کنگره به توافق هزینه های جزئی نزدیک می شود، اما تیک تاک ساعت ترس از تعطیلی را افزایش می دهد

واشنگتن – کنگره در حال اتمام زمان برای باز نگه داشتن دولت است و سناتورهای هر دو حزب هشدار دادند که احتمالاً باید لایحه بودجه کوتاه مدت دیگری را برای جلوگیری از تعطیلی نسبی در آخر هفته تصویب کنند.

سناتور گفت: «ما در هر مرحله از راه با موانعی روبرو بودیم. جین شاهین، DN.H.، یکی از اعضای کمیته تخصیص، هشدار می دهد که خواسته های جمهوری خواهان مجلس برای تغییر سیاست های خاص “واقع بینانه نیست” و این روند را متوقف می کند.

شاهین گفت که لایحه توقف شکاف دیگری “بخشی از بحث” است زیرا قوانین بودجه هنوز منتشر نشده است و رهبران جمهوری خواه مجلس قول داده اند که 72 ساعت قبل از رای گیری منتظر بمانند تا اعضا بتوانند آن را بخوانند و زمان کمی باقی بماند. سپس سنا برای تصویب سریع آن به موافقت متفق القول نیاز خواهد داشت – چیزی که مطمئن نیست.

اعتبار بخشی از دولت شامل ادارات کشاورزی، امور ایثارگران، حمل و نقل، مسکن و شهرسازی و نیرو قرار است تا پایان روز جمعه به پایان برسد. سایر بخش ها، از جمله دادگستری، کار، و بهداشت و خدمات انسانی، مهلت 8 مارس دارند و با جنگ های مالی بحث برانگیزتری روبرو هستند.

نشست کاخ سفید بین رئیس جمهور جو بایدن و چهار رهبر ارشد کنگره در روز سه‌شنبه باعث ایجاد خوش‌بینی شد که آنها در حال حرکت به سمت توافق بر سر بسته بودجه برای باز نگه داشتن بخش‌هایی از دولت با ضرب‌الاجل اول مارس هستند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که مذاکره کنندگان ارشد “با حسن نیت” و “به معنای واقعی کلمه شبانه روزی” برای حل اختلافات خود کار می کنند.

او گفت: «ما بسیار خوشبین هستیم. ما معتقدیم که می توانیم در مورد این مسائل به توافق برسیم و از تعطیلی دولت جلوگیری کنیم. و این اولین مسئولیت ماست.»

قبل از نشست ناهار با دموکرات ها، رهبر اکثریت سنا چاک شومر، DN.Y، گفت: “ما نمی توانیم دولت را تعطیل کنیم” و افزود که او به جانسون گفت که لایحه بودجه کوتاه مدت، همچنین به عنوان “CR” یا قطعنامه ادامه دار، ممکن است ضروری باشد.

شومر گفت: “برای تعطیل نکردن دولت – به این معنی است که ما به CR نیاز داریم و ما این را به جانسون گفتیم.”

مشخص نیست که آیا جانسون لایحه کوتاه مدت دیگری را خواهد پذیرفت، اگرچه او آن را رد نکرده است. و حتی اگر هر دو اتاق در هیئت مدیره باشند، جناح های شورشی می توانند موانعی را برای عبور از آن به موقع برای ضرب الاجل ساعت 11:59 شب جمعه ایجاد کنند.

سناتور رند پل، از R-Ky.، به NBC News گفت که با مسدود کردن رای‌گیری سریع، رهبران را تحت فشار قرار خواهد داد، مگر اینکه تغییراتی در لایحه یا حداقل رای به اصلاحاتی برای کاهش هزینه‌ها به دست آورد.

پل گفت: «من همان کاری را که همیشه انجام می‌دهم انجام خواهم داد، یعنی اصلاحات مربوط به هزینه‌ها را ارائه می‌کنم و حداقل سنا را در مورد کاهش هزینه‌ها ثبت می‌کنم.

اگر توقف دیگری وجود داشته باشد، آن چهارمین سال مالی امسال خواهد بود که پس از پایان کنگره در سپتامبر، نوامبر و ژانویه، تقریباً به نیمه رسیده است. لایحه سپتامبر باعث شورش حزب جمهوری خواه شد که به قیمت از دست دادن شغل کوین مک کارتی، رئیس کالیفرنیا، تمام شد. این اقدام در ژانویه پس از آن صورت گرفت که جانسون گفت او قبل از تغییر مسیر، لایحه دیگری را نمی پذیرد.

ما در حال نزدیک شدن به چهار لایحه اول هستیم. میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، رئیس‌جمهور کیونز، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: امیدواریم که این به یک CR کوتاه‌مدت دیگر نیاز نداشته باشد. “امید بهار جاودانه است.”

شومر پس از نشست‌های جداگانه ناهار مجلس سنا از بحث در مورد اینکه آیا لایحه کوتاه‌مدت مورد نیاز است یا خیر، خودداری کرد و امیدوار بود که رهبران به زودی به توافق برسند.

“ما در سریع ترین زمان ممکن حرکت خواهیم کرد. مذاکره کنندگان مک کانل، من، جانسون و حکیم (جفریس، رهبر اقلیت مجلس) امروز صبح با یکدیگر ملاقات کردند. آنها امروز بعدازظهر دوباره ملاقات می کنند. “ما نزدیک تر می شویم.”

بخش عمده ای از جنگ طولانی و مداوم بر سر تأمین مالی عمدتاً توسط اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا هدایت می شود که خواستار ترکیبی از کاهش هزینه ها و مقررات سیاست محافظه کارانه برای جلب حمایت آنها از بسته هزینه تمام سال است.

اجماع بر سر اینکه چه تخصیصی باید باشد وجود دارد. سناتور ریچارد بلومنتال، D-Conn. به خبرنگاران گفت: موضوع صرفاً حذف برخی از شیرین کاری های سیاسی اضافی است که در مجلس در حال انجام است.

بلومنتال افزود: “من فکر می کنم ممکن است به یک CR نیاز داشته باشیم.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع