کره بادام زمینی محبوب در سراسر کشور فراخوانی می شود. با شیوع سالمونلا مرتبط است

کره بادام زمینی ماندگاری طولانی دارد. به عنوان مثال، نمونه های Jif دو سال ماندگاری دارند، بنابراین مصرف کنندگان باید کره بادام زمینی جیف را در خانه خود بررسی کنند.

مصرف‌کنندگان، رستوران‌ها و خرده‌فروشان نباید کره بادام‌زمینی با نام تجاری Jif را که دارای شماره‌های کد لات تحت تأثیر است بخورند، بفروشند یا سرو کنند.

محصولات کره بادام زمینی جیف شامل انواع خامه ای و درشت بود. همچنین آنهایی که به عنوان طبیعی و با عسل و امگا 3 و انواع چربی کاهش یافته مشخص شده اند. اینها همچنین شامل بسته‌های میان‌وعده و نسخه‌های بدون شکر هستند.

به دنبال قسمت

FDA قبلاً تجزیه و تحلیل توالی ژنوم کل را بر روی نمونه جمع آوری شده در تأسیسات Lexington JM Smucker در سال 2010 انجام داده بود. تجزیه و تحلیل اخیر FDA نشان داد که این نمونه زیست محیطی 2010 با سویه ایجاد کننده بیماری در این شیوع فعلی مطابقت دارد.

شرکت JM Smucker به طور داوطلبانه برخی از محصولات کره بادام زمینی با نام تجاری Jif را که دارای شماره کد 1274425 تا 2140425 هستند، که در لکسینگتون، کنتاکی تولید شده بودند، به دلیل آلودگی احتمالی سالمونلا، فراخوانی کرد.

CDC تخمین می زند که حدود 450 نفر در ایالات متحده سالانه بر اثر سالمونلوز حاد جان خود را از دست می دهند.

شیشه ها یا کیسه های قابل فشار کره بادام زمینی جیف خود را برای شماره کد 1274425 تا 2140425 تولید شده در لکسینگتون بررسی کنید.

شرکت JM Smucker به‌طور داوطلبانه برخی از محصولات کره بادام‌زمینی با نام تجاری Jif را که دارای شماره کدهای بین 1274425 و 2140425 هستند که در لکسینگتون تولید شده بودند، فراخواند.

شرکت JM Smucker به طور داوطلبانه برخی از محصولات کره بادام زمینی با نام تجاری Jif را که جزء اصلی بسیاری از خانواده ها است، که دارای شماره کد لات بین 1274425 تا 2140425 هستند، که در لکسینگتون، کنتاکی، به دلیل آلودگی احتمالی سالمونلا تولید شده بودند، فراخواند.

به گفته FDA، سالمونلا گروهی از باکتری‌ها هستند که می‌توانند باعث بیماری‌های گوارشی و تب شوند. سالمونلا می‌تواند توسط افرادی که دست‌ها و یا سطوح و ابزاری که استفاده می‌کنند به‌درستی شستشو نمی‌دهند، سرایت کند. سالمونلا همچنین می تواند بر افرادی که غذاهای خام یا نیم پز می خورند تأثیر بگذارد.

علائم سالمونلا

CDC گفت، بررسی اطلاعات اپیدمیولوژیک CDC نشان داد که پنج نفر که آلوده شده بودند گفتند که کره بادام زمینی خورده اند و چهار نفر از پنج نفر به طور خاص گزارش دادند که قبل از اینکه بیمار شوند، انواع مختلف کره بادام زمینی مارک جیف را خورده اند.

علائم معمولاً حدود 12 تا 72 ساعت پس از عفونت ناشی از مصرف یا قرار گرفتن در معرض آلودگی ایجاد می شود. این بیماری معمولاً چهار تا هفت روز طول می کشد و اکثر افراد بدون درمان بهبود می یابند.

به دنبال قسمت “بهترین در صورت استفاده توسط” از شیشه کره بادام زمینی جیف یا بسته قابل فشار دادن برای شماره کد لات باشید. اگر آنها بین 1274425 تا 2140425 باشند و در لکسینگتون، کنتاکی تولید شده باشند، به دلیل آلودگی احتمالی به سالمونلا در معرض فراخوانی قرار خواهند گرفت که در 20 می 2022 آغاز شده است.

مردم کجا بیمار شده اند؟

در حال حاضر، از 20 می 2022، نقشه شمارش موارد شیوع سالمونلا به دلیل مصرف برخی از کره های بادام زمینی مبتلا.  برخی از قطعات UPC Jif تولید شده در کنتاکی و توزیع شده در سراسر کشور بخشی از فراخوان 20 می 2022 هستند.

شرکت JM Smucker به طور داوطلبانه برخی از محصولات کره بادام زمینی با نام تجاری Jif را که جزء اصلی بسیاری از خانواده ها است، که دارای شماره کد لات بین 1274425 تا 2140425 هستند، که در لکسینگتون، کنتاکی، به دلیل آلودگی احتمالی سالمونلا تولید شده بودند، فراخواند.

سالمونلا چیست؟

طبق گزارش CDC، ایالت هایی با بیماری های گزارش شده عبارتند از تگزاس، جورج، کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی، ویرجینیا، نیویورک، ماساچوست، اوهایو، ایلینوی، مونتانا، آرکانزاس و ایالت واشنگتن.

کاری که باید انجام دهید

از زمان فراخوان 20 می، 14 نفر در سراسر کشور پس از مصرف این محصول بیماری را گزارش کرده اند و دو نفر به ترتیب در بیمارستان های تگزاس و جورجیا بستری شده اند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، همراه با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، و سایرین در حال بررسی شیوع چند ایالتی عفونت سالمونلا سنفتنبرگ بوده اند و آنها به محصولی مرتبط هستند که بسیاری از ما روزانه از آن لذت می بریم.

FDA توصیه می کند که اگر از کره بادام زمینی نام تجاری جیف استفاده کرده اید، سطوح و ظروفی را که ممکن است کره بادام زمینی را لمس کرده باشند، بشویید و ضدعفونی کنید. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان این کره بادام زمینی را خورده اید و علائم سالمونلوز را دارید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

در این مورد، شیوع سالمونلا با برخی از محصولات کره بادام زمینی Jif مرتبط است که در کارخانه JM Smucker در لکسینگتون، کنتاکی تولید شده و در سراسر کشور توزیع شده است، طبق یک هشدار فراخوانی که FDA در 20 می ارسال کرده است.

FDA گزارش داد: شواهد اپیدمیولوژیک نشان می دهد که کره بادام زمینی با نام تجاری Jif تولید شده در کارخانه JM Smucker واقع در لکسینگتون، کنتاکی، علت احتمالی بیماری در این شیوع است.

طبق گفته FDA، کودکان 5 ساله و کوچکتر، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض بیماری های ناشی از غذا مانند سالمونلا هستند.

دنبال چه چیزی میگردی

شرکت JM Smucker به طور داوطلبانه برخی از محصولات کره بادام زمینی با نام تجاری Jif را که دارای شماره کد 1274425 تا 2140425 هستند، که در لکسینگتون، کنتاکی تولید شده بودند، به دلیل آلودگی احتمالی سالمونلا، فراخوانی کرد.

همچنین می‌توانید شیشه‌ها یا کیسه‌های فشرده‌شده‌ای را که ممکن است در محل خرید خریداری کرده باشید، امتحان کنید.



Source link

علائم سالمونلا شامل اسهال، تب و گرفتگی شکم است. موارد شدیدتر سالمونلوز می تواند شامل تب بالا، بدن درد، سردرد، بی حالی، بثورات پوستی، خون در ادرار یا مدفوع باشد و در برخی موارد ممکن است کشنده باشد.

در حال حاضر، از 20 می 2022، نقشه شمارش موارد شیوع سالمونلا به دلیل مصرف برخی از کره های بادام زمینی مبتلا. برخی از قطعات UPC Jif تولید شده در کنتاکی و توزیع شده در سراسر کشور بخشی از فراخوان 20 می 2022 هستند.