کاخ سفید ژنرال بازنشسته را برای رهبری دفتر جدید واکنش به بیماری همه گیر خود انتخاب کرد


واشنگتن – کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که دولت بایدن از سرلشکر بازنشسته پل فردریکس برای رهبری دفتر جدید سیاست آمادگی همه گیری و واکنش کاخ سفید استفاده کرده است.

او در حال حاضر در شورای امنیت ملی، رهبری امنیت بهداشت جهانی و دفاع زیستی را بر عهده دارد.

کاخ سفید گفت، پیش از این، فردریکس جراح ستاد مشترک پنتاگون بود و در آنجا به گروه ویژه کووید-19 وزارت دفاع نیز مشاوره می داد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، دفتر جدید برای آماده‌سازی و پاسخگویی به تهدیدات بیولوژیکی یا عوامل بیماری‌زا که می‌تواند منجر به همه‌گیری شود، از جمله هماهنگی تلاش‌های فناوری و همکاری با وزارت بهداشت و خدمات انسانی در زمینه واکسن‌ها و درمان‌های کووید-19 و سایر تهدیدها، کار خواهد کرد. کاخ سفید گفت: این دفتر وظایفی را که قبلاً توسط تیم واکنش به کووید-19 انجام شده بود بر عهده خواهد گرفت و به مقابله با تهدیدات ناشی از کووید، فلج اطفال، ویروس سنسیشیال تنفسی و سایر شیوع‌های احتمالی ادامه خواهد داد. این دفتر هر پنج سال یک بار گزارش آمادگی را به کنگره ارائه خواهد کرد.

به گفته یکی از مقامات دولت کاخ سفید، تیم واکنش به کووید در کاخ سفید تقریباً در زمانی که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی مربوط به بیماری همه گیر پایان یافت، کار خود را در ماه مه متوقف می کرد.

این مقام مسئول در بیانیه ای در ماه مارس گفت: «اقدامات جسورانه و پیشرفت دولت بایدن در مورد کووید-19، ما را به خروج از مرحله اضطراری واکنش، از جمله خاتمه دادن به تیم واکنش به کووید-19 در ماه مه، تبدیل کرده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع