کانتینرها مانعی برای مهاجران در مرز آریزونا نیستند

دولت بایدن استثنائات نادری را برای پروژه های کوچک در مناطقی که عبور از آنها برای مردم ناامن تلقی می شود، از جمله چهار شکاف در یوما قائل شده است. انتظار می رود پاییز امسال برای یوما قراردادی منعقد کند و تکمیل کار تا 28 ماه طول بکشد.

دوسی در مراسم جشن نصب کانتینرها که طول آنها طول می کشد، گفت: آریزونا کاری را انجام داد که دولت فدرال نتوانست انجام دهد – و ما به آنها نشان دادیم که اگر بخواهید مرز چقدر سریع و کارآمد می تواند امن تر شود. 13 زمین فوتبال در پنج مکان ترکیبی.

CBP در مورد کانتینرهای Ducey اظهار نظری نکرده است، اما می‌گوید که طرحش برای بستن شکاف‌ها در دیوارهای فولادی به سبک ترامپ که بالای آن یک صفحه فلزی تا ارتفاع 30 فوت (9.1 متر) قرار دارد، با قیف کردن ترافیک به مناطق کمتری تفاوت ایجاد می‌کند.

این قبیله همچنین ویدئویی را منتشر کرد که در آن آرلین مارتینز، رئیس پلیس موقت خود، سایر اقدامات همکاری با گشت مرزی، مانند دوربین های نظارتی و حسگرهای زمینی را تشریح می کند. او گفت: «کوکوپه از تلاش‌ها برای تامین امنیت مرزها حمایت می‌کند و همیشه از این کار حمایت می‌کند.



منبع

روزی که دوسی پروژه خود را کامل اعلام کرد، گشت مرزی با تعداد نسبتاً معمولی حدود 850 مهاجر مواجه شد که به طور غیرقانونی در بخش یوما وارد کشور شده بودند. بیشتر آنها با اتوبوس یا وسیله نقلیه اجاره ای در سمت مکزیک پیاده شدند و در تاریکی زیر یک هلال ماه از منطقه رزرو عبور کردند.

خانواده ها، والدین جوانی که کودکان نوپا را حمل می کردند، افراد مسن و دیگران به راحتی قبل از طلوع صبح چهارشنبه از رودخانه کلرادو تا زانو عبور کردند، بسیاری از آنها صندل پوشیده بودند و کیسه های خرید روی شانه هایشان آویزان بود.

منتقدان Ducey تصاویری از شبکه Univision دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد دو کانتینر در طی 11 روز ساخت و ساز به دلایل نامعلومی سقوط کرده‌اند. گری رستاینو، دادستان ارشد فدرال در آریزونا، روز جمعه از یک نشست دوجانبه در مکزیکوسیتی برای سرنگونی فرماندار استفاده کرد و در توییتی نوشت: «ما دسته ای از کانتینرهای حمل و نقل را در بیابان رها نمی کنیم و آن را یک دیوار نمی نامیم تا مطبوعات ارزان قیمت داشته باشیم.» دوسی پاسخ داد که “ما امور را به دست خود گرفته ایم” زیرا دولت فدرال به اندازه کافی انجام نداده است.

جان مودلین، رئیس این شکاف گفت: “اگر یوما 10 شکاف داشته باشد و مردم از هر 10 شکاف عبور کنند، مقابله با آن برای ما بسیار دشوارتر از زمانی است که یوما یک یا دو شکاف داشته باشد و اکثر ترافیک از آن شکاف ها عبور کند.” بخش گشت مرزی توسان، آریزونا.

هنگامی که گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده برنامه های یوما خود را در ماه جولای اعلام کرد، دوسی گفت که نمی تواند صبر کند. او مانند فرماندار جمهوریخواه تگزاس، گرگ ابوت، با دولت دموکرات بر سر سیاست های مهاجرتی دعوا کرده است.

مهاجران همچنان با دور زدن آنها از موانع اجتناب می کنند – در این مورد، از طریق یک شکاف 5 مایلی (8 کیلومتری) در منطقه حفاظت شده سرخپوستان کوکوپه در نزدیکی یوما، یک شهر بیابانی با حدود 100000 نفر بین سن دیگو و فینیکس که به یک شهر بزرگ تبدیل شده است. نقطه ای برای عبور غیرقانونی

رشته ای از 44 کانتینر دوتایی به طور ناگهانی به وسعت بیابانی باز ختم می شود. دورتر در شمال، در سد مورلوس، کانتینرها چندین روزنه را در منطقه ای که در ماه های اخیر کمتر رفت و آمد شده بود، می بندند.

آن‌ها از میان سرزمین‌های قبیله‌ای تا لبه دیوار بلندی که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ ساخته شده بود، رفتند تا تسلیم مأموران مرزی شوند که در خارج از رزرواسیون منتظر بودند و انتظار داشتند که در ایالات متحده آزاد شوند تا به دنبال پناهندگی باشند.

دیوار موضوعی نیست که در سال 2018 بود، زمانی که کنگره کمک مالی ترامپ را برای یکی از اولویت‌های اصلی او رد کرد، که باعث طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ ایالات متحده شد. اما وقایع هفته گذشته در یوما یادآور موانعی است که دولت در برابر موانع مرزی با آن مواجه است: دشواری در ساخت و ساز در زمین های قبیله ای، به ویژه در کشور توهون اودهام در آریزونا، و مخالفت زمین داران، به ویژه در تگزاس، جایی که برخلاف سایر کشورها. در ایالت های مرزی، بسیاری از اموال متعلق به خصوصی است.

یوما، آریز (AP) – ساعاتی قبل از آن، داگ دوسی، فرماندار آریزونا اعلام کرد که “گامی بزرگ به جلو برای تامین امنیت مرزهای ما” با نصب 130 کانتینر حمل و نقل دوتایی، صدها مهاجر راه خود را در اطراف آنها پیدا کردند و ادعای او را تکذیب کردند.

پرزیدنت جو بایدن ساخت دیوار را در اولین روز ریاست خود متوقف کرد و میلیاردها دلار کار ناتمام اما همچنان تحت قرارداد باقی ماند. ترامپ در ماه های پایانی خود با تب و تاب کار کرد تا به بیش از 450 مایل (720 کیلومتر) برسد که تقریباً یک چهارم کل مرز است.

مهاجران از موانع وسایل نقلیه، جاده های خاکی و چراغ قوه روی تلفن های خود استفاده می کردند تا آنها را به ماموران گشت مرزی در خارج از سرزمین های قبیله ای راهنمایی کنند تا آنها را بازداشت کنند.

در صورت درخواست نظر، قبیله سرخپوستان کوکوپا به نامه ای در ماه مه 2020 به CBP اشاره کرد که در آن مخالفت شدیدی با دیوار داشت و گفت که این دیوار دسترسی به رودخانه و اعضای قبیله در مکزیک را قطع می کند.