کارشناس جنگ می گوید، پریگوژین، رئیس واگنر در حال خروج از ریل در اوکراین است و پوتین ممکن است چاره ای جز اجازه دادن به او نداشته باشد.

در جریان نبردهای شدید در باخموت، جایی که مزدوران متحمل خسارات عظیمی شدند، تنش‌ها بین وزارت دفاع روسیه و رئیس واگنر به جوش آمد. با جایگزینی ژنرال سرگئی سوروویکین، رهبر بدنام روسیه که توسط ملی گرایان افراطی مانند پریگوژین تحت فشار قرار گرفت، در ژانویه، وزارت دفاع روسیه کنترل خود را دوباره به دست گرفت.

او به رهبران ارشد نظامی حمله کرده است، حتی به سمت رئیس جمهور روسیه شلیک کرده است، و تهدیدهای تکان دهنده ای برای خروج نیروهایش و افشای جزئیات شکست های ارتش روسیه در صورتی که نیروهایش مهمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، کرده است. . اگرچه او این کار را انجام نمی دهد، لفاظی ها و اقدامات او باورنکردنی است. روس ها با هزینه بسیار کمتری مرده یا در زندان به سر می برند.

استپاننکو گفت: مصاحبه‌های اخیر رسانه‌های مستقل روسیه با مقامات نشان می‌دهد که «دلیل اینکه پریگوژین و همه این ملی‌گرایان افراطی اجازه فعالیت دارند این است که کرملین واقعاً فکر می‌کند که می‌توانند آنها را کنترل کنند».

استپاننکو گفت: پوتین نمی‌خواهد جامعه افراطی ملی‌گرا را ناراحت کند.

استپاننکو گفت: «در عوض، او آنها را به نوعی چرخانده و سپس آنها را به سوریه یا جای دیگری می فرستد «علیرغم شکست‌های نظامی بزرگ در میدان نبرد». من احساس می‌کنم چنین رویکردی که پوتین اتخاذ می‌کند در مورد دیدگاه او به پریگوژین نیز صدق می‌کند.»

استپاننکو گفت: «پریگوژین اگر بتواند عمل کند، همچنان ارزش دارد. نمی‌دانم این ارزش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، آیا او می‌تواند پس از اتمام کامل نیروهایش یا مجبور به بازسازی مجدد شود، یا اگر نرخ استخدام‌اش از طریق روسیه و واگنر کاهش یابد، این قدرت را حفظ کند. دیگر یک شرکت نظامی خصوصی جذاب نیست.”

هنگامی که نیروهای وی آذوقه و مهمات وعده داده شده را دریافت نکردند، پریگوژین ویدئویی را منتشر کرد و تهدید کرد که در صورت نگرفتن مهمات، جزئیات شکست های نظامی روسیه را منتشر خواهد کرد. او همچنین رژه پیروزی روسیه را مسخره کرد و ظاهراً اشاره کرد که پوتین، اگرچه رئیس مزدور او را با نام مورد انتقاد قرار نمی‌دهد، ممکن است یک “پدربزرگ” مهربان نباشد، بلکه یک “احمق کامل” باشد. او بعداً گفت که در مورد پوتین صحبت نمی کند.

در آن مرحله، پوتین می تواند جایگزین پریگوژین شود. روسیه قبلاً درها را به روی شرکت‌های نظامی خصوصی جدید باز کرده است، که ممکن است بخشی از نمایشی برای بی‌توجهی به واگنر باشد.

او آنها را به خاطر “گرسنگی پوسته” سرزنش می کند، همانطور که او کمبود مهمات و تدارکات ضروری برای نیروهایش می نامد، که به نظر او به قیمت جان مردان شرکتش تمام می شود. وضعیت در مقطعی برای واگنر به قدری بد شد که ناظران متخصص حدس می زدند که ارتش روسیه به طور هدفمند گروه را از بین می برد.

او گفت که کرملین «فکر می‌کند می‌توانند این را تحمل کنند، زیرا این شخصیت‌های ملی‌گرای افراطی، مانند پریگوژین، گیرکین، و غیره، به نوعی از تجهیزات، تدارکات نظامی از سوی دولت متکی هستند. در حال حاضر، اما در حال حاضر، درگیری و جنگ ادامه دارد.

مشخص نیست که آیا مشکلات مهمات، که استپاننکو از ISW به احتمال زیاد پوتین به آنها اجازه داده است، زیرا ارتش روسیه از مهمات خود را قبل از حمله متقابل اوکراینی محافظت می کند، حل شده است یا خیر، اما به نظر می رسد رهبر روسیه ممکن است به فرماندهان خود اجازه دهد تا برای نفوذ بجنگند.

جزر و مد علیه مزدوران روسی در شدیدترین نبرد جنگ اوکراین برگشته است و رئیس آنها از ریل خارج می شود.

اخیراً، با تداوم مشکلات برای واگنر، پریگوژین تهدید کرد که نیروهایش را از باخموت خارج خواهد کرد، تهدیدی جسورانه که بعداً پس از اینکه ظاهراً وعده تحویل مهمات لازم را از وزارت دفاع روسیه دریافت کرد، از آن عقب نشینی کرد.

اما حتی اگر پوتین در حال حاضر واقعاً نتواند پریگوژین را مجازات کند، بخش مهمی از این که چرا رهبری روسیه ممکن است طغیان‌های ملی‌گرایان افراطی مانند پریگوژین را تحمل کند این است که کرملین تشخیص می‌دهد که این رهبران مستقل از آن نیستند و برای فعالیت به حمایت نیاز دارند.

استپاننکو گفت: «تصور کنید اگر پوتین تصمیم بگیرد پریگوژین را بکشد و آن را به عنوان یک تصادف معرفی کند، این جنبه از فضای اطلاعاتی منفجر خواهد شد. پریگوژین می داند که چگونه اطلاعات را به سلاح تبدیل کند و ماهیت این فضاها به دقت برای یک هدف ساخته شده است.

به گفته رسانه های تحت کنترل دولت، یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر، در حالی که محکومان سابق را از خدمت در ارتش مزدور خود آزاد می کند، خطاب می کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم شیوه رهبری پوتین این است که او هرگز واقعاً نمی‌خواهد کسی از او متنفر باشد. “رویکرد پوتین از این نظر متفاوت است که او امید می دهد. او امید می دهد که یک روز می توانید به قدرت برگردید، یک روز می توانید صدای خود را بشنوید، یا یک روز می توانید آنقدر تحت تاثیر قرار دهید تا موقعیت خود را بازیابید.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

یوگنی پریگوژین، مالک شرکت نظامی گروه واگنر، برای ادای احترام به بلاگر نظامی کشته شده روسی ولادلن تاتارسکی، در مراسم تشییع جنازه در گورستان ترویکوروفسکویه در مسکو، روسیه، شنبه، 8 آوریل 2023 وارد می شود.عکس AP

  • پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر، سران نظامی را ناسزا می‌گوید و حتی به پوتین شلیک می‌کند.

  • استپاننکو درباره پوتین گفت: «او محیطی بسیار سمی ایجاد می‌کند که در آن تنها به یک جناح اجازه می‌دهد توجه او را به خود جلب کند. او گفت: «او بین تیم‌ها جابه‌جا می‌شود و این دو جناح را مجبور می‌کند تا با یکدیگر رقابت کنند.

    با این حال، قابل توجه است که پوتین، همانطور که ISW در تحلیل اخیر تغییرات فرماندهی متوجه شده است، واقعاً کسی را اخراج نمی کند.

    همانطور که پریگوژین یک حرکت را انجام می دهد، کرملین حرکت دیگری انجام می دهد، مانند اجازه جیره بندی گلوله ها به هزینه او و نیروهایش یا قطع دسترسی او به استخدام زندانیان.

پوتین گروه های خود را با یکدیگر بازی می دهد که می تواند خشم آنها را برانگیزد. این خشم علنی ظاهر شده است.

  • پریگوژین گفت که به خاطر اظهاراتش مبنی بر اینکه نیروهای واگنر از باخموت خارج خواهند شد، تهدید به خیانت شده است. با این حال، این تهدید سرعت او را کاهش نداده و یا جلوی نارضایتی هایش را نگرفته است.

    استپاننکو در مورد دستکاری واگنر و وزارت دفاع توسط پوتین گفت: «او قطعاً این دو جناح را در مقابل یکدیگر قرار می دهد. قلب بسیاری از درگیری های داخلی اخیر.

    او گفت: “او نمی تواند به سادگی پریگوژین را بکشد و انتظار داشته باشد که نوعی واکنش ایجاد نشود.” او البته می‌توانست، اما این می‌تواند جذابیت او را برای ناسیونالیست‌ها، که تنها افرادی هستند که ذاتاً روی ایدئولوژی او و اعتقاد او به این جنگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تضعیف کند.»

    یک کارشناس جنگ گفت که رهبر روسیه نمی تواند پریگوژین را هدف قرار دهد، اما کرملین راه های دیگری برای کنترل او دارد.

  • بنیانگذار گروه مزدور خصوصی واگنر، یوگنی پریگوژین، در حالی که در کنار جنگنده های واگنر در مکانی نامشخص در جریان درگیری روسیه و اوکراین ایستاده است، در این تصویر ثابت که از ویدیوی منتشر شده در 5 مه 2023 گرفته شده است، بیانیه ای می دهد.سرویس مطبوعاتی “کنکورد”/دستورالعمل از طریق رویترز

    پوتین نمی تواند خطر ناراحتی متحدان افراطی ناسیونالیست خود را داشته باشد

    نیروهای واگنر نقش مهمی در عملیات رزمی روسیه در اوکراین ایفا کرده اند که به پریگوژین اجازه داد تا گروه را با هزینه منابع نظامی روسیه گسترش دهد و تصمیمات فرماندهی را مستقیماً به پوتین برساند و اغلب وزارت دفاع را دور می زند. اما ماه‌هاست که نیروهای مزدور، از جمله ارتش محکومان واگنر، در نبرد باخموت، یک نبرد وحشتناک با تلفات زیاد، گرفتار شده‌اند.

    در حال حاضر، به نظر می رسد که رهبر روسیه در کنار وزارت دفاع است که بر اکثریت قریب به اتفاق نیروها نظارت می کند و به دلیل عملیات های نادرست مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

    به نظر می رسد تغییر پوتین از سطح بالاتر حمایت قبلی از واگنر به خشم پریگوژین دامن می زند، زیرا او برای دستیابی به جاه طلبی های خود که اکنون شایعه می شود سیاسی است و نفوذش کاهش می یابد، تلاش می کند. اگرچه او بیشترین ضربه را به وزارت دفاع وارد می کند، اما ظاهراً ناامیدی خود را متوجه پوتین نیز کرده است.

    یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر

    خشم بی پایان پریگوژین

    پریگوژین حتی در میان ناهنجاری‌ها، گاهی محتاطانه نشان می‌دهد، به وضوح تا حدی در مورد پوتین خودسانسوری می‌کند، شاید نمی‌خواهد این روابط را به طور کامل قطع کند، زیرا ممکن است یک نقطه بالقوه وجود داشته باشد که در آن خطر بیش از آنکه مفید باشد، دردسرساز شود. به خصوص اگر ارزش او کاهش یابد.

    او گفت: «پوتین قطعاً مغز متفکری است که این دو نفر را فریب می دهد».

    استپاننکو گفت: «بدیهی است که این یک سوال دیرینه است. چرا آنها می توانند این کار را انجام دهند در حالی که روسیه اینقدر سرکوبگر است و می تواند هر اعتراضی را سرکوب کند، بسیاری از رهبران مخالف را دستگیر کند و غیره؟

    بنیانگذار گروه مزدور خصوصی واگنر، یوگنی پریگوژین، در حالی که در کنار جنگنده های واگنر در مکانی نامشخص در جریان درگیری روسیه و اوکراین ایستاده است، در این تصویر ثابت که از ویدیوی منتشر شده در 5 مه 2023 گرفته شده است، بیانیه ای می دهد.

    پریگوژین، سرمایه‌دار شرکت بدنام شبه‌نظامی و متحد دیرینه پوتین، ویدیوهایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد انبوهی از اجساد واگنر در حالی که رهبری ارتش روسیه، به‌ویژه وزیر دفاع، سرگئی شویگو و ژنرال والری گراسیموف، جانشین سوروویکین و آخرین فرمانده روسی را منفجر می‌کند، منتشر کرده است. عملیات در اوکراین تحت این رهبری، حمایت از واگنر به شدت کاهش یافته و پریگوژین را خشمگین کرده است.

    به گفته رسانه های تحت کنترل دولت، یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه واگنر، در حالی که محکومان سابق را از خدمت در ارتش مزدور خود آزاد می کند، خطاب می کند.ریانووستی

    پریگوژین یک چهره پیشرو در شبکه فوق ملی‌گرای روسیه است که منبع جذب نیرو است و بخش‌های کلیدی فضای اطلاعات آنلاین در روسیه را در اختیار دارد. به عنوان رئیس گروه واگنر، او فرهنگ خشونت شدید آن را به عنوان نمادی از پتک تبلیغ کرده است، که اشاره ای به روش اعدام فراریان واگنر است.

    اما، حتی اگر نگرانی‌های پریگوژین شایستگی داشته باشد، یک سوال باقی می‌ماند: چگونه می‌تواند کاری را که انجام می‌دهد بدون نتیجه بگوید؟ و او تنها کسی نیست که در این موقعیت قرار دارد. ایگور گیرکین افسر سابق FSB یکی دیگر از ملی گرایان رک است که در حال حاضر جایی در منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

    روسیه با مدیریت دقیق تلویزیون، مطبوعات و رادیو و محدود کردن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در این کشور، فضای اطلاعاتی کاملاً کنترل‌شده‌ای ایجاد کرده است، اما در بقیه فضاهای رسانه‌های اجتماعی که محدودیت کمتری دارند، افراطیون‌گرایان مکانی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و هم اطلاعات پیدا کرده‌اند. اطلاعات نادرست در مورد این جنگ

    یوگنی پریگوژین، مالک شرکت نظامی گروه واگنر، برای ادای احترام به بلاگر نظامی کشته شده روسی ولادلن تاتارسکی، در مراسم تشییع جنازه در گورستان ترویکوروفسکویه در مسکو، روسیه، شنبه، 8 آوریل 2023 وارد می شود.

    فراتر از عملیات های بالقوه به خطر انداختن در اطراف باخموت، موسسه مطالعات جنگ در به روز رسانی اخیر در مورد جنگ در اوکراین نوشت که به نظر می رسد “مشکلات زنجیره ای فرماندهی” ناشی از فرماندهان نامنظم مانند پریگوژین “تأثیر قابل توجهی بر توانایی ارتش روسیه دارد. برای انجام عملیات منسجم در سراسر تئاتر.”

    او توضیح داد: «این ملی‌گرایان افراطی، مانند پریگوژین، به‌عنوان منبعی برای استخدام برای تلاش‌های تولید نیرو برای پوتین عمل می‌کنند،» که ناامیدانه می‌خواهد از بسیج دیگری اجتناب کند، که قبلاً منجر به نارضایتی اساسی در جامعه روسیه شده بود.

    به گفته کاترینا استپاننکو، تحلیلگر مؤسسه مطالعات جنگ، کارشناس ارتش روسیه، اما این پوتین است که این آشفتگی را ایجاد کرده است و رهبر روسیه ممکن است چاره ای جز این نداشته باشد که اجازه دهد آن اتفاق بیفتد.

    طعنه ها و طعنه های یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه شبه نظامی واگنر که به یکی از برجسته ترین صداهای روسیه در درگیری تبدیل شده است، به طور فزاینده ای شکاف ها و مشکلات آشکار را در تلاش های جنگی آشکار می کند و خطر تضعیف خیر سیاسی او، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین را به خطر می اندازد. .