کارگران متحد اتومبیل از جو بایدن برای ریاست جمهوری حمایت کردند

اتحادیه قدرتمند کارگران اتومبیل (UAW) رسماً تأیید کرد جو بایدنمبارزات انتخاباتی مجدد روز چهارشنبه در کنفرانس برنامه اقدام جامعه ملی اتحادیه در واشنگتن دی سی.

هم بایدن و هم رقیب دونالد ترامپ از این اتحادیه استقبال کرده و از اعتصاب موفقیت آمیز آن علیه سه خودروساز بزرگ ایالات متحده در سال گذشته حمایت کردند. بایدن اولین رئیس‌جمهوری بود که برای حمایت از اتحادیه در صف اعتراض قرار گرفت.

شان فاین، رئیس UAW در کنفرانس گفت: «جو بایدن روی کارگر آمریکایی شرط بندی کرد در حالی که دونالد ترامپ کارگر آمریکایی را مقصر دانست. “اگر باید تایید ما را به دست آورد، جو بایدن آن را به دست آورده است.”

«دونالد ترامپ یک گال است. دونالد ترامپ یک میلیاردر است و این کسی است که او نماینده آن است. این انتخابات درباره این است که چه کسی در کنار ما خواهد ایستاد و چه کسی در راه ما ایستادگی خواهد کرد.

مربوط: “ما ترامپ را شکست خواهیم داد”: بایدن به رقیب قدیمی خود پس از نیوهمپشایر نگاه می کند

کنفرانس جایی است که نمایندگان و رهبران UAW اولویت های سیاسی و قانونی اتحادیه 40000 نفری را توسعه داده و شکل می دهند. این اولین کنفرانس اتحادیه با فاین است، از زمانی که او به عنوان رئیس اتحادیه در مارس 2023 انتخاب شد.

فاین به شدت از ترامپ انتقاد کرده است. او در این هفته گفت که ترامپ «تضاد زیادی با هر چیزی که ما از آن دفاع می‌کنیم» است. اما UAW دارای بسیاری از اعضای حامی ترامپ است و اتحادیه از حمایت از بایدن خودداری کرده است.

بایدن بارها خود را به عنوان طرفدارترین رئیس‌جمهور کارگری تاریخ معرفی کرده است و در جریان اعتصاب‌های “استانداپ” در سه خودروساز بزرگ در ماه سپتامبر به صف اعتراض اعضای اعتصابی UAW پیوست و اولین رئیس‌جمهور کنونی شد که به یک صف اعتراضی پیوست.

هفته گذشته شان اوبراین، رئیس اتحادیه Teamsters، اعلام کرد که در اقدامی که اعضای مترقی آن را «سیلی به صورت» خواندند، به طور خصوصی با ترامپ دیدار کرده است.

جزئیات بیشتر به زودی…

منبع