گروهبان سابق نیروی هوایی ایالات متحده در قتل معاون جان خود را از دست می دهد

به گفته دادستان، در پرونده کالیفرنیا، رابرت آلوین جاستوس جونیور، از Millbrae، ون را رانندگی کرد. او در این پرونده با اتهامات فدرال قتل و اقدام به قتل روبرو است.

کریلو سپس گفت: «من با جنبش ضد دولتی همسو شدم و می‌خواستم اعمال خشونت‌آمیز را علیه افسران مجری قانون فدرال انجام دهم.

سانتا کروز، کالیفرنیا (AP) – یک گروهبان سابق نیروی هوایی که با یک جنبش افراطی ضد دولتی مرتبط بود و در سال 2020 در بحبوحه اعتراضات به قتل جورج فلوید به مقامات مجری قانون حمله کرد، به حبس ابد بدون آزادی مشروط در آمریکا محکوم شد. قتل یک گروهبان کلانتر کالیفرنیای شمالی

کاریلو، اهل سانتا کروز، پس از کمین کردن مقامات در جامعه بن لوموند دستگیر شد.

در فوریه، کاریلو به قتل آندروود اعتراف کرد و اعتراف کرد که یک روز قبل از 29 مه 2020 در فیس‌بوک پیام‌هایی ارسال کرده است، در اوکلند تیراندازی کرده و از کسی می‌پرسد که آیا آنها “مغز هستند” و می‌گویند که او آماده عمل است و فقط صحبت نمی‌کند. او همچنین اعتراف کرد که 19 گلوله از یک تفنگ AR-15 دست ساز از پشت یک ون سفید که توسط مردی که به صورت آنلاین با او ارتباط داشت شلیک کرده است.

دادستان ها گفتند که کاریلو، از سانتا کروز، با جنبش “بوگالو” ارتباط دارد، مفهومی که توسط شبکه آزاد علاقه مندان به اسلحه و افراط گرایان به سبک شبه نظامیان که به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کردند، پذیرفته شده است. کارشناسان می گویند که این گروه با فرهنگ حق جایگزین در اینترنت با این باور که یک جنگ داخلی در ایالات متحده قریب الوقوع وجود دارد شروع به کار کرد.

هنگامی که صدها نفر پس از قتل فلوید، یک مرد سیاهپوست در ماه مه 2020، توسط یک افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس، در خیابان‌ها علیه خشونت پلیس راهپیمایی کردند، کاریلو پس از گشودن تیراندازی روی یک کلبه نگهبانی به آندروود شلیک کرد.

یک هفته پس از تیراندازی در اوکلند، نمایندگان کاریلو را بلافاصله پس از کشتن گوتزویلر دستگیر کردند.



منبع

استیون کاریلو، 33 ساله، در ماه ژوئن به تمام 9 فقره اتهام، از جمله قتل، برای قتل گروهبان کلانتر سانتا کروز اعتراف کرد. دیمون گوتزویلر. همچنین در ماه ژوئن، یک قاضی فدرال، کریلو را به دلیل کشتن دیوید پاتریک آندروود، یک مامور امنیتی فدرال که به همراه یکی از همکارانش هنگام نگهبانی از ساختمان فدرال در اوکلند مورد حمله قرار گرفت، به 41 سال زندان محکوم کرد.

دادستان ها گفتند که در 6 ژوئن 2020، کاریلو به معاونان کلانتر در شهرستان سانتا کروز که در حال پاسخ به گزارش یک ون حاوی سلاح گرم و مواد سازنده بمب بودند، کمین کرد. گوتسویلر 38 ساله کشته شد و چند تن دیگر از مقامات مجری قانون زخمی شدند.