کاخ سفید خواهان کاهش 15 درصدی مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در دو سال آینده است


مقامات کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کردند که دولت بایدن با برنامه ای برای کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد این ترکیب دارویی که به عنوان “ترانک دوپ” شناخته می شود، استفاده فزاینده از فنتانیل حاوی داروی آرام بخش حیوانات زایلازین را در پیش گرفته است.

هدف این است که تا دو سال آینده مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد را تا 15 درصد کاهش دهیم.

نیرا تاندن، مشاور سیاست داخلی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «هدف ما این است که فنتانیل ترکیب شده با زایلازین را از خیابان ها و جوامع خود خارج کنیم.»

این طرح شامل آزمایش افرادی است که هنگام انتقال به بخش های اورژانس، بیش از حد دوز مصرف کرده اند، و همچنین آزمایش داروهای خیابانی مصادره شده برای زایلازین، تا تصویر واضح تری از شیوع ترانک در ایالات متحده به دست آید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ماه گذشته گزارش داد که درصد مصرف بیش از حد مواد افیونی کشنده که در آن زایلازین در سال‌های اخیر 276 درصد افزایش یافته است – از 2.9 درصد به 10.9 درصد از ژانویه 2019 تا ژوئن 2022.

یکی از دلایل افزایش این افزایش این است که محققان به طور خاص به دنبال آرامش در مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد دوز هستند.

مقامات دولت در جلسه توجیهی خاطرنشان کردند، گزارشی از اداره مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته نشان داد که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد زایلازین از سال 2020 تا 2021 در جنوب 1127 درصد، در غرب 750 درصد و در غرب میانه 516 درصد افزایش یافته است.

در حالی که فنتانیل به راحتی می تواند باعث مصرف بیش از حد مرگ شود، افزودن زایلازین تنفس را بیشتر کند می کند و می تواند منجر به زخم های دردناک، شکاف و تغییر شکل در بدن کاربر شود.

دکتر راهول گوپتا، مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر، به خبرنگاران گفت: “به عنوان یک پزشک، من هرگز زخم هایی به این بدی در این مقیاس ندیده ام.”

طرح کاخ سفید شامل تلاش برای کشف چگونگی جلوگیری از ورود زایلازین به مواد مخدر است. گوپتا گفت: “ما می دانیم که زایلازین از فروشندگان آنلاین خارج از کشور، از جمله در چین، و در ایالات متحده با مواد مخدر مخلوط می شود.”، افزود که این ماده از پورتوریکو و مکزیک نیز می آید.

طبق طرحی که روز سه شنبه ارائه شد، دولت در حال بررسی نحوه برنامه ریزی زایلازین تحت قانون مواد کنترل شده است، “در حالی که همزمان عرضه قانونی زایلازین در دامپزشکی را حفظ می کند.”

مقامات فدرال همچنین بر توسعه درمان‌های مخصوص زایلازین و تحقیق در مورد اینکه این دارو که برای آرام کردن حیواناتی که برای جراحی می‌روند ساخته شده است، روی بدن انسان تأثیر می‌گذارد.

دکتر Jeanmarie Perrone، مدیر بخش سم شناسی پزشکی و ابتکارات پزشکی اعتیاد در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا، در مصاحبه ای گفت: “ما نمی دانیم که آیا زایلازین باعث وابستگی و سندرم ترک می شود یا خیر.”

“اگر سندرم ترک وجود دارد، چگونه درمان می شود؟ چگونه از آن پیشگیری می شود؟ چقدر جدی است؟” پرون گفت. “این یک چیز بسیار مهم برای حل خواهد بود.”

پرون یکی از حدود 150 دانشمند پژوهشی و متخصص بالینی بود که موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر ماه گذشته برای آموزش کاخ سفید در مورد نیازهای تحقیقاتی برآورده نشده مخصوص فنتانیل و زایلازین تشکیل جلسه داد.

پرون گفت که این طرح به طور کلی جامع به نظر می رسد، اما او آرزو داشت که نظرات افرادی که از زایلازین استفاده می کنند و متخصصان بهداشتی که آنها را درمان می کنند، در آن گنجانده شده بود.

به گفته دولت، هدف نهایی کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر، بخشی از استراتژی ملی کنترل مواد مخدر جو بایدن برای کاهش تعداد کلی مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر است.

گوپتا در جلسه توجیهی روز دوشنبه گفت که این برنامه بخش های مختلف فدرال از جمله بهداشت و خدمات انسانی و امنیت داخلی را درگیر خواهد کرد و هدف آن این است که افرادی که معتاد هستند تحت درمان قرار گیرند.

گوپتا در مورد نیاز فوری صریح بود. او گفت: “شما نمی توانید با افراد مرده رفتار کنید.”

همه اینها پول می گیرد. در ماه مارس، بایدن از کنگره 46.1 میلیارد دلار برای برنامه های ملی کنترل مواد مخدر، مانند آنچه که روز سه شنبه بیان شد، درخواست کرد. کنگره به این درخواست عمل نکرده است.

دنبال کردن NBC HEALTH بر توییتر & فیس بوک.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع