کره‌شمالی‌ها در مصاحبه‌های نادری از قحطی، سرکوب‌ها روایت دست اول می‌دهند

او با بی‌بی‌سی به اشتراک گذاشت: «قبل از کووید، زندگی پایدار بود. اما از زمان کووید، درآمد من نصف شده است. قاچاق کالا از طریق مرز بسیار سخت‌تر شده و سرکوب‌ها بسیار سخت‌تر شده‌اند.»

جی یون با اشاره به این اقدام و گروه‌های سرکوب بعدی آن به بی‌بی‌سی گفت: «مردم شوکه شدند که این مجازات چقدر سخت‌تر بود. اکنون مردم به یکدیگر اعتماد ندارند. ترس بزرگ است.»

میونگ سوک: تاجری که داروی قاچاق می فروشد میونگ سوک با تهدید زندان بیگانه نیست. او زمانی کسب‌وکار موفقی را اداره می‌کرد، اما پس از بستن مرزهای کره شمالی در طول همه‌گیری COVID-19، همه چیز تغییر کرد.

جی یون به بی بی سی توضیح داد: “ما با فکر کردن به 10 روز آینده زنده می مانیم، سپس 10 روز دیگر، با این فکر که اگر من و شوهرم گرسنگی بکشیم، حداقل به بچه هایمان غذا می دهیم.” «فکر می‌کردم در خواب می‌میرم و صبح بیدار نمی‌شوم [after not eating for two days]”

سه شهروند کره شمالی جان خود را به خطر انداخته اند تا واقعیت قحطی، سرکوب و فاجعه در کشور بسته خود را افشا کنند.

جی یون گفت: “این یک فاجعه است.” مردم نمی دانند که چگونه از مرزها آذوقه تهیه کنند.»

میونگ سوک گفت: «قبل از کووید، مردم به کیم جونگ اون نگاه مثبت داشتند. اما اکنون تقریباً همه پر از نارضایتی هستند.

او ادامه داد: می‌خواهم مردم بدانند که از اینکه در این کشور به دنیا آمده‌ام پشیمان هستم. “وقتی به فرزندانم فکر می کنم نمی توانم بخوابم که باید برای همیشه در این جهنم ناامید زندگی کنند.”

بیشتر از NextShark: دولت چین پس از اینکه ترامپ گفت جهان را با کووید نابود کرد، پاسخ داد، شی یک «قاتل» است.

چان هو گفت: «اگر طبق قوانین زندگی کنم، احتمالاً از گرسنگی می‌میرم، اما فقط با تلاش برای زنده ماندن، می‌ترسم دستگیر شوم، به عنوان خائن معرفی شوم و کشته شوم». ما اینجا گیر کرده ایم و منتظر مرگ هستیم.»

به گفته لوکاس رنگیفو کلر، تحلیلگر تحقیقاتی، عرضه غذای کره شمالی «به کمتر از مقدار مورد نیاز برای برآورده کردن حداقل نیازهای انسانی کاهش یافته است». CNN گزارش ها. در این شرایط، «مرگ های ناشی از گرسنگی خواهید داشت».

کمبود غذا: در ماه های اخیر، نگرانی ها در مورد کمبود مواد غذایی در کشور افزایش یافته است. علیرغم اصرار بر آن نوآوری های کشاورزی – که شامل افزایش تولید سبزیجات گلخانه ای، گونه های جدید سبزیجات و فناوری کشت می شود – ارزیابی های سازمان ملل و کره جنوبی شرایط وخیم تامین مواد غذایی را نشان داده است.

“واقعا [the authorities] او می‌خواهد قاچاق را سرکوب کند و جلوی فرار مردم را بگیرد. اکنون، اگر حتی به رودخانه نزدیک چین شوید، مجازات سختی خواهید داشت.

با این حال، جی یون ابراز تاسف کرد که اکنون “غیرممکن است که یک شلوغی جانبی داشته باشیم.” با جست و جوی کامل کیف های او، مردم دیگر نمی توانند دزدی کنند یا اجناس را بدهند.

صبح‌ها، چان هو به همسرش کمک می‌کند تا در بازار مغازه‌ای را راه‌اندازی کند، که برای خانواده وسیله‌ای برای زنده ماندن فراهم می‌کند.

جی یون: جی یون در پایتخت پیونگ یانگ در یک مغازه مواد غذایی کار می کند تا از شوهر و دو فرزندش حمایت کند. در گذشته، او میوه و سبزیجات را از فروشگاه می برد تا برای درآمد اضافی در بازار بفروشد. در همین حال، شوهرش سیگار و سایر کالاهایی را که به عنوان رشوه دریافت می کرد، می فروخت.

جی یون و خانواده اش که با تهدید گرسنگی مواجه شدند، یک بار مجبور شدند پولجوک – یک خمیر فرنی مانند سبزیجات، علف و گیاهان که در قحطی کره شمالی در دهه 1990 برجسته بود – برای یک هفته مصرف کنند. اما با وجود گرسنگی، جی یون فاش می‌کند که وانمود می‌کند سه وعده غذایی در روز خورده است و گرسنگی را به حقارت فقر ترجیح می‌دهد.

همه گیری کووید-19 همچنین خود را به عنوان فرصتی برای کیم جونگ اون ارائه کرد تا مرزهای کره شمالی را به طور کامل ببندد. در تصاویر ماهواره ای گرفته شده توسط دیده بان حقوق بشرامنیت مرزی کره شمالی از طریق دیوارها، حصارها و پست های نگهبانی اضافی در سه سال گذشته افزایش یافته است.

[Source]

جی یون در مورد ذهنیت کسانی که در شهرش زندگی می کنند گفت: «حتی اگر مردم همسایه بمیرند، شما فقط به خودتان فکر می کنید. “بی دل است.”

اطلاعات بیشتر از NextShark: قانونگذار دموکرات ویسکانسین به دلیل نامیدن زنان به عنوان “جسم زایمان” در دفاع از سقط جنین خشم را برانگیخت.

او گفت: «اگر همسرم در بازار کار نمی کرد، نمی توانستم زنده بمانم. وقتی مرز را بستند، همه چیز کمیاب شد. قیمت شکر و چاشنی دانه افزایش یافته است. ذخایر غذا آنقدر کم است که مردم شروع به مردن کرده اند.»

در حال حاضر، گرسنگی بیشتر از کووید برای چان هو، که چندین نفر در اطرافش از گرسنگی می‌میرند، از جمله یک مادر و فرزندانش در روستایش، تهدیدی است. در ابتدا مادر با التماس توانست زنده بماند. چان هو به یاد می‌آورد که چون مریض شد، او و فرزندانش ناگزیر از گرسنگی مردند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: کره شمالی در تظاهرات ضد آمریکایی با حضور 120000 نفر به “جنگ انتقام جویانه” قول داد

«دولت به ما می گوید که در آغوش مادرمان لانه می کنیم. اما چه مادری فرزندش را در روز روشن به خاطر دویدن به چین اعدام می‌کند، زیرا از گرسنگی می‌میرند؟» چان هو پرسید.

در کنار بسته شدن مرزها، همه‌گیری به کیم اجازه داد تا سرکوب‌ها را تقویت کند. یکی از این قوانین، قانون رد ایدئولوژی و فرهنگ ارتجاعی در سال 2020 بود که مجوز اعدام افرادی را که ویدیوهای خارجی را به کشور قاچاق می کردند، صادر می کرد. چان هو آن را “ترسناک ترین قانون جدید همه” می نامد، حضور ویدئوهای خارجی در کره شمالی به دلیل ترس از زندان یا مرگ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در ناامیدی، میونگ سوک یک بار سعی کرد خودش دارو را قاچاق کند که منجر به دستگیری او شد. میونگ سوک که به سختی قادر به دادن رشوه ای است که او را از زندان دور نگه دارد، اکنون تحت نظارت مداوم و مشکوک ترین افراد نزدیک به خود زندگی می کند.

او به یاد می آورد: «من خانواده ای را می شناسم که از گرسنگی در خانه مردند. «به مدت سه روز هیچ کس داخل یا خارج نشد. آب آوردند و ما در خانه‌شان را زدیم و گفتیم که کمی بیاورند.» بدون پاسخی از سوی همسایگانش، با مقامات تماس گرفته شد، اما متوجه شدند که خانواده از گرسنگی مرده است.

بیشتر از NextShark: ژاپن پیشنهاد افزایش سن رضایت جنسی از 13 به 16 را دارد

در همین حال، دیگران دارند خودکشی را انتخاب کرد، “خود را در خانه بکشند یا در کوه ناپدید شوند.”

تأثیر COVID-19: به گفته جی یون، COVID-19 به شدت بر مردم کشورش تأثیر گذاشته است.

از آنجایی که شغل دولتی اجباری شوهرش به اندازه کافی درآمد ندارد، میونگ سوک نان آور اصلی خانواده اش شد. او توانست خودش، همسرش و فرزندانش را با تجارتش سرپا نگه دارد، اما به دلیل بسته شدن مرز کره شمالی در 27 ژانویه 2020، میونگ سوک و خانواده اش در نهایت “در خط مقدم زندگی زندگی می کنند.”



منبع

عده ای به گدایی روی آورده اند و «اگر [the beggars] دراز کشیده اند، ما آنها را بررسی می کنیم و معمولاً متوجه می شویم که مرده اند.”

«بیشتر محصولات موجود در بازار از چین می آمدند، اما اکنون خالی است. میونگ سوک توضیح می‌دهد که همیشه می‌توان غلات را پیدا کرد، اما نه این روزها. کمیاب ترین چیز دارو است. حتی اگر بتوانید آن را پیدا کنید، بسیار گران است.»

برای چندین ماه، مصاحبه شوندگان – که نام آنها برای محافظت از هویت آنها تغییر کرده است – مخفیانه داستان های خود را با بی بی سی انگلیسی به اشتراک گذاشتند.، که این مصاحبه ها را در اوایل ماه جاری منتشر کرد، آگاه بود که اگر دولتشان متوجه شود ممکن است با مرگ روبرو شوند.

او همچنین از مادر دیگری یاد می کند که به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین قرنطینه کشور مجبور به کار سخت شده و در نهایت به همراه پسرش از گرسنگی جان باخته است.

چان هو: چان هو که یک کارگر ساختمانی است، وقت خود را صرف کار دولتی اجباری خود می کند که به سختی 4000 وون (تقریباً 4.44 دلار) در روز پرداخت می کند.

با این حال، علی رغم تلاش های کیم برای کنترل کشور، چان هو و میونگ سوک به تبلیغات دولت اعتقاد ندارند.

جی یون علاوه بر سختی های خود، به رنج اطرافیانش نیز اشاره کرد.

او هنگام صحبت با یک پزشک متوجه شد که از هر 550 نفر در هر محله پیونگ یانگ یک نفر جان خود را از دست داده است. با این حال، علی‌رغم اینکه همه‌گیری به شدت کره شمالی را تحت تأثیر قرار داده است، این مرگ و میرها به دلایل جایگزین مانند سل نسبت داده می‌شود.

او به بی‌بی‌سی گفت: «اغلب ما باید تا دیروقت شب کار کنیم و من در محل می‌خوابم.