کتاب جدید فاش می‌کند که اگر یک شب وحشیانه نوشیدن الکل و یک دندان درد ساختگی نبود، مرگبارترین تک تیرانداز سپاه تفنگداران دریایی آمریکا هرگز تبدیل به تیرانداز نمی‌شد.

اما اگر اتفاقات غیرمنتظره ای نبود، ممکن بود تک تیرانداز افسانه ای یکی از آنها نبود.

با این حال، دو دهه دیگر طول می کشد تا مردم از موفقیت های بی نظیر این تک تیرانداز در نبرد آگاه شوند.

در مشهورترین درگیری خود، او 16 جنگجوی دشمن را تنها در 30 ثانیه با 16 گلوله سر با M14 نقطه‌ای خود کشت، از عبور رودخانه شبانه توسط نیروهای ویتنام شمالی و حمله به موقعیت 1/5 دلتا جلوگیری کرد.

چارلز موهینینیروی دریایی

پس از اینکه موهینی و نقطه‌نگارش به شدت حمله‌ای ویران‌کننده را بی‌تفاوت کردند، آن دو به سرعت عقب افتادند و صحنه را در میان تیراندازی با اسلحه‌های سبک و مسلسل ترک کردند، و همانطور که لیندسی در کتابش می‌گوید، «کلاه‌ها و بدن‌ها شناور شدند. پایین رودخانه.”

شب قبل از امتحان ساعت 8 صبح برای واجد شرایط بودن برای آموزش هوانوردی، دوستان موهینی از او دعوت کردند تا خالکوبی کند. او فکر می کرد که این احمقانه بود، زیرا هیچ یک از آنها جنگ را ندیده بودند، اما با آنها رفت و به دوستانش ملحق شد که برای کمی جسارت مایع نوشیدنی گرفتند.

موهینی فقط برای مدت کوتاهی یک ناظر بود تا اینکه به عنوان رهبر تیم تک تیرانداز انتخاب شد و یک رمینگتون 700 جدید با مهمات .308 به او داده شد. با این سلاح که نسخه نظامی آن با نام M40 شناخته می شود، بیشتر از برخی شرکت ها به دشمن آسیب می رساند.

او عاشق تیراندازی بود و از کودکی در آن استعداد داشت، اما وقتی به سربازی فکر کرد، از او پرسید که آیا می تواند خلبان شود. استخدام کننده گفت: “اگر برای چهار سال ثبت نام کنید، می توانم تضمین کنم که در هوانوردی خواهید بود. این که پرواز کنید یا نه بستگی به خود شما دارد.”

پس از اولین درگیری واقعی خود، که طی آن کنترل یک مسلسل M60 را پس از سقوط دو توپچی به دست گرفت، به او اطلاع دادند که او یک مسلسل جدید خواهد بود، موقعیتی که او دیگر از M16 خود نمی خواست.

چارلز “چاک” موهینی، کشنده ترین تک تیرانداز در تاریخ تفنگداران دریاییعکس محترمانه



منبع

چاک موهینی افسانه ای است برای مرگی که در ویتنام به عنوان یک تک تیرانداز از تفنگداران دریایی خود محافظت می کرد، اما اگر به خاطر مستی در بدترین زمان ممکن و بعداً تظاهر به دندان درد نبود، ممکن بود هرگز تبدیل به یک افسانه نمی شد. کتاب جدیدی فاش کرده است که فرصتی برای پیوستن به یک تیم تک تیرانداز کسب کنید.

مرگبارترین تک تیرانداز تاریخ سپاه تفنگداران دریایی چارلز “چاک” موهینی است.

  • چارلز «چاک»  موهینی، کشنده ترین تک تیرانداز در تاریخ تفنگداران دریایی

    زمانی که او سرانجام سپاه تفنگداران دریایی را ترک کرد، موهینی این کار را با مدال ستاره برنز با شجاعت رزمی، مدال دستاورد نیروی دریایی، مدال تقدیر نیروی دریایی با شجاعت رزمی و یک جفت قلب بنفش انجام داد.

    مقامات موافقت کردند که سوابق او را پس از تأیید اینکه او واقعاً به تفنگداران دریایی ملحق شده است پاک کنند و راه را برای او باز کردند تا بدون مشکل ثبت نام کند.

    لیندسی، دوست دیرینه تیرانداز، در کتاب جدیدش توضیح داد: «او بیشتر از خلبان بودن عاشق شلیک تفنگ بود، بنابراین وارد شد.

    هنگامی که او برای آزمون صلاحیت به پایه بازگشت، در آن مردود شد، به این معنی که باید یک ماه دیگر صبر کند تا دوباره امتحان کند. با این حال، در آن دوره انتظار، او در مورد یک برنامه جدید که زمانی که ایالات متحده برای اولین بار وارد جنگ ویتنام شد وجود نداشت: برنامه Scout Corps Sniper یاد گرفت.

    در طول جنگ ویتنام، او 103 قتل تایید شده و 216 قتل احتمالی در طول 16 ماه در کشور داشت.

  • او MOS تک تیرانداز پیشاهنگی یا تخصص شغلی ماموریت، 8541 را به دست آورد. و اندکی بعد، به جنگ رفت.

  • در ایستگاه زره پوش، جایی که موهینی تفنگ M14 را که دیدگان حمل می کردند، دریافت کرد، M16 معیوب خود را تحویل گرفت و گفت: “این پسر عوضی را دور بریز. هیچ وقت خوب نبوده و نخواهد شد.”

    چیز بعدی که می دانست، ساعت 5 صبح در یک سینما از خواب بیدار شد، تنها کسی که از دوستانش واقعاً خالکوبی کرده بود.

    در میانه این معضل خاص، موهینی متوجه شد که یک تک تیرانداز دریایی با لیما 3/5 به یک نقطه‌نگار نیاز دارد. تنها چیزی که او نیاز داشت دلیلی برای رفتن به آن هوآ بود تا درخواستی ارائه دهد.

    او موفق شد او را متقاعد کند که به او اجازه دهد به عنوان یک نقطه‌نگار به یک تیم تک‌تیرانداز ملحق شود، نقشی که او باید قبل از تبدیل شدن به یک تک‌تیرانداز، ترفندهای تجارت را در یک محیط جنگی واقعی یاد بگیرد. نقطه‌نظرها در آن زمان از تک‌تیراندازان با اسکن اهداف، پوشش دادن، و تأیید ضربه‌ها و شلیک‌های کشتن، از جمله دیگر کارهای میدان جنگ، پشتیبانی می‌کردند.

    موهینی نام خود را به‌عنوان یک تک‌تیرانداز و تیرانداز ماهر مطرح کرد، اما این چیزی نبود که وقتی به تفنگداران دریایی ملحق شد، مانند پدرش قبل از او، این چیزی نبود. کاری که او واقعاً می خواست انجام دهد پرواز بود.

    موهینی در محل با تفنگداران دریایی ثبت نام کرد و سپس بلافاصله برای صحبت با مقامات محلی در مورد پرتاب سوابق جنایی خود، به ویژه یک کابینت پرونده پر از جرایم جزئی در اختیار داشتن، بقایای دوران جوانی او که شامل مشروبات الکلی زیاد بود، رفت. .

    با 103 قتل تایید شده و صدها مورد احتمالی دیگر، موهینی مرگبارترین تک تیرانداز در تاریخ تفنگداران دریایی است، واقعیتی که وقتی برای اولین بار چندین دهه پس از پایان جنگ ویتنام آشکار شد، برخی از پرها را به هم زد.

    “تک تیرانداز” جیم لیندسی، اولین بیوگرافی که زندگی و تجربیات موهینی در داخل و خارج از جنگ را با نظرات او بررسی می کند، داستان مرد جوانی وحشی را روایت می کند که تماس خود را در درگیری وحشتناکی یافت که بعداً تلاش کرد تا ترک کند، ناموفق. پشت. اگرچه او خدمت و شهرت خود را پذیرفته است، اما برخی از کابوس ها هرگز کاملاً از بین نرفتند.

    لیندسی نوشت: «اگرچه او از شر M16 خلاص می‌شد، اما می‌دانست که امید به زندگی یک مسلسل‌انداز کوتاه است». چاک سعی کرد اسلحه بزرگ را عوض کند، اما هیچ گیرنده ای وجود نداشت.

    موهینی