کالیفرنیا بحث می کند که با آب ناشی از طوفان های اخیر چه باید کرد

این خواسته ها تعادل زیست محیطی ظریف خلیج سانفرانسیسکو و دلتای ساکرامنتو/سن خواکین، یکی از بزرگترین مصب های این کشور را تهدید کرده است. به گفته روزنفیلد، این امر چندین گونه ماهی را در معرض خطر قرار داده است، از جمله بوی دلتا، بوی باله بلند، سر فولادی دره مرکزی، ماهی قزل آلا شینوک بهاره، ماهی قزل آلا چینوک زمستانی و ماهیان خاویاری سبز.

الان این اتفاق نمی افتد. دانشمندان می گویند که تغییرات آب و هوایی در به اصطلاح “شلاق آب و هوا” نقش دارد، زمانی که دوره های باران شدید با خشکی شدید همراه می شود. Newsom می ترسد طوفان های شدید ژانویه کالیفرنیا با یک بهار غیرمعمول خشک همراه شود.

بسیاری از مخازن این ایالت – از جمله دو مخزن بزرگ در Oroville و Shasta – در میانگین تاریخی خود یا نزدیک به آن هستند. به علاوه، میزان برف در کوه ها تقریباً دو برابر آن چیزی است که در این زمان از سال در طول تاریخ بوده است. به همین دلیل است که مک مانوس می گوید نیوسام برای تغییر قوانین برای ذخیره آب بیشتر خیلی زود عمل می کند.

این یکی از قدیمی ترین مناقشات در کالیفرنیا است، ایالتی که برای بیش از یک قرن جریان طبیعی رودخانه ها و نهرها را دستکاری کرده است تا دره مرکزی را به یکی از حاصلخیزترین زمین های کشاورزی روی زمین تبدیل کند و در عین حال برخی از زمین های کشاورزی کشور را نیز تامین کند. شهرهای ساحلی پرجمعیت

کارلا نمث، مدیر دپارتمان کالیفرنیا، گفت که این امر مدیریت منابع کم آب ایالت را دشوارتر می‌کند، به‌ویژه «در این اوایل فصل قبل از اینکه ما واقعاً درک کنیم که سال آبی چگونه خواهد بود». منابع آب

جان روزنفیلد، دانشمند ارشد سانفرانسیسکو Baykeeper، یک گروه محیط زیستی که بر سان تمرکز دارد، گفت: «این فرماندار با توجه به گونه‌های در خطر انقراض و آب کالیفرنیا، ضد محیط‌زیست‌ترین فرمانداری است که در طول زندگی‌ام داشته‌ایم. خلیج فرانسیسکو و حوضه آن.

او گفت: «تنها وضعیت اضطراری واقعی که ما با آن مواجه هستیم، فروپاشی ماهی‌های آزاد ما در کالیفرنیا است و مشاغل درآمدی خانواده‌ها در بالا و پایین سواحل و داخل کالیفرنیا که به ماهیگیری ماهی قزل آلا مرتبط است، است.



منبع

این قوانین بیش از ماهی‌ها، از جمله میزبان سایر گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض را محافظت می‌کنند و در عین حال از ماهیگیری تجاری و تفریحی و دیگر فعالیت‌های تفریحی سود می‌برند.

جنیفر پیر، مدیر کل پیمانکاران آب ایالتی – یک انجمن غیرانتفاعی به نمایندگی از 27 سازمان آب عمومی – گفت که تغییرات قوانین پیشنهادی “اقدامی مناسب برای کمک به همسو کردن تصمیم‌گیری مدیریت آب کالیفرنیا با جدیدترین و مرتبط‌ترین علم و هیدرولوژی فعلی است. ”

او گفت: “این به اندازه کافی از گونه ها محافظت می کند.”

اگر نیوسام راه خود را بپذیرد، ایالت حدود 300000 آکر فوت (370 میلیون متر مکعب) آب از میان رودخانه ها جاری می شود. یک فوت جریب آب به طور کلی برای تامین آب دو خانوار برای یک سال کافی است.

اگر ایالت قوانین را تغییر ندهد، نمث هشدار داد که به این معنی است که ایالت آب بسیار کمتری برای در دسترس قرار دادن در بهار و تابستان برای کشاورزان و شهرهای بزرگ مانند لس آنجلس دارد.

دولت نیوسام می گوید تغییر آب و هوا مستلزم قوانین جدیدی است. از نظر تاریخی، باران به طور نسبتاً مساوی در طول ماه های زمستان پخش شده است. معمولاً هنگام بارندگی، آب بیشتری در رودخانه‌ها باقی می‌ماند، زیرا این فرض وجود دارد که باران بیشتری در پی خواهد داشت.

نمت گفت که آب زیادی در رودخانه ها برای حمایت از ماهی وجود دارد، اگرچه دولت نیوسام در پیشنهاد خود اذعان کرد که این امر می تواند منجر به مرگ بیشتر بچه ماهی آزاد شود. ایالت ماهی‌ها را زیر نظر می‌گیرد و در صورت نیاز «به سرعت پاسخ می‌دهد.» برای مثال، نمث گفت اگر مقامات ایالتی ماهی‌ها را در نزدیکی پمپ‌های رودخانه تشخیص دهند، می‌توانند پمپ‌ها را خاموش کنند تا به آنها آسیبی نرسد.

قوانین ایالتی می گوید زمانی که در کالیفرنیا باران و برف زیاد می بارد، بیشتر این آب باید در رودخانه ها بماند تا به عنوان یک تسمه نقاله عمل کند تا ده ها هزار بچه ماهی قزل آلا در خطر انقراض را به اقیانوس آرام منتقل کند.

اما این هفته، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، از رگولاتورهای ایالتی خواست تا به طور موقت این قوانین را تغییر دهند. او می‌گوید خشکسالی آنقدر شدید بوده که احمقانه است که اجازه دهیم تمام آن آب به اقیانوس بریزد و آب زیادی برای دولت وجود دارد که بیش از آنچه قوانین اجازه می‌دهد مصرف کند و در عین حال از گونه‌های ماهی در معرض تهدید محافظت کند.

گروه های محیط زیست استدلال می کنند که برنامه دولت برای ماهی کافی نیست. بر اساس گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی، سال گذشته، بقای ماهی قزل آلا شینوک زمستانی در رودخانه ساکرامنتو کمترین میزان ثبت شده بود. جان مک مانوس، رئیس انجمن ماهی قزل آلا گلدن استیت، گفت: هنگامی که مقامات ایالتی ماهی‌هایی را در نزدیکی پمپ‌ها مشاهده کردند، این بدان معناست که تعداد بیشتری از آنها قبلاً جارو شده‌اند.

او گفت: “کالیفرنیا هنوز در حال بهبودی از سال ها خشکسالی و کاهش آب است.”

گروه زیست محیطی می گویند بیرون کشیدن این مقدار آب از رودخانه ها حکم اعدام برای ماهی قزل آلا و دیگر گونه های ماهی در معرض تهدید است که برای بقای خود به جریان های قوی و خنک در رودخانه ها وابسته هستند. آن‌ها از نیوسام خشمگین هستند، او را ریاکار می‌دانند زیرا خود را به عنوان قهرمان محیط‌زیست معرفی می‌کند و در عین حال قوانینی را که برای محافظت از آن طراحی شده را نادیده می‌گیرد.

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – هفته‌ها پس از اینکه طوفان‌های قدرتمند 32 تریلیون گالن باران و برف را در کالیفرنیا ریخت، مقامات ایالتی و گروه‌های زیست‌محیطی در این ایالت آسیب‌دیده از خشکسالی درگیر این هستند که با این همه آب چه کنند.