کاخ سفید، جمهوری خواهان قصد دارند تا با نزدیک شدن به مهلت مقرر در مورد سقف بدهی ایالات متحده تشکیل جلسه دهند

بایدن ماه ها وقت صرف کرد و گفت که در مورد افزایش سقف بدهی فقط برای تغییر مسیر و آغاز مذاکرات با مک کارتی در چند هفته گذشته مذاکره نمی کند.

این منبع گفت که مک کارتی «ادعا می‌کند که می‌خواهد مذاکره کند، اما امروز گفت تنها امتیازی که می‌خواهد بدهد، جلوگیری از نکول است – یک مسئولیت اساسی قانون اساسی وظیفه اوست».

ژان پیر در یک جلسه توجیهی گفت: «هر دو طرف باید درک کنند که به هر چیزی که می‌خواهند نخواهند رسید.

جمهوری خواهان بر کاهش شدید هزینه ها فشار می آورند در حالی که دموکرات ها پیشنهاد می کنند هزینه ها را ثابت نگه دارند و در عوض از مالیات های جدید برای کمک به کاهش بدهی های دولت فدرال استفاده کنند.

مذاکره‌کنندگان در مورد پیشنهادات جمهوری‌خواهان برای تحمیل الزامات کاری جدید در برنامه‌های مزایا برای آمریکایی‌های کم‌درآمد، کاهش قوانین مجوز انرژی و پس گرفتن برخی از بودجه‌های مصرف‌نشده‌ای که کنگره مجاز به مبارزه با همه‌گیری کووید است، متفاوت است.

اما تیم‌های مذاکره‌کننده بایدن و مک‌کارتی که پس از نشست دو ساعته در کنگره در روز سه‌شنبه، هیچ پیشرفت قابل‌توجهی را گزارش نکردند، با زمان‌بندی سخت‌تری روبرو هستند، زیرا نوشتن هر توافقی در قانون و تصویب آن از طریق کنگره با اختلاف محدود ممکن است یک هفته طول بکشد. .

توسط مویرا واربرتون، ناندیتا بوز و گرام اسلاتری

کنگره به طور مرتب نیاز به افزایش سقف بدهی خود تحمیلی کشور برای پوشش هزینه های مخارج و کاهش مالیاتی دارد که قبلا تصویب کرده است. این کار را سه بار در طول چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ در کاخ سفید انجام داد، بدون اینکه بن بست مشابهی ایجاد شود.

هر یک از احزاب همچنین با مخالفت با مذاکرات از درون روبرو هستند، جمهوری‌خواهان تندرو بر کاهش شدید هزینه‌ها که در لایحه مجلس نمایندگان در ماه گذشته تصویب کردند و دموکرات‌های مترقی مخالف کاهش هزینه‌ها یا الزامات کاری جدید هستند.

بن بست چند ماهه وال استریت را به وحشت انداخته است و بر سهام ایالات متحده تاثیر گذاشته و هزینه استقراض این کشور را بالاتر برده است. وزارت خزانه داری هشدار داده است که ممکن است از اول ژوئن برای تامین تمام نیازهای خود با کمبود نقدینگی مواجه شود.

(ویرایش توسط اسکات مالون و لینکلن فست.)



منبع

واشنگتن (رویترز) – یک منبع آگاه گفت که انتظار می‌رود مذاکره‌کنندگان جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات و کوین مک‌کارتی، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه، صبح روز چهارشنبه مجددا گرد هم آیند و به دنبال توافقی برای افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری ایالات متحده و جلوگیری از نکول فاجعه‌بار باشند. .

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید این مذاکرات را “فوق العاده سخت” خواند.

گارت گریوز، نماینده ارشد مک‌کارتی، پس از مذاکرات روز سه‌شنبه، گفت: «بزرگ‌ترین شکافی که ما داریم، مسئله تأمین مالی است». جمهوری‌خواهان می‌خواهند هزینه‌های سال مالی 2024 را که از اکتبر آغاز می‌شود، به سطح 2022 برگردانند، در حالی که دموکرات‌ها برای ثابت نگه داشتن آن با نرخ امسال تلاش کرده‌اند.

آخرین باری که دولت فدرال تا این حد به نکول رسید، در سال 2011 بود، با تقسیم قدرت مشابه در واشنگتن – رئیس جمهور دموکرات و اکثریت سنا و مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان.

در حالی که کمی بیش از یک هفته به پایان ضرب الاجل باقی مانده است، بایدن و رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، عمیقاً در مورد چگونگی حرکت به جلو اختلاف نظر دارند.

یک منبع آگاه با مذاکرات کاخ سفید گفت بایدن “مایل است تا نیمه راه با رئیس مجلس دیدار کند” و مصالحه ای را ارائه کرده است که شامل توقف هزینه ها، لغو بودجه قابل توجه کمک های مالی مصرف نشده کووید و محدودیت دو ساله در هزینه ها مطابق با دو حزب قبلی است. موافقت نامه های بودجه