کمپین انتخاب مجدد بایدن به TikTok در تلاش برای رای دهندگان جوان می پیوندد

نوشته شیلا دانگ و دیوید شپردسون

(رویترز) – رئیس جمهور آمریکا جو بایدنکمپین انتخاباتی مجدد روز یکشنبه به برنامه ویدیویی کوتاه TikTok پیوست و از Super Bowl NFL برای راه اندازی حساب جدید خود برای دسترسی به رای دهندگان جوان قبل از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر استفاده کرد.

راه اندازی این کمپین در TikTok قابل توجه است، زیرا این برنامه، که متعلق به غول فناوری چینی ByteDance است، در ایالات متحده برای نگرانی های بالقوه امنیت ملی در دست بررسی است. برخی از قانونگذاران ایالات متحده مدتهاست که به دلیل نگرانی از اینکه دولت چین می تواند به داده های کاربران دسترسی داشته باشد یا بر آنچه مردم در برنامه می بینند تأثیر بگذارد، خواستار ممنوعیت این برنامه شده اند.

سال گذشته، دولت بایدن به سازمان‌های دولتی دستور داد تا TikTok را از تلفن‌ها و دستگاه‌های متعلق به دولت فدرال حذف کنند.

TikTok مدعی شده است که داده های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی گذارد و اقدامات اساسی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران خود انجام داده است.

این شرکت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در روز یکشنبه پاسخ نداد.

مشاوران کمپین انتخاباتی بایدن در بیانیه ای اعلام کردند که “به ملاقات رای دهندگان در جایی که هستند ادامه خواهد داد”، از جمله در سایر برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام متا پلتفرم و Truth Social که متعلق به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

یک مقام کمپین اضافه کرد که این کمپین در حال انجام “اقدامات احتیاطی پیشرفته” برای دستگاه های خود است و حضور آن در TikTok جدا از بررسی امنیتی مداوم برنامه بود.

ترامپ، پیشتاز جمهوری خواهان در رقابت های ریاست جمهوری، حساب رسمی در TikTok ندارد.

ویدئویی که توسط حساب Biden-Harris HQ TikTok ارسال شده است، یک نظریه توطئه محافظه کارانه حاشیه ای را نشان می دهد که Super Bowl به نفع Chiefs تقلب شده است تا تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی پاپ، که با تراویس کلسه با Chiefs قرار دارد، اعلام کند. تایید بایدن

در میان پرسش‌هایی که از رئیس جمهور می‌خواستند یکی از دو گزینه را انتخاب کند، بایدن از بایدن پرسیده شد که آیا او “با حیله‌گرانه در حال نقشه‌کشی برای دستکاری فصل است تا چیفز برنده سوپربول شود” یا اینکه چیفز فقط یک تیم فوتبال خوب است.

بایدن به شوخی گفت: «اگر به شما بگویم به دردسر می افتم.

تا یکشنبه شب، اکانت 10900 فالوور به دست آورده بود.

(گزارش توسط شیلا دانگ در دالاس و دیوید شپردسون در واشنگتن؛ ویرایش توسط ادوینا گیبز)

منبع