کمیته 6 ژانویه آخرین جلسه استماع را برای بررسی جنایات احتمالی در حمله به کنگره برگزار می کند

تامپسون، رئیس کمیته گفت: «(ترامپ) باید پاسخگو باشد. او باید پاسخگوی اعمال خود باشد.»

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: به‌روزرسانی‌های زنده کمیته 6 ژانویه: آخرین اخبار در مورد رسیدگی به جرم‌ها



منبع

گزارش نهایی این هیئت قرار است روز دوشنبه منتشر شود، اگرچه ممکن است مواد کلیدی مانند متن مصاحبه‌های شاهدان که پشت درهای بسته انجام شده است، اواخر این هفته منتشر شود.

در آخرین جلسه استماع کمیته 6 ژانویه چه اتفاقی افتاد؟

نماینده بنی تامپسون، معاون خانم، به خبرنگاران گفت که جلسه استماع روز دوشنبه شامل رأی گیری در مورد توصیه های جنایی و گزارش نهایی کمیته خواهد بود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در فیلم‌هایی که قبلاً منتشر نشده و دراماتیک بود، به خشونت در کنگره واکنش نشان داد و گفت که این حمله “همه به تحریک رئیس‌جمهور ایالات متحده بوده است” و یکی از دستیاران شهادت داد که در جریان این حمله، کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان به ترامپ گفت که آشوبگران «مردم شما» هستند.

کمیته 6 ژانویه مجلس روز دوشنبه ساعت 13 تشکیل جلسه خواهد داد

نحوه تماشای جلسه امروز

کمیته 6 ژانویه ترامپ را احضار کرد

تحقیقات 18 ماهه کنگره در مورد نقش دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا، این هفته به پایان می رسد و جلسه نهایی پانل مجلس نمایندگان برای بررسی این حمله قرار است روز دوشنبه برگزار شود.

محاکمه Oath Keepers: استوارت رودز، رهبر تیم نگهبانان سوگند به خاطر توطئه فتنه انگیز در حمله 6 ژانویه مجرم شناخته شد.

عمیق تر حفاری کنید:

یک روز پس از رای کمیته به احضار ترامپ، رئیس‌جمهور سابق یادداشتی 14 صفحه‌ای را در مورد «محاکمه نمایشی» و «شکار جادوگران» بدون پرداختن به خود احضاریه ارسال کرد.

چند نفر در 6 ژانویه جان باختند؟

اعضای کمیته پیشنهاد کرده اند که رئیس جمهور سابق ممکن است برای این حمله با اتهامات جنایی روبرو شود. این کمیته روز دوشنبه در مورد ارجاع جنایی غیر الزام آور به وزارت دادگستری رأی خواهد داد.

جلسه شنوایی چه زمانی شروع می شود؟

شهادت و شواهد ویدئویی فاش شده در جلسه استماع کمیته 6 ژانویه در ماه اکتبر نشان داد که رهبران کنگره در حالی که حمله به کنگره ادامه داشت درخواست کمک می کردند.

جلسه استماع اکتبر با رای فوق‌العاده به اتفاق آرا برای احضار رئیس‌جمهور سابق به پایان رسید.

تامپسون گفت، علاوه بر ارجاعات جنایی، این هیئت می تواند توصیه هایی به کانون های وکلای ایالتی در مورد وکلا، به کمیسیون انتخابات فدرال در مورد نقض کمپین ها و به کمیته اخلاق مجلس نمایندگان در مورد قانون گذاران ارائه دهد.

خورشید بر فراز ساختمان کانن هاوس طلوع می کند.  کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده، دوشنبه، 19 دسامبر 2022 برای رای گیری در مورد توصیه های احتمالی به وزارت دادگستری برای پیگرد قانونی مظنونان به خاطر نقش هایشان، تشکیل جلسه می دهد.

در این شورش صدها نیروی انتظامی مجروح شدند.

یک گزارش دو حزبی سنا نشان داد که هفت نفر در ارتباط با حمله به کنگره 6 ژانویه 2021 کشته شدند. پس از انتشار این گزارش، دو افسر پلیس متروپولیتن به نام‌های گونتر هاشیدا و کایل دیفریتاگ نیز بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند.

خورشید بر فراز ساختمان کانن هاوس طلوع می کند. کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده، دوشنبه، 19 دسامبر 2022 برای رای گیری در مورد توصیه های احتمالی به وزارت دادگستری برای پیگرد قانونی مظنونان به خاطر نقش هایشان، تشکیل جلسه می دهد.

گزارش نهایی کمیته 6 ژانویه چه زمانی منتشر می شود؟

USA TODAY جلسه استماع را به صورت زنده در کانال YouTube خود پخش می کند. C-SPAN مانند سایر رسانه ها مانند ABC، NBC و CBS پخش خواهد شد.

سماع روز دوشنبه چه چیزی را پوشش می دهد؟