کاخ سفید قرارداد هوش مصنوعی با شرکت های برتر فناوری منعقد کرد


پرزیدنت جو بایدن روز جمعه با مدیران اجرایی و روسای هفت شرکت بزرگ فناوری هوش مصنوعی دیدار خواهد کرد تا توافق نامه ای غیر الزام آور را که بر نحوه توسعه و انتشار هوش مصنوعی برای عموم حاکم است، علامت گذاری کند.

آمازون، آنتروپیک، گوگل، Inflection، متا، مایکروسافت و OpenAI همگی با مجموعه‌ای از هشت قانون روز جمعه موافقت کردند که شامل آزمایش خارجی سیستم‌های هوش مصنوعی قبل از انتشار، سرمایه‌گذاری در حفاظت از امنیت سایبری برای مدل‌های منتشر نشده و استفاده از سیستم واترمارک برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. لیست شرکت کنندگان شامل براد اسمیت رئیس مایکروسافت، نیک کلگ رئیس متا و کنت واکر رئیس گوگل است.

این مقام کاخ سفید گفت: تعهد این شرکت ها به این پادمان ها به منظور تأکید بر سه اصل کلیدی است که باید برای آینده هوش مصنوعی اساسی باشد: ایمنی، امنیت و اعتماد. اصول کلیدی هوش مصنوعی تمرکز اعلام شده دولت را بر محافظت از مدل های هوش مصنوعی در برابر حملات سایبری، مقابله با جعلیات عمیق و باز کردن گفتگو در مورد سیستم های مدیریت ریسک هوش مصنوعی شرکت ها برجسته می کند.

این اقدام کاخ سفید در حالی صورت می‌گیرد که کنگره در حال بررسی این است که چه نرده‌های حفاظتی الزام آور قانونی برای نصب هوش مصنوعی تعیین می‌کند. مشخص نیست که آیا کنگره در این جلسه قانون هوش مصنوعی را تصویب خواهد کرد یا خیر، به این معنی که دستورالعمل های غیر الزام آور و داوطلبانه هوش مصنوعی کاخ سفید به عنوان راهنمای اولیه برای رسیدگی به برخی از نگرانی های گسترده تر پیرامون این فناوری است.

و گروه های صنعتی قبلاً حمایت خود را از آیین نامه رفتار داوطلبانه کاخ سفید اعلام کرده اند. BSA، اتحاد نرم‌افزاری در بیانیه‌ای گفت: «اعلام امروز می‌تواند به شکل‌گیری بخشی از معماری برای نرده‌های نظارتی در اطراف هوش مصنوعی کمک کند.

کاخ سفید همچنین در حال آماده سازی یک فرمان اجرایی در مورد هوش مصنوعی است تا رئیس جمهور آن را امضا کند، اگرچه محتویات و تاریخ ورود آن هنوز مشخص نیست. این مقام کاخ سفید گفت، با توجه به گستردگی کاربردهای هوش مصنوعی و پتانسیل سوء استفاده، دولت “در حال بررسی اقدامات بین سازمان ها و بخش ها است”.



منبع