برند، بدبینانه این کار را انجام نمی دهند. آنها خود را متقاعد کرده اند که این یک لحظه تاریخی منحصر به فرد است و قصد دارند از آن استفاده کنند.

او گفت که گالستون با تصمیم این گروه در سال 2022 برای تمرکز بر معرفی یک نامزد شخص ثالث مخالفت کرد و پس از یک سال ارائه استدلال علیه این تغییر تصمیم گرفت در آوریل سال جاری از این سازمان خارج شود. اگرچه او همچنان از این گروه حمایت می کند، اما ماموریت فعلی آن را نادرست می بیند و در مورد اینکه چگونه می تواند برای امیدهای ریاست جمهوری ترامپ مفید باشد صحبت کرده است.

دونالد ترامپ در کنفرانس نقطه عطف اقدام ایالات متحده در غرب پالم بیچ، فلوریدا شنبه گذشته.

دونالد ترامپ در کنفرانس نقطه عطف اقدام ایالات متحده در غرب پالم بیچ، فلوریدا شنبه گذشته. عکس: جورجیو ویرا/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

گالستون گفت: “من نتوانستم با تشکیل یک بلیط مستقل همراهی کنم.” من هیچ معادلی بین دونالد ترامپ و جو بایدن ندیدم و می‌ترسیدم که این بلیط، حمایت از نامزدی بایدن را از بین ببرد.

No Labels و کاندیدای احتمالی آن Manchin، این تصور را که آنها به عنوان اسپویلر عمل خواهند کرد را رد می کنند. این گروه ادعا کرده است که اگر به نظر می رسد که انتخابات را به یک حزب منتقل کند، برنامه های خود را ادامه نخواهد داد، اگرچه معیارهای خود برای چنین تصمیمی مبهم بوده است، و مانچین روز دوشنبه به حضار در نیوهمپشایر گفت که “اگر در یک مسابقه شرکت کنم، برنده خواهم شد”.

اهداکنندگان نامشخص

همانطور که No Labels با جمع آوری کمک های مالی خود و تلاش برای حضور در آرای سراسری پیش می رود، با نظارت بیشتر بر اینکه دقیقا چه کسی از تلاش های آنها حمایت می کند، مواجه شده است. این گروه از افشای اهداکنندگان خود امتناع می ورزد، که موظف به انجام آن نیست، اما تحقیقات مادر جونز ده ها مشارکت کننده ثروتمند وابسته به No Labels را شناسایی کرد.

اگرچه شامل چندین کمک کننده اصلی دموکرات می شود، بسیاری از مشارکت کنندگان از اهداف محافظه کار و نامزدهای جمهوری خواه حمایت می کنند. تحقیقات جداگانه ای از The New Republic نشان داد که هارلان کرو، میلیاردر محافظه کار، که اخیراً به دلیل روابط نزدیکش با قاضی دادگاه عالی کلارنس توماس شناخته شده است، بین سال های 2019 تا 2021، 130000 دلار به این گروه اهدا کرده است.

مقامات No Labels نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را دلیل عدم آزادی این گروه ذکر کرده‌اند، در حالی که نانسی جاکوبسون، مدیر اجرایی این گروه، این هفته به NBC News گفت که “هیچ چیز بدی” در مورد جمع آوری کمک مالی وجود ندارد. او گفت که گالستون در روزهای اولیه فعالیت این گروه به جاکوبسون گفت که فقدان شفافیت ممکن است به یک مسئله تبدیل شود، اما او به او گفت که “به هیچ وجه نامشخص” به این ترتیب کارها چگونه اداره می شود.

Jacobson و No Labels به درخواست اظهار نظر در مورد این مقاله پاسخ ندادند.

مشخص نیست که No Labels چه میزان از هدف 70 میلیون دلاری خود را جمع آوری کرده است، اگرچه سال های گذشته و وضعیت Jacobson به عنوان جمع آوری کمک مالی کهنه کار نشان می دهد که می تواند مبالغ زیادی جذب کند. فرم های مالیاتی 2021 No Labels، جدیدترین سالی که به صورت عمومی در دسترس است، بیان می کند که در آن سال چیزی بیش از 11.3 میلیون دلار درآمد داشته است. طبق فرم مالیاتی سال 2021، پردرآمدترین کارمند سازمان، مفسر سیاسی سابق مارک هالپرین بود که به عنوان استراتژیست ارشد No Labels حدود 257000 دلار درآمد داشت. این سازمان هالپرین را با وجود ادعاهای چندین زن مبنی بر آزار و اذیت جنسی و تجاوز علیه این روزنامه نگار برجسته، استخدام کرد. هالپرین، که قبلاً به دلیل برخی از اتهامات آزار و اذیت علیه خود عذرخواهی کرده و سایر اتهامات از جمله حمله فیزیکی را رد کرده است، در ماه مارس سال جاری No Labels را ترک کرد. برای اظهار نظر با او ارتباط برقرار نشد.

فرم‌های مالیاتی همچنین نشان می‌دهد که No Labels به شرکت‌های مشاوره‌ای که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شود، برای کارهای حمایتی و ارتباطاتی آنها پول پرداخت کرده است. در سال 2021 حدود 946000 دلار به شرکت ارتباطات Rational 360 غرامت پرداخت کرد. Rational 360 به درخواست اظهار نظر در مورد این مقاله پاسخ نداد.

این گروه قبلاً با انتقاد دموکرات‌ها مواجه شده بود، از جمله زمانی که در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018 از یک نماینده ضد دگرباش جنسی و ضد سقط جنین در ایلینویز حمایت کرد. به گفته Intercept، یک Super PAC که با No Labels مرتبط است، حدود 1 میلیون دلار برای حمایت از این کمپین هزینه کرد. اما واکنش های قبلی علیه این گروه در مقایسه با آنچه که در حال حاضر با آن مواجه است، چیزی نیست، با نگرانی فزاینده در میان دموکرات ها که No Labels پتانسیل این را دارد که آنها را در کاخ سفید از دست بدهد.

کریس ون هولن، سناتور دموکرات، به هیل گفت: «کاملاً واضح است که یک نامزد بدون برچسب به انتخاب مجدد دونالد ترامپ کمک خواهد کرد.

هیچ لیبلز تا سوپر سه‌شنبه – زمانی که تعداد زیادی از ایالت‌ها در اوایل ماه مارس سال آینده انتخابات مقدماتی را برگزار می‌کنند – به عنوان آخرین مهلتی برای اعلام اینکه آیا شخص ثالثی را اداره می‌کند یا خیر، مهلت داده است. پت مک‌روری، رئیس مشترک ملی این گروه، روز دوشنبه اعلام کرد که اگر بایدن و ترامپ تا آن زمان به احتمال زیاد با هم رقابت کنند و این گروه راهی برای پیروزی ببیند، نامزدی را انتخاب خواهد کرد.



منبع