کلوبوچار می گوید که از مجاز کردن محدودیت های سقط جنین در اواخر بارداری حمایت می کند

کلوبوچار یکشنبه گفت: «چیزی که من از آن حمایت می‌کنم – و در این مورد کاملاً واضح خواهم بود – Roe v. Wade است که محدودیت‌هایی را ممکن می‌سازد، اما از زندگی زن و سلامت زن نیز محافظت می‌کند.

“من فکر می کنم این بهترین راه برای رفتن است. اما شما به آنچه آنها انجام می دهند نگاه کنید، نامزدهای اصلی جمهوری خواه آنها، دانا، خواستار ممنوعیت سقط جنین هستند. ترامپ همین دیشب از این که چگونه این قضات دیوان عالی را که رو علیه وید را معکوس کرده بودند، سر جایش قرار داده بود، خوشحال بود.

در میان دوره ای 2022، سقط جنین یک انگیزه مهم برای بسیاری از رای دهندگان بود، زیرا نظرسنجی های خروجی CNN نشان داد که 46 درصد از مردم گفتند که سقط جنین مهم ترین موضوع برای رای آنها است. سقط جنین احتمالاً سنگ بنای کمپین انتخاب مجدد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باشد، زیرا مقامات دولت بر آنچه دموکرات ها برای محافظت از دسترسی به سقط جنین انجام داده اند تأکید می کنند.

توضیح: این داستان برای روشن شدن موضع کلوبوچار در مورد محدودیت های سقط جنین به روز شده است.

سناتور دموکرات، امی کلوبوچار یکشنبه گفت که از اجازه دادن به محدودیت در سقط جنین در سه ماهه سوم بارداری که در بحث سیاسی پیچیده در مورد چارچوب های زمانی روش سقط جنین پیش می رود، حمایت می کند.

این تیتر و مطلب به روز شده است.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید



منبع

سقط جنین در سالی که پس از تصمیم بی‌نظیر دادگاه عالی ایالات متحده در یک سال پیش مبنی بر لغو رو در مقابل وید و حذف حق قانونی فدرال برای سقط جنین در سراسر کشور، به یک موضوع سیاسی قوی تبدیل شده است. از زمان صدور حکم، بیش از دوازده ایالت آمریکا دسترسی به این رویه را ممنوع یا به شدت محدود کرده اند.

سه ماهه سوم بارداری از هفته 27 شروع می شود. طبق گزارش سال 2020 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، کمتر از 1 درصد از سقط جنین ها در هفته 21 یا بعد از آن انجام می شود.

جمهوری خواهان MAGA به صراحت اعلام کردند که قصد ندارند تصمیم دابز را متوقف کنند. نه، آنها تا زمانی که ممنوعیت ملی سقط جنین را دریافت نکنند، این کار را نخواهند کرد.

کلوبوچار به دانا باش از سی‌ان‌ان در مورد «وضعیت اتحادیه» گفت: «من از اجازه دادن محدودیت‌هایی در سه ماهه سوم بارداری که در زندگی یا سلامت زنان تداخلی ایجاد نمی‌کنند، حمایت می‌کنم، و در عین حال حمایت خود را از تدوین رو در مقابل وید تأیید کرد.

کلوبوچار مدت‌هاست که نیاز به محدودیت‌هایی را برای سقط جنین‌های دیررس بیان کرده است و در سال 2019 به بلومبرگ گفت: «در سه ماهه سوم محدودیت‌هایی وجود دارد که بسیار مهم هستند – به جز برای سلامت زن.»