کاخ سفید قول داده است که تلاش های خود را برای مقابله با مصرف بیش از حد مواد مخدر افزایش دهد

خاویر بسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، گفت که رویکرد منطقه ای برای مقابله با اوردوز و بحران اعتیاد حیاتی است.

واشنگتن (رویترز) – دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه متعهد شد تلاش های بهتری برای مبارزه با مصرف بیش از حد مواد مخدر که سال گذشته جان حدود 100000 آمریکایی را گرفت، با استفاده از نشست کاخ سفید برای تبلیغ رویکردی چند جانبه برای مقابله با مواد مخدر مصنوعی و غیرقانونی مانند مواد مخدر قدرتمند انجام دهد. اپیوئید فنتانیل

گوپتا گفت: «امروز، ما اینجا هستیم تا ببینیم چگونه واکنش جمعی ما را می‌توان بهبود بخشید و نقش جمع‌آوری داده‌ها در نجات جان افراد را دارد.

گوپتا افزود که “مواد مخدر مصنوعی واقعاً به یک تهدید جهانی تبدیل شده است.”

(گزارش توسط ناندیتا بوز در واشنگتن؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

مقامات دولت بایدن گفتند که از ابزارهایی مانند داروها برای معکوس کردن مصرف بیش از حد مواد افیونی و جمع آوری داده ها برای هدایت تلاش های خود استفاده خواهند کرد.

برخی از قانونگذاران آمریکایی از دولت بایدن خواسته اند که موضع سخت تری اتخاذ کند و فشار بر مکزیک را برای سرکوب قاچاق فنتانیل افزایش دهد. تعداد معدودی از قانونگذاران جمهوری خواه از ارتش آمریکا خواسته اند تا کارتل های مکزیکی و آزمایشگاه های آنها را در داخل مکزیک بمباران کند – پیشنهادی که دولت بایدن از آن استقبال نکرده است.

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده در این اجلاس، سال گذشته بیش از 109000 آمریکایی بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند که در حدود دو سوم آن ها با مواد مخدر مصنوعی مانند فنتانیل همراه بودند.

توسط ناندیتا بوز

دولت بایدن ماه گذشته گفت که در تلاش برای افزایش دسترسی و کاهش هزینه، به دنبال ملاقات با سازندگان داروی نجات دهنده نالوکسون است که برای معکوس کردن مصرف بیش از حد مواد افیونی استفاده می شود.

بر اساس داده های فدرال، سوء مصرف مواد افیونی بیش از دو دهه است که ایالات متحده را آزار داده و بیش از نیم میلیون آمریکایی را کشته است و داروهای مسکن بسیار اعتیادآور را به یک بحران بهداشت عمومی تبدیل کرده است.

گوپتا گفت: سالانه تعداد بی سابقه ای از مردم بر اثر مصرف بیش از حد و مسمومیت در ایالات متحده، مکزیک و کانادا جان خود را از دست می دهند.

راهول گوپتا، مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید، در این نشست که به طور مشترک با مقامات بهداشت عمومی برگزار شد، گفت: «اجلاس امروز ضروری است، زیرا محیط جهانی و منطقه ای دارو نسبت به همین چند سال پیش به شدت تغییر کرده است. از مکزیک و کانادا

کاخ سفید در ماه آوریل اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد با افزایش استفاده از تحریم ها، تلاش ها را برای ایجاد اختلال در فعالیت های مالی غیرقانونی قاچاقچیان مواد مخدر که در تجارت فنتانیل دخیل هستند، گسترش دهد.