کشف برنز تاریخ اتروسکی-رومی ایتالیا را بازنویسی می کند

رم (AP) – مقامات ایتالیایی روز سه‌شنبه از کشف خارق‌العاده مجسمه‌های برنزی با قدمت بیش از 2000 سال در یک چشمه آب گرم توسکانی باستانی خبر دادند و گفتند که این کشف تاریخ گذار از تمدن اتروسک به امپراتوری روم را «بازنویسی» خواهد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از این دو ده برنز، پیکره‌های کامل انسان یا خدا هستند، در حالی که برخی دیگر از اعضای بدن و اعضای بدن هستند که برای مداخله برای درمان پزشکی از طریق آب‌های حرارتی به خدایان ارائه می‌شدند.



منبع

به لطف گل و لای که از آنها محافظت می کرد، مجسمه ها در وضعیت حفاظت کامل یافت شدند. این وزارتخانه گفت که در کنار این ارقام 5000 سکه طلا، نقره و برنز وجود دارد.

این دوره با جنگ‌ها و درگیری‌ها در مناطق توسکانی، اومبریا و لاتزیو امروزی مشخص شد، و با این حال، مجسمه‌های برنزی شواهدی را نشان می‌دهند که خانواده‌های اتروسکی و رومی با هم برای خدایان در پناهگاه مقدس چشمه‌های حرارتی دعا می‌کردند. این مجسمه ها دارای کتیبه های اتروسکی و لاتین هستند.

طبلی گفت: «در حالی که جنگ‌های اجتماعی و داخلی در خارج از پناهگاه در جریان بود… در داخل پناهگاه، خانواده‌های نخبگان بزرگ اتروسک و رومی با هم در زمینه صلح احاطه شده توسط درگیری دعا کردند. این امکان برای بازنویسی رابطه و دیالکتیک بین اتروسک ها و رومی ها یک فرصت استثنایی است.

یاکوپو تابولی، که حفاری را برای دانشگاه خارجیان در سینا هماهنگ کرد، گفت که این کشف بسیار مهم است زیرا نور جدیدی را بر پایان تمدن اتروسک و گسترش امپراتوری روم بین قرن‌های دوم و اول قبل از میلاد می‌تاباند.

به عنوان شاهدی بر اهمیت این یافته، وزارتخانه از ساخت یک موزه جدید در این منطقه برای نگهداری آثار باستانی خبر داد.

ماسیمو اوسانا، مدیر وزارت فرهنگ، گفت: این کشف در حفاری باستان‌شناسی San Casciano dei Bagni در نزدیکی سیه‌نا، یکی از مهم‌ترین کشفیات تاکنون در دریای مدیترانه است و مطمئناً مهم‌ترین کشف از زمان کشف زیر آب جنگجویان مشهور برنزی Riace در سال 1972 است. موزه ها