کارشناسان امور مهاجرت می گویند که دولت بایدن با الزام پناهجویان به استفاده از یک اپلیکیشن بداخلاق پس از عنوان 42، یک «دیوار دیجیتال» ساخت.

از جمله سیاست‌های دیگری که برای آماده‌سازی برای افزایش مورد انتظار در درخواست‌های پناهندگی پس از پایان عنوان 42 وجود دارد، مراکز رسیدگی منطقه‌ای بیشتر است. افزایش اختیارات به افسران پناهندگی؛ و یک مسیر آزادی مشروط بشردوستانه برای مهاجران از نیکاراگوئه، کوبا، ونزوئلا و هائیتی با حامیان مالی.

گزارش‌های این هفته از مرز، برنامه‌ای را توصیف می‌کنند که پر از اشکالات فنی، از جمله زمان‌های بارگذاری طولانی است، زیرا سیستم توسط ده‌ها هزار نفر در تلاش برای دسترسی به آن به طور همزمان غرق شده است. به گزارش گاردین، این اپلیکیشن همچنین برای تشخیص رنگ پوست تیره‌تر مشکل داشته است.

سرنوشت ده ها هزار پناهجو و کارآیی مرزهای ایالات متحده اکنون به یک برنامه تلفن هوشمند بستگی دارد که طرفداران مهاجرت و مهاجران به طور یکسان می گویند مشکل، کند و باعث نگرانی گسترده در میان مهاجرانی می شود که از روز جمعه این فرصت را دارند تا برای اولین بار در بیش از سه سال، دوباره درخواست پناهندگی کنید.

اورتا افزود: “شما هرگز در ایالات متحده آزادی و محافظت کامل نخواهید داشت، زیرا بی گناه به سمت پل رفتید و نمی دانستید که یک برنامه وجود دارد، زیرا در چند هفته گذشته برای جان خود فرار کرده اید.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

اکنون، دولت بایدن به عنوان 8 بازگشته است، قانونی که تا حدی دسترسی به مهاجران متقاضی پناهندگی را گسترش می دهد و در عین حال ابزارهای بیشتری را برای اخراج سریع افراد به سازمان های مجری مهاجرت می دهد که به عنوان “اخراج سریع” شناخته می شود.

یک “دیوار دیجیتال” جدید در حال ایجاد عقب ماندگی خاص خود است

وزارت امنیت داخلی الخاندرو مایورکاس روز جمعه در مصاحبه ای با MSNBC اذعان کرد که عواقب فوری اخراج عنوان 42 “یک انتقال سخت” خواهد بود، اما بر برنامه دولت تاکید کرد.

مدافعان و وکلا به اینسایدر گفتند که اقدامات جدید کاخ سفید ناکافی است.

  • وی افزود: “اگر واجد شرایط دریافت معافیت نباشند، اخراج خواهند شد و پس از حذف با حداقل پنج سال ممنوعیت ورود به ایالات متحده مواجه خواهند شد. و اگر دوباره تلاش کنند، ممکن است با پیگرد کیفری روبرو شوند.” .

    سخنگوی DHS بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    مهاجران در حالی که منتظر قرار ملاقات هستند با شرایط خطرناکی روبرو هستند

    حامیان مهاجرت می گویند که بسیاری از مهاجران حتی نمی دانند که این برنامه وجود دارد، چه رسد به عواقبی که در صورت عدم استفاده از فناوری در انتظار آنها خواهد بود.

    زنی مهاجر در حالی که نوزادی را در آغوش می گیرد در امتداد ریل قطار قدم می زند

    افرادی که در تلاش برای ورود به ایالات متحده بین درگاه های ورودی به جای منتظر ماندن برای تایید قرار ملاقات در برنامه هستند، به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای ترویج استفاده از این فناوری، با ممنوعیت 5 ساله درخواست پناهندگی مواجه می شوند.

    یک خانواده هشت نفره نیکاراگوئه ای که این هفته در یکی از آموزش های اورتا با عنوان “حقوق خود را بشناسید” در ماتاموروس، مکزیک شرکت کردند، هرگز هیچ اطلاعاتی در مورد این برنامه دریافت نکردند زیرا آنها قصد داشتند پیاده به یک بندر ورودی ایالات متحده بروند و درخواست پناهندگی بدهند.

    جمعه پایان رسمی عنوان 42 بود، یک اقدام بهداشت عمومی که توسط دولت ترامپ در مارس 2020 تحمیل شد. این اقدام که سال‌ها توسط حامیان مهاجرت به عنوان غیرانسانی مورد انتقاد قرار گرفت، به دولت ایالات متحده این امکان را داد که بنادر ورودی را به روی پناهجویان ببندد و به سرعت آن‌ها را ببندد. آنها را اخراج کنید – عملاً رسیدگی به درخواست های پناهندگی را برای سال ها متوقف کرده و هزاران هزار نفر را از حق بین المللی آنها برای درخواست پناهندگی سلب می کند.

    یک زن مهاجر که نوزادی را در آغوش دارد، در امتداد ریل قطار راه می‌رود به امید اینکه سوار قطار باری به سمت شمال، در هوههوتوکا، مکزیک، جمعه، 12 می 2023، یک روز پس از لغو محدودیت‌های پناهندگی مرتبط با بیماری همه‌گیر ایالات متحده به نام عنوان 42 شود.(AP Photo/Marco Ugarte)

    اما هسته اصلی رویکرد جدید دولت بایدن، یک سیستم پردازش الکترونیکی پناهندگی است که مهاجران و مدافعان مهاجرت می گویند استفاده از آن یک سردرد کامل است: اپلیکیشن CBP One.

    ناتوانی در تأمین قرار ملاقات، ده‌ها هزار پناهجو را در آن سوی مرز در بلاتکلیفی قرار می‌دهد، جایی که با خطرات مختلفی از جمله کم‌آبی، گرسنگی، آب‌وهوای غیرقابل پیش‌بینی و خشونت کارتل‌های مواد مخدر مکزیک مواجه می‌شوند.

    دختری نگاه می کند که دیگران از طریق دیوار مرزی لباس هایی را که داوطلبان تحویل داده اند می گذرانند، در حالی که آنها بین دو دیوار مرزی منتظر می مانند تا جمعه، 12 می 2023، در سن دیگو درخواست پناهندگی بدهند. صدها مهاجر بین دو دیوار منتظر مانده اند، بسیاری از آنها برای روزها. ایالات متحده روز جمعه وارد دوره جدید اجرای قانون مهاجرت شد و به محدودیت سه ساله پناهندگی پایان داد و مجموعه ای از قوانین سختگیرانه جدید را وضع کرد که دولت بایدن امیدوار است مرز ایالات متحده و مکزیک را تثبیت کند و مهاجران را وادار کند تا در جایی که هستند برای حمایت از خود درخواست دهند. پرش از سفر خطرناک شمال(AP Photo/Gregory Bull)

    پریسیلا اورتا، وکیل مدافع وکلای دولت خوب، روز پنجشنبه به اینسایدر گفت: «هیچکسی که ما بین Matamoros و Reynoso دیدیم حتی امروز نمی‌توانست برنامه را باز کند، بنابراین اضطرابی را که آنها احساس می‌کنند تصور کنید.

    اورتا گفت که اگر آنها آن اشتباه صادقانه را مرتکب می شدند و اگر شبکه ای از وکلا و مدافعانی که این اطلاعات را پر می کردند نبود، ادعای آنها در مرز با شانس کمی برای درخواست مجدد برای سال ها رد می شد.

  • زنی مهاجر در حالی که نوزادی را در آغوش می گیرد در امتداد ریل قطار قدم می زند

    در حالی که لفاظی های تند دولت ترامپ درباره مهاجرت ممکن است یادگاری از گذشته باشد، ریوس گفت اقدامات دولت بایدن در قبال مهاجران و پناهجویان به طرز نگران کننده ای مشابه اقدامات قبلی خود است، از جمله اولویت بندی اپلیکیشنی که منجر به محدودیت پناهندگی می شود.

    دلیلش این است که دولت بایدن تقریباً همه درخواست‌های پناهندگی را از طریق یک اپلیکیشن مشکل‌ساز رسیدگی می‌کند.

    مسافران برای عبور از پل بین المللی مک آلن-هیدالگو، جمعه، 12 مه 2023، در هیدالگو، تگزاس، در صف منتظر می مانند.خولیو کورتز/AP