کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره محدودیت بدهی دیدار می‌کند: «ساعت در حال حرکت است»

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، درست پس از آن که اکثریت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان با محدودیت سقف بدهی را تصویب کردند، در حالی که تلاش می‌کنند جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن را به مذاکره درباره هزینه‌های فدرال در کنگره در واشنگتن سوق دهند، با خبرنگاران صحبت می‌کند. چهارشنبه 26 آوریل 2023.

این منبع آشنا به USA TODAY گفت: «مک کارتی با بایدن صحبت کرد و موافقت کرد که در روز نهم ملاقات کنیم.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، درست پس از آن که اکثریت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان با محدودیت سقف بدهی را تصویب کردند، در حالی که تلاش می‌کنند جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن را به مذاکره درباره هزینه‌های فدرال در کنگره در واشنگتن سوق دهند، با خبرنگاران صحبت می‌کند. چهارشنبه 26 آوریل 2023.

دعوت بایدن حدود یک ساعت پس از آن صورت گرفت که یلن هشدار داد دولت ممکن است ماه آینده برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده بدهی خود را نپردازد.

اگر دولت بدهی خود را نپردازد – کاری که ایالات متحده هرگز انجام نداده است – بازارهای مالی ممکن است مختل شوند و به 401 (k) و سایر سرمایه گذاری ها آسیب بزنند. بن بست سقف بدهی در سال 2013 برای اقتصاد یک درصد از تولید ناخالص داخلی هزینه داشت.

این نشست به توقف سه ماهه مذاکرات پایان می‌دهد و سه هفته قبل از اینکه پیش‌بینی می‌شود آمریکا برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش پولش تمام شود برگزار می‌شود. جانت یلن، وزیر خزانه داری روز دوشنبه برآورد کرد که دولت می تواند تا اول ژوئن به سقف استقراض خود برسد.

بایدن روز دوشنبه گفت: «ما صورت‌حساب‌هایمان را می‌پردازیم و باید این کار را بدون گروگان‌گیری بی‌مورد از سوی برخی از جمهوری‌خواهان MAGA در کنگره انجام دهیم».

فیلیپ سوگل، مدیر CBO روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت، پیش‌بینی تغییر کرد، زیرا مالیات‌های جمع‌آوری‌شده تا ماه آوریل کمتر از آنچه CBO در فوریه پیش‌بینی کرده بود بود.

در حالی که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره این موضوع بحث می‌کنند، دفتر بودجه کنگره غیرحزبی پیش‌بینی خود را به‌روزرسانی کرد تا درباره «خطر بسیار بزرگ‌تری» که خزانه‌داری در اوایل ژوئن با کمبود بودجه مواجه می‌شود، هشدار دهد. آژانس پیش از این تخمین زده بود که این اتفاق ممکن است بین ژوئیه و سپتامبر رخ دهد.

پس از اعلام یلن در روز دوشنبه، مک کارتی در بیانیه ای تکرار کرد که جمهوری خواهان در تصویب لایحه محدودیت بدهی “کار خود را انجام دادند”.

دولت بایدن و مجلس تحت کنترل جمهوری‌خواهان بر سر ضرب‌الاجل قریب‌الوقوع در بن بست قرار گرفته‌اند. جمهوری خواهان خواهان افزایش سقف بدهی در ازای کاهش هزینه ها هستند و رئیس جمهور می خواهد سقف استقراض دولت را بدون قید و شرط افزایش دهد.

یک منبع آشنا به USA TODAY در اوایل سه شنبه گفت، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در 9 می با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای بحث در مورد محدودیت بدهی دیدار خواهد کرد.

مک کارتی که این هفته رهبری یک هیئت کنگره را در اسرائیل بر عهده دارد، گفت بایدن در حالی که «ساعت در حال حرکت است» «از انجام کار خود امتناع کرده است».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، کوین مک کارتی، مرکز، با یک هیئت کنگره ایالات متحده همراه می شود که او پس از جلسه پارلمان اسرائیل، کنست در اورشلیم، دوشنبه، 1 مه 2023، سخنرانی می کند. (AP Photo/Ohad Zwigenberg)

بایدن از رهبران ارشد کنگره در هر دو حزب دعوت کرد تا هفته آینده ملاقات کنند، از جمله مک کارتی، کالیفرنیا. رهبر اقلیت مجلس، حکیم جفریس، DN.Y. چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y. و رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل، R-Ky.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: کوین مک کارتی رئیس‌جمهور در 9 می با جو بایدن رئیس‌جمهور دیدار خواهد کرد.



منبع

پس از بررسی دریافت‌های مالیاتی اخیر فدرال، بهترین تخمین ما این است که اگر کنگره قبل از آن محدودیت بدهی را افزایش ندهد یا به حالت تعلیق در نیاورد، تا اوایل ژوئن، و احتمالاً تا اول ژوئن، نمی‌توانیم به تمام تعهدات دولت ادامه دهیم. زمان، “او در بیانیه ای روز دوشنبه گفت.

مک کارتی در 26 آوریل گفت: “رای گیری امروز پیام روشنی را به رئیس جمهور بایدن ارسال می کند – ادامه نادیده گرفتن مشکل یک گزینه نیست. رئیس جمهور باید برای مذاکره پای میز مذاکره بیاید.”

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در مرکز، با یک هیئت کنگره ایالات متحده همراه است که پس از جلسه پارلمان اسرائیل، کنست در اورشلیم، دوشنبه، 1 مه 2023، سخنرانی می کند. (AP Photo/Ohad Zwigenberg)

بایدن خواهان یک سقف بدهی تمیز است

بایدن اصرار دارد که تصمیمات مربوط به هزینه های آینده به طور جداگانه مورد مذاکره قرار گیرد و سقف بدهی بدون قید و شرط افزایش یابد، همانطور که در زمان روسای جمهور گذشته، از جمله دونالد ترامپ، افزایش یافت.

در همین حال، موضع مک‌کارتی بدون تغییر باقی می‌ماند، زیرا یک منبع آشنا با تفکر او به بیانیه‌ای اشاره کرد که مجلس نمایندگان هفته گذشته لایحه محدودیت بدهی خود را با 4.5 تریلیون دلار کاهش هزینه‌ها تصویب کرد.

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، بایدن بر فوریت اقدام تاکید خواهد کرد و همچنین درباره نحوه برخورد جداگانه کاخ سفید با جمهوری خواهان مجلس در مورد تصمیمات مربوط به هزینه های آینده صحبت خواهد کرد.

مک کارتی خواهان کاهش هزینه است