کمتر از نیمی از رأی دهندگان ترامپ می گویند که نامزدهای شکست خورده باید انتخابات را بپذیرند

به گزارش پست، ده ها نفر «از گفتن خودداری کردند».

چه نوع چالش های انتخاباتی اکنون مشروع تلقی می شوند؟ نظرسنجی Yahoo News/YouGov نشان می‌دهد که برای بسیاری از آمریکایی‌ها، به نظر می‌رسد که در پی تلاش‌های انفجاری ترامپ برای براندازی نتایج ۲۰۲۰، دامنه گزینه‌های باز به طور قابل‌توجهی گسترش یافته است.

● 5 درصد از آمریکایی ها “تشویق حامیان برای گرفتن سلاح علیه دولت” را انتخاب می کنند.

در عوض، اکثریت آمریکایی ها یا می گویند که نامزدها نباید (19%) یا “مطمئن نیستند” (35%).

حتی زمانی که از آمریکایی‌ها سؤال می‌شود که در پاییز امسال چه اتفاقی باید بیفتد، «پس از شمارش همه آرا و انجام فرآیند،» تعداد کسانی که می‌گویند «نامزدی که رای کمتری دارد باید انتخابات را واگذار کند» (55%) به سختی از نیمه راه می‌رود. علامت گذاری.

کمتر از نیمی از رأی دهندگان ترامپ می گویند که نامزدهای شکست خورده باید انتخابات را بپذیرند

● 9 درصد از آمریکایی ها گزینه “اعلام نامشروع انتخابات” را انتخاب می کنند.

این نظرسنجی نشان می دهد که چگونه این نوع تشدید می تواند در آینده رخ دهد. فقط نیمی (50٪) از آمریکایی ها اکنون می گویند که “به نامزدی که از پذیرش نتایج انتخابات 2020 خودداری کرده است برای نظارت بر انتخابات آینده در ایالت شما اعتماد نمی کنند”. نیمی دیگر یا می گویند که به چنین نامزدی اعتماد دارند (20%) یا مطمئن نیستند (29%).

بر اساس تحلیل اخیر FiveThirtyEight، 201 نفر از 552 نامزد جمهوری خواه در انتخابات سال 2022 “مشروعیت انتخابات 2020 را به طور کامل انکار کرده اند” – به این معنی که 60 درصد آمریکایی ها در پاییز امسال یک منکر انتخابات را در برگه های خود خواهند داشت. بسیاری انتخاب خواهند شد. برخی بر انتخابات آینده نظارت خواهند کرد.

در میان رای دهندگان ترامپ، 47 درصد می گویند که به آن اعتماد خواهند کرد منکر انتخابات برای نظارت بر انتخابات آینده. فقط 17 درصد می گویند که این کار را نمی کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در محاصره حامیان، زیر پرچم آبی که روی آن نوشته شده است: آمریکا را نجات دهید!

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در گردهمایی نجات آمریکا در 23 سپتامبر در ویلمینگتون، NC سخنرانی می کند (الیسون جویس/گتی ایماژ)

در اوایل این ماه، واشنگتن پست از 19 نامزد جمهوری خواه در رقابت های رقابتی برای فرمانداری و سنا پرسید که آیا آنها نتایج رقابت های خود را می پذیرند یا خیر.

شاید ناراحت کننده ترین: 21 درصد از آمریکایی ها حداقل یکی از این روش های غیر دموکراتیک را به عنوان ابزاری مشروع برای به چالش کشیدن انتخابات انتخاب می کنند. در میان رأی دهندگان ترامپ، این تعداد به 29 درصد می رسد، با این حال حتی 12 درصد از رأی دهندگانی که از رئیس جمهور بایدن حمایت می کنند، همین را می گویند – که نشان می دهد چگونه یک «مسابقه تسلیحاتی» انکار انتخابات می تواند تشدید شود، زمانی که هیچ یک از طرفین به دیگری اعتماد ندارند که طبق قوانین عمل کنند.

تقریباً دو سال پس از آنکه دونالد ترامپ حمله بی‌امان و بی‌اساس خود را به مشروعیت انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آغاز کرد – طرحی که با حمله هوادارانش در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا به اوج رسید – نظرسنجی جدید یاهو نیوز/یوگاو نشان می‌دهد که اکنون کمتر از نیمی از آمریکایی ها (46 درصد) بر این باورند که نامزدها «باید از قبل متعهد به پذیرش نتایج» انتخابات میان دوره ای امسال باشند.

در مقابل، بیش از 1 نفر از هر 5 آمریکایی (21٪) می گویند “نامزدی که رای کمتری دارد، اگر فکر می کند اشتباه تصمیم گرفته شده است، باید همچنان به چالش انتخاباتی ادامه دهد.” 23 درصد دیگر می گویند که مطمئن نیستند.

در عین حال، تنها یک سوم آمریکایی ها (33٪) فکر می کنند که انتخابات امسال “آزاد و منصفانه” خواهد بود، 28٪ نه و 39٪ مطمئن نیستند. و در حالی که بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند که احساسات پس از 2020 با گذشت زمان سرد شود. به نظر می رسد که احساسات عمومی فقط در جهتی دیگر در حال حرکت است. در نوامبر 2020، 46 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده فکر نمی کردند که “تقلب کافی وجود داشته باشد. [in the upcoming election] تا بر نتیجه تأثیر بگذارد.» اکنون این عدد 43 درصد است.

نظرسنجی جدید Yahoo News/YouGov نشان می‌دهد که در طیفی از پرسش‌ها که نگرش آمریکایی‌ها نسبت به انکار انتخابات را در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022 آزمایش می‌کند، حدود 20 تا 25 درصد – که اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان ترامپ هستند – عمیقاً به مشروعیت ایالات متحده شک دارند. انتخابات، در حالی که 20 تا 30 درصد دیگر می گویند که مطمئن نیستند چه فکری کنند.

● 8 درصد از آمریکایی‌ها «از مقامات انتخاباتی بخواهید نتایج را لغو کنند» را انتخاب می‌کنند.

نظرسنجی Yahoo News توسط YouGov با استفاده از یک نمونه ملی از 1566 بزرگسال آمریکایی که به صورت آنلاین از 23 سپتامبر تا 27 سپتامبر 2022 مصاحبه شده بودند، انجام شد. توسط اداره سرشماری ایالات متحده و همچنین وضعیت رای (یا عدم رای) ریاست جمهوری 2020 و وضعیت ثبت نام رای دهندگان انجام شد. پاسخ دهندگان از پانل انتخابی YouGov انتخاب شدند تا نماینده همه بزرگسالان ایالات متحده باشند. حاشیه خطا تقریباً 2.7٪ است.



منبع

اگر آن مقامات به “نامزدهای بیشتری” در سمت خود اجازه دهند تا “انتخابات را مانند دونالد ترامپ به چالش بکشند” و اگر در نهایت به لغو برخی از این انتخابات کمک کنند، ممکن است هرج و مرج رخ دهد. از هر پنج آمریکایی، چهار نفر (81 درصد) می گویند که «بسیار» (42 درصد) یا «تا حدودی» (38 درصد) نگران آینده دموکراسی ایالات متحده هستند – با سطح نگرانی تقریباً یکسان در میان دموکرات ها (83٪). جمهوری خواهان (82 درصد) و مستقل ها (81 درصد). هر یک از طرفین شکاف سیاسی ایالات متحده، طرف دیگر را تهدیدی برای دموکراسی می دانند.

یک معترض در تظاهرات حدود 25 نفر در حمایت از دونالد ترامپ در میدان عمومی در Wilkes-Barre، در 11 نوامبر 2020، فریاد می زند “سرقت را متوقف کنید” و خواستار بازشماری آرا شد. (Aimee Dilger/SOPA Images/LightRocket از طریق Getty Images)

بیشترین تعداد بزرگسالان آمریکایی (62%) که با مجموعه‌ای از انتخاب‌ها ارائه می‌شوند، می‌گویند که «تقاضای بازشماری» – شکلی آشنا و پذیرفته‌شده جبران خسارت – مشروع است. به همین ترتیب، 30٪ می گویند “تقاضای دعوی” در دادگاه نیز مشروع است.

یک معترض با لباس زرد رنگ پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده است: هر رأی را بازشماری کنید.

به همین ترتیب، نزدیک به یک چهارم آمریکایی ها (23٪) می گویند “نامزدهای بیشتری باید انتخابات را مانند دونالد ترامپ به چالش بکشند” در حالی که 32٪ مطمئن نیستند. باز هم، کمتر از نیمی (45٪) می گویند که “نامزدهای کمتری باید انتخابات را به چالش بکشند.”

_____________

در میان رای دهندگان ترامپ، تنها 44 درصد می گویند که با این پیشنهاد موافقند که نامزدی که آرای کمتری دارد باید انتخابات را بپذیرد – قانون اساسی که قرن ها دموکراسی ایالات متحده را تعریف کرده است. تقریباً به همان اندازه از رای دهندگان ترامپ (38 درصد) می گویند که نامزدهای با آرای کمتر در پایان روند باید به چالش کشیدن نتایج ادامه دهند. 18 درصد دیگر گزارش می دهند که مطمئن نیستند.

در همین حال، تعداد شگفت‌انگیزی از آمریکایی‌ها نیز راه‌های مشروع دیگری را برای به چالش کشیدن انتخاباتی انتخاب می‌کنند که از لحاظ تاریخی بخشی از فرهنگ سیاسی ایالات متحده نبوده است:

یکی از شرکت‌کنندگان بنری با مضمون «ترامپ برنده» در گردهمایی رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در ویلکس‌بار، پکن، در 3 سپتامبر در دست دارد. (میشل گوستافسون/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

در همین حال، در میان رای دهندگانی که در سال 2020 به ترامپ رأی دادند، تنها یک سوم (33 درصد) می گویند که نامزدها باید از قبل برای پذیرش نتایج در انتخابات پاییز امسال به توافق برسند.

یکی از شرکت کنندگان بنری در دست دارد که روی آن نوشته شده بود: ترامپ پیروز شد، آمریکا را نجات دهید.

به عبارت دیگر می توان حدود نیمی از کشور را دست کم برای رد نتایج انتخابات باز دانست.

● 10 درصد از آمریکایی‌ها گزینه «از قانونگذاران ایالتی درخواست کنید تا از تأیید نتایج خودداری کنند» را انتخاب می‌کنند.

این ایده که دموکراسی تنها در صورتی می تواند عمل کند که هر دو طرف توافق کنند که نتیجه یک انتخابات را محترم بشمارند، مدتهاست که به عنوان یکی از سنگ بنای سیاست آمریکا عمل کرده است. اما نظرسنجی از 1566 بزرگسال آمریکایی، که از 23 تا 27 سپتامبر به صورت آنلاین انجام شد، نشان می دهد که بحث و جدل و عدم اطمینان، اجماع قدیمی را تهدید می کند.