کلارنس توماس در دفاع از هدایای یک میلیاردر جمهوری خواه، سوالات بیشتری را در میان منتقدان خود مطرح می کند

پروپوبلیکا در روز پنجشنبه گزارش داد که توماس، گاهی با همسرش جینی، تقریباً هر سال سفرهای لوکس را از کرو، از جمله سفرهای بین المللی با جت شخصی و قایق بادبانی خود و استراحت سالانه در استراحتگاه مجلل آدیرونداکس خود، پذیرفته است. در این بیانیه آمده است که ارزش سفر سال 2019 به اندونزی ممکن است بیش از 500000 دلار برای توماس هزینه داشته باشد، اگر او قایق و جت را کرایه کرده باشد، و به نظر می رسد که عدم افشای چنین هدایایی ناقض الزامات افشای هدایای فدرال و سفر است.

چندین کارشناس اخلاق، از جمله گریوز، گفتند که معافیت مهمان نوازی برای دریافت هدایای شخصی کوچک از دوستان دیرینه در نظر گرفته شده است، نه هدایای مجلل مانند اقامت یک هفته ای در استراحتگاه و سفرهای بین المللی جت و قایق بادبانی.

هارلن کرو کیست؟ رابطه نجیب زاده املاک و کلارنس توماس با مگادونر GOP

درخواست های اصلاحات مورد توجه قرار نمی گیرد

توماس که محافظه کار سرسخت بود، توسط رئیس جمهور جمهوریخواه جورج اچ دبلیو بوش به عالی ترین دادگاه کشور منصوب شد و از سال 1991 خدمت کرده است. او در بیانیه خود گفت که “به او توصیه شده است که این نوع مهمان نوازی شخصی از سوی دوستان شخصی نزدیک، که تجارتی ندارند، انجام دهد. در دادگاه قابل گزارش نبود.»

ProPublica گزارش داد: «میزان و فراوانی هدایای آشکار کرو به توماس سابقه شناخته شده ای در تاریخ مدرن دادگاه عالی ایالات متحده ندارد.

قانونگذاران به رهبری سناتور شلدون وایت هاوس، “ما معتقدیم که وظیفه شما به عنوان رئیس دادگستری “حفاظت از ایمان عمومی به قوه قضاییه” است و انجام این وظیفه مستلزم تحقیقات سریع، کامل، مستقل و شفاف در مورد این اتهامات است. D-RI) و نماینده هنک جانسون (D-GA)، در نامه ای نوشتند.

بر اساس بررسی USA TODAY از فرم‌های سالانه در روز جمعه، از سال 2004، چنین سفرها و سایر هدایایی از سوی کرو در گزارش‌های افشای مالی توماس دیده نمی‌شود.

در طول سال‌ها، کارشناسان حقوقی به این گونه افشاگری‌ها پاسخ داده‌اند و گفته‌اند که هدایای کرو به توماس در بهترین حالت بحث‌برانگیز و در بدترین حالت غیرقانونی بوده است. اما توماس آنها را پذیرفت و تا روز جمعه، هیچ تلاش رسمی برای توضیح علت آن انجام نداد.

از آن زمان، تایمز در سال 2011 گزارش داد، کرو «خواص زیادی برای قاضی و همسرش ویرجینیا انجام داده است، از جمله کمک مالی به پروژه کتابخانه ساوانا که به قاضی توماس اختصاص داده شده است و 500000 دلار برای جینی توماس برای راه اندازی یک پارتی سیاسی سیاسی مرتبط با چای انجام داده است. گروه

اواخر روز جمعه، دموکرات‌های کنگره در پاسخ از جان رابرتز، قاضی ارشد، خواستند تا تحقیقاتی را درباره «رفتار غیراخلاقی و بالقوه غیرقانونی» توماس در دیوان عالی آغاز کند.

گریوز که مشاور ارشد کمیته قضایی سنای ایالات متحده برای نامزدهای قضایی نیز بود، گفت: «اما این درست است که دیوان عالی ایالات متحده برخلاف دیگر دادگاه‌های این کشور هرگز منشور اخلاقی الزام‌آوری نداشته است». و این اصلاحات مدتهاست به پایان رسیده است.»

(LR) قاضی دادگاه عالی کلارنس توماس با همسر و فعال محافظه کارش ویرجینیا توماس در حالی که منتظر سخنرانی در بنیاد هریتیج در 21 اکتبر 2021 در واشنگتن دی سی است، نشسته است.  کلارنس توماس اکنون 30 سال در دادگاه عالی خدمت کرده است.  او در سال 1991 توسط رئیس جمهور جورج اچ دبلیو بوش نامزد شد و پس از قاضی تورگود مارشال، دومین آفریقایی-آمریکایی است که در دادگاه عالی خدمت می کند.


منبع

در سال 2011، نیویورک تایمز گزارش داد که توماس از یک کارخانه کنسرو غذاهای دریایی در زادگاهش در پین پوینت کوچک، گا.، که زمانی مادرش را به عنوان یک جمع کننده خرچنگ استخدام کرده بود، بازدید کرد. زمانی که آنجا بود، از مالک الجرنون وارن در مورد برنامه‌هایش برای جمع‌آوری ساختمان‌های در حال فرو ریختن پرسید، «و آقای وارن گفت که امیدوار است بتوان آن را حفظ کرد».

او به USA TODAY گفت: «این نشانه ای از احساس ناراحتی اوست. «دموکراتیک ما دموکراسی است که در آن مقامات دولتی از جمله قضات پاسخگو هستند. آن‌ها نمی‌توانند صرفاً با این ادعا که توصیه‌های ناشناس دریافت کرده‌اند، مسئولیت را کنار بگذارند.»

ما همه حقایق را نداریم. آیزن که مشاور ویژه کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای اولین استیضاح و محاکمه دونالد ترامپ بود، گفت: ما به پاسخ نیاز داریم. او اکنون عضو ارشد مطالعات حکومت داری در موسسه بروکینگز است.

با این حال، کارشناسان حقوقی و قانونگذاران دموکرات گفتند که توضیحات توماس سوالات بسیار بیشتری را نسبت به پاسخ ایجاد می کند.

تایمز گزارش داد: “معلوم شد دوست خجالتی، هارلن کرو بود. آقای کرو برای تامین مالی خرید و بازسازی چند میلیون دلاری کارخانه کنسروسازی وارد عمل شد که موزه ای در مورد فرهنگ و تاریخ پین پوینت را در اختیار داشت. تبدیل شدن به یک پروژه حیوان خانگی عدالت توماس.”

او همچنین گفت که بدون الزامات گزارش‌دهی دقیق‌تر، عموم مردم نمی‌دانند که آیا توماس و سایر قضات تحت تأثیر افرادی هستند که در دادگاه عالی پرونده دارند یا خیر.

آیزن گفت که دادگاه عالی همچنین باید تحقیقات داخلی را در مورد توماس آغاز کند که مشابه تحقیقاتی است که پس از افشای تصمیم در مورد حقوق سقط جنین انجام داد. او گفت و کمیته های کنگره با نظارت بر دادگاه باید توماس را برای شهادت فراخوانند.

توماس گفت: “من در طول دوره تصدی خود سعی کردم از این توصیه پیروی کنم و همیشه به دنبال پیروی از دستورالعمل های افشای اطلاعات بوده ام.”

یک رابطه پیچیده: جو بایدن پس از خشم در مورد سفرهای لوکس توسط اهداکنندگان حزب جمهوری خواه، رسوایی دیگری به نام کلارنس توماس را در نظر می گیرد.

در آوریل 2022، گیب راث، مدیر اجرایی گروه ناظر غیرحزبی Fix the Court، در مقابل کنگره شهادت داد که ادامه پذیرش هدایای کرا توسط توماس بر نیاز فوری به اصلاحات در روشی که دیوان عالی قوانین مربوط به تخلفات اخلاقی را اعمال می‌کند، تأکید می‌کند.

واشنگتن – پس از دو دهه انتقاد از سفرهای مجلل و سایر هدایایی که از هارلن کرو، میلیاردر جمهوری خواه دریافت کرد، کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی، سرانجام روز جمعه برای دفاع از خود در صحن علنی مجلس حاضر شد.

راث شهادت داد که توماس کتاب مقدسی را از کرو پذیرفته بود که زمانی متعلق به فردریک داگلاس بود و 19000 دلار ارزش داشت. او همچنین به کمک 500000 دلاری کرو برای کمک به همسر توماس جینی اشاره کرد که شرکت مشاوره لیبرتی خود را تأسیس کند، “سکویی که او از آن برای لابی کردن علیه قوانینی مانند اوباماکر که در دادگاه وجود داشت استفاده می کرد.”

راث به USA TODAY در ماه گذشته، یک نهاد سیاستگذار قضایی به دیوان عالی گفت که شکاف مورد انتقاد را در الزامات افشای مالی خود ببندد، که باعث می شود توماس و سایر قضات نتوانند از گزارش چنین هدایای فاخر و سفر خودداری کنند. جمعه.

اما راث، گریوز و دیگر کارشناسان حقوقی می‌گویند که دادگاه باید بسیار فراتر رفته و قوانین اخلاقی سختگیرانه‌ای را اتخاذ کند که بر آنچه اعضای کنگره می‌توانند بپذیرند و باید گزارش دهند، حاکم است.

آقای وارن به تایمز گفت: «و کلارنس گفت: «خب، من دوستی دارم که می‌خواهم با شما در تماس باشم.» و افزود که بعداً توسط دیگران به او گفته شد که این دوست را معرفی نکند.

کارشناسان اخلاق و حقوق روز جمعه به USA TODAY گفتند که قانون و سیاست دیوان عالی در مورد چنین هدایایی واقعا مبهم است. در حالی که قضات موظفند هدایایی را که دریافت کرده اند را در گزارش افشای مالی سالانه خود گزارش دهند، برای مهمان نوازی دوستان معافیت داده شده است.

توماس در بیانیه روز جمعه خود با اشاره به سیاست جدید گفت: “البته قصد من این است که از این راهنمایی در آینده پیروی کنم.”

اصلاحات بیشتری لازم است

قاضی کلارنس توماس.

(LR) قاضی دادگاه عالی کلارنس توماس با همسر و فعال محافظه کارش ویرجینیا توماس در حالی که منتظر سخنرانی در بنیاد هریتیج در 21 اکتبر 2021 در واشنگتن دی سی است، نشسته است. کلارنس توماس اکنون 30 سال در دادگاه عالی خدمت کرده است. او در سال 1991 توسط رئیس جمهور جورج اچ دبلیو بوش نامزد شد و پس از قاضی تورگود مارشال، دومین آفریقایی-آمریکایی است که در دادگاه عالی خدمت می کند.

توماس در بیانیه‌ای گفت: «همکاران و سایرین در قوه قضائیه» نه تنها به رابطه صمیمی او با توسعه‌دهنده املاک تگزاس برکت دادند، بلکه مصمم شدند که او مجبور نیست هدایایی را در صورت‌های افشای مالی سالانه‌اش افشا کند.

گریوز به USA TODAY گفت: «او باید نام هر فردی را که با او صحبت می‌کرد و چنین توصیه‌هایی به او می‌کرد و اینکه آیا در دولت هستند یا خارج از دولت، نام برد. زیرا اگر او واقعاً جزئیات کاری را که انجام می‌داد به یک مقام رسمی بگوید و آنها بگویند اشکالی ندارد که آن را فاش نکنید، شوکه می‌شوم.»

چندین دهه هدایای مخفی و “سفرهای خانوادگی”

مدافعان شفافیت و پاسخگویی بیشتر در دادگاه می گویند افشاگری های جدید بار دیگر سؤالات جدی را در مورد دسترسی برخی از گروه های محافظه کار وابسته به کرو به توماس و اینکه آیا این ارتباطات به طور نامناسبی بر دادگاه تأثیر گذاشته است، ایجاد می کند.

اما گزارش ProPublica تنها آخرین مورد از یک سری افشاگری در مورد رابطه بین کرو و توماس است که زمانی در دهه 1990 پس از پیوستن توماس به دادگاه عالی آغاز شد.

در سال 2004، لس آنجلس تایمز گزارش داد که کرو به توماس هدایای مجلل، یک چک شخصی 5000 دلاری برای کمک به پرداخت هزینه های تحصیل یکی از بستگان و یک سفر رایگان با جت شخصی کرو به باشگاه انحصاری Bohemian Grove در شمال کالیفرنیا داده است.

اخلاق SCOTUS: قضات دیوان عالی منشور اخلاقی ندارند. صدها قاضی می گویند که این یک مشکل است

یک تاریخ طولانی

لیزا گریوز، معاون پیشین دستیار دادستان کل در دفتر سیاست حقوقی وزارت دادگستری، گفت: «و اینها سؤالاتی هستند که او باید با سوگند و با مجازات شهادت دروغ به آنها پاسخ دهد.

به گزارش تایمز، با اشاره به برخی از همان هدایایی که ProPublica در گزارش روز پنجشنبه خود انجام داد، “آنها همچنین در گردهمایی های جمهوری خواهان و بازرگانان برجسته در املاک آقای کروز آدیرونداکس و اردوگاه او در شرق تگزاس با هم وقت گذرانده اند.”

به گفته نورمن آیزن، مشاور سابق کاخ سفید و تزار اخلاق، در این میان، آخرین افشاگری‌ها در مورد توماس و کرو – و پاسخ توماس به آن‌ها – سؤالات کافی برای تحقیقات مدنی و بالقوه جنایی توسط وزارت دادگستری و کنگره ایجاد کرده است. .

به گزارش تایمز، در آن زمان، کرو – که قبلاً یکی از اهداکنندگان اصلی جمهوری‌خواهان بود – به اداره یک گروه حمایتی کمک می‌کرد که پرونده‌هایی را به دادگاه عالی ارسال می‌کرد.

آیزن گفت که نمی‌تواند به خاطر بیاورد که توماس در 20 سالی که به خاطر آنها مورد انتقاد قرار گرفته، به هیچ یک از گزارش‌های مربوط به نقض اخلاقیات احتمالی خود پاسخی داده باشد.

مشارکت کننده: مایکل کالینز

قاضی کلارنس توماس.