کارشناس می گوید مظنون قتل های آیداهو یک اشتباه بزرگ مرتکب شد

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

او گفت: «شما باید این موضوع را به دادستانی پیگیری کنید. “شاید کسی او را با چاقو دید، شاید خانواده و دوستان تغییری در او دیده باشند، شاید آسیبی غیرقابل توضیح وجود داشته باشد که اکنون منطقی تر است. همه این موارد باید بررسی شود تا پرونده بهتر شود.»

کوهبرگر در زندان پنسیلوانیا تحت نظارت 24 ساعته خودکشی است و در انتظار استرداد به آیداهو است. هنگامی که کوهبرگر به آیداهو بازگشت، پدر یکی از قربانیان ادعایی خود امیدوار است که او را در دادگاه ببیند.

جیاکالون با اشاره به تئوری پزشکی قانونی آزمایش شده که زمان آزمایش شده است، گفت: «اگر کسی مانند این واقعاً دانشجوی عدالت کیفری و جرم‌شناسی بود، چیزهای خاصی مانند اصل مبادله لوکارد را درک می‌کرد.»

در ماه مه، زمانی که هنوز در DeSales بود، کوهبرگر یک فراخوان آنلاین از مجرمان سابق برای شرکت در یک پروژه تحقیقاتی، بر اساس پست حذف شده، ارسال کرد. او گفت که می‌خواهد در مورد “اخرین جرم جنایی” مردم و، در میان چیزهای دیگر، “افکار و احساسات آنها در سراسر جهان” بداند. [the] تجربه.” کوهبرگر همچنین به شرکت‌کنندگان بالقوه گفت که علاقه‌مند است به «چگونه احساسات و ویژگی‌های روان‌شناختی بر تصمیم‌گیری در هنگام ارتکاب جرم تأثیر می‌گذارند»، چگونه برای جنایات خود آماده می‌شوند و چگونه یک فرد قبل از «حرکت شما» به هدف خود نزدیک می‌شود.

یک وکیل کوهبرگر روز شنبه گفت که او “میل به تبرئه شدن” است و “به دنبال حل و فصل این مسائل در اسرع وقت است.”

هنگامی که پلیس در روز جمعه مظنون به قتل چهارگانه برایان کریستوفر کوهبرگر را دستگیر کرد، تحصیلات او در مقطع فوق لیسانس در جرم شناسی به سرعت مورد توجه شدید قرار گرفت.

یک منبع مجری قانون به آسوشیتدپرس گفت که شواهد DNA یافت شده در صحنه قتل عامل مهمی در ردیابی کوهبرگر است که در خانه پدر و مادرش در آلبرایتزویل پنسیلوانیا پیدا شد. به گفته یک منبع به نقل از سی ان ان، کارآگاهان مواد ژنتیکی یافت شده در خانه را به یک پایگاه داده عمومی تغذیه کردند، که مطابق با احتمالی خانوادگی را پیدا کرد و به پلیس کمک کرد تا کوهبرگر را به صفر برساند.

اما در حالی که یک پلیس سابق و استاد جرم‌شناسی که کتاب‌های درسی در مورد چگونگی انجام تحقیقات جنایی می‌نویسد، می‌گوید غیرقابل تصور نیست که دانش‌آموزی بتواند از این دانش به دلایل اشتباه استفاده کند، این نیز بسیار نادر است.

جیاکالونه ادامه داد: «این به شما غرور افرادی مانند او را نشان می‌دهد، جایی که او فکر می‌کند از پلیس‌ها باهوش‌تر است، زیرا چیزی در یک کتاب خوانده است». «در پایان روز، تجربه در هر روز هفته و دو بار در روز یکشنبه بر دانشگاهیان برتری می‌یابد.»

مظنون “جدا” در قتل های آیداهو زیر نظر جرم شناس مشهور مورد مطالعه قرار گرفت

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

مرکز اصلاح و تربیت شهرستان مونرو/رویترز

در سال 2010، گری مک گورک، دانشجوی جرم شناسی کالج جان جی، به خاطر بستن دوست دخترش به تخت و بریدن گلوی او و سپس ضربه زدن به سرش با چکش – اما نه قبل از اینکه جمجمه اش را در ساران راپ بپیچد، به قتل عمد اعتراف کرد. خون، این جوان 24 ساله در دادگاه گفت. میشل لی، قربانی 24 ساله، که به جان جی نیز رفته بود، در زمان مرگ به عنوان جرم شناس برای پلیس نیویورک کار می کرد.

به گفته جیاکالون که بیش از 20 سال در سمت های مختلف با پلیس نیویورک گذرانده است، این نوع جزئیات نه تنها برای علاقه مندان به جنایت واقعی جالب است، بلکه برای بازرسان و دادستان ها نیز بسیار مهم است. جوخه پرونده سرد برانکس

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

استیو گونکالوز جمعه شب به ABC News گفت: “این مرد باید چندین بار به چشمان من نگاه کند و من به دنبال حقیقت خواهم بود.” “این واقعاً همان چیزی است که من به دنبال آن خواهم بود.”

می‌خواهم بدانم او در تعطیلات آخر هفته شکرگزاری چگونه بود، آیا او ناقص بود، آیا او گوشه‌گیر بود، آیا در اتاقش وقت می‌گذراند؟ جیاکالون گفت. «آیا او معمولاً خارج از منزل است، اما نمی‌خواست وقتی به خانه می‌آید، کسی او را اذیت کند؟ این لزوماً شواهدی از جنایت نیست، اما اطلاعاتی است که به آنها کمک می کند تا از پرونده خود حمایت کنند.”

استیو گونکالوز، پدر گونکالوز، پس از دستگیری کوهبرگر به ABC News گفت که نه او و نه هیچ کس دیگری از خانواده کوهبرگر را نمی شناسند. اما او خاطرنشان کرد که پس از اطلاع از هویت مظنون، آنها شروع به دیدن ارتباطات بین کوهبرگر و گونکالوس کرده‌اند، اگرچه هنوز نتوانسته‌اند در مورد آنها صحبت کنند.

بر اساس گزارش ها، کوهبرگر تا سال گذشته به عنوان نگهبان مدرسه پاره وقت در ناحیه مدرسه دره دلپذیر شغل داشت.

سوالات متعددی هنوز در مورد این پرونده وجود دارد که مقامات می گویند پس از استرداد کوهبرگر به آیداهو و محاکمه در دادگاه، پاسخ به آنها آغاز خواهد شد.

پروفسور جوزف جیاکالون، گروهبان بازنشسته پلیس نیویورک که اکنون در کالج عدالت کیفری جان جی نیویورک تدریس می کند، به دیلی بیست گفت: “کسی پرسید: “آیا نگران ساخت مجرمان بهتری هستید؟” “این همیشه یک نگرانی است، شما همیشه آن را در پس ذهن خود دارید. ولی [Kohberger] در حال حاضر پشت میله های زندان است بنابراین، شاید او آنقدرها که همه فکر می‌کردند دانش‌آموز خوبی نبود.»

سال اول دکتری. دانشجو و دستیار تدریس در دانشگاه واشنگتن در پولمن، حدود 10 مایل دورتر از صحنه جرم، کوهبرگر یک برنامه فارغ التحصیلی را در زمینه عدالت کیفری در اوایل سال جاری در دانشگاه DeSales، یک موسسه کاتولیک در سنتر ولی، پنسیلوانیا به پایان رساند. در آنجا، او با کاترین رامسلند، روانشناس مشهور پزشکی قانونی، که نزدیک به 70 کتاب از جمله عناوینی مانند تالیف کرده است، کلاس‌هایی را گذراند. چگونه یک قاتل را بگیریم، روانشناسی تحقیقات مرگ، و ذهن یک قاتل. (روز جمعه توسط The Daily Beast دریافت شد، Ramsland از اظهار نظر در مورد دستگیری کوهبرگر خودداری کرد.)

جیاکالونه می‌گوید: «در حالی که می‌رویم، فهمیدن اینکه آیا او آماده آمده است، واقعاً جالب خواهد بود. «آیا دستکش می پوشید، کت و شلوار تیویک، چه می کرد که گرفتار نشود؟ موهایش را پوشانده بود؟ آیا او چکمه ای روی کفش هایش پوشیده بود، زیرا می دانست که قرار است در خون زیادی پا بگذارد؟ اینها جنبه های رفتاری هستند، جایی که [prosecutors] می تواند بگوید، “این به خوبی فکر شده و برنامه ریزی شده بود.”

جیاکالونه گفت که شخصاً می‌تواند تنها یک تحقیق قتل دیگر را در سال‌های اخیر به یاد بیاورد که در آن یک دانشجوی جرم‌شناسی مظنون اصلی بود.

محققان بر این باورند که کوهبرگر، 28 ساله، مسئول قتل وحشتناک دانشجویان کارشناسی دانشگاه آیداهو، کایلی گونکالوز، مدیسون موگن، هر دو 21 ساله، و زنا کرنودل و دوست پسرش ایتان چاپین، که هر دو 20 ساله بودند، بوده است. این چهار نفر در اوایل صبح با ضربات چاقو کشته شدند. به گفته مقامات، ساعت‌های 13 نوامبر، در حالی که در خانه اجاره‌ای خارج از دانشگاه خود در جامعه کشاورزی کوچک مسکو می‌خوابیدند. مشخص نیست که کوهبرگر چگونه و یا اینکه با هر یک از قربانیان آشنا بوده است.

یکی از آشنایان گفت که در طول سال تحصیلی خود در دبیرستان، کوهبرگر به دلیل اضافه وزن مورد تمسخر قرار گرفت و به یاد آورد که کوهبرگر سال بعد “لاغرتر از ریل” ظاهر شد و به دنبال دعوا بود. دوست سابق، نیک مکلوفلین 26 ساله، گفت که او در توضیح اینکه چرا کوهبرگر، به قول او، «100 درصد به یک فرد متفاوت تبدیل شده است، ناامید است».

بازرسان همچنین جستجوی سراسری را برای یافتن یک هیوندای النترا سفید که در نزدیکی خانه قربانیان در زمان قتل مشاهده شده بود، انجام دادند و فهرستی از 22000 مسابقه احتمالی را تهیه کردند که در نهایت آن را به وسیله نقلیه کوهبرگر محدود کردند. او تمام مسیر را از شمال غربی اقیانوس آرام به محل پدر و مادرش در نزدیکی پوکونوس رسانده بود، جایی که پلیس مهره‌ای به او زد.[s]یک منبع جداگانه به CNN گفت: گاهی درست قبل از کریسمس.

مرکز اصلاح و تربیت شهرستان مونرو/رویترز

اگرچه خانواده‌های قربانیان آیداهو می‌گویند که از دستگیری کوهبرگر خوشحال هستند، اما پرونده علیه او «به این ختم نمی‌شود. [the] جیاکالونه تاکید کرد.

پلیس هنوز اسلحه قتل را که آن را “چاقوی تیغه ثابت” توصیف کرد، پیدا نکرده است. پلیس همچنین همچنان از مردم می‌پرسد که اطلاعاتی درباره کوهبرگر داشته باشند، که همکلاسی‌های سابقش در روز جمعه او را به‌عنوان یک بوکسور آماتور «بسیار باهوش» توصیف کردند که می‌تواند «جداشده» و همچنین «تهاجمی» باشد.