ژنرال ارشد ایالات متحده خواستار دیپلماسی در اوکراین است در حالی که مشاوران بایدن مقاومت می کنند

در عوض، آنها گفتند، در پایان جلسه ای که عمدتاً بر سایر موضوعات مربوط به جنگ متمرکز بود، سالیوان به زلنسکی پیشنهاد کرد که در مورد “صلح عادلانه”، عبارتی که گروه 7 در ماه گذشته استفاده کرد، فکر کند که چگونه خواهد بود. زمان مذاکرات در راه است.

این مناظره در واشنگتن در حالی برگزار می شود که سوالاتی در مورد دوام حمایت آمریکا از تلاش های جنگی اوکراین مطرح شده است. نماینده کوین مک کارتی از کالیفرنیا، رهبر جمهوری خواهان که امیدوار است در کنگره تازه منتخب رئیس مجلس نمایندگان شود، “چک سفید” در ادامه کمک به اوکراین را رد کرده است، اگرچه دیگر رهبران جمهوری خواه، از جمله سناتور میچ مک کانل از کنتاکی، همچنان حامیان ثابت قدم هستند. کیف

تمایل آشکار برای انجام مذاکرات در مقطعی، انتقاد شدید برخی از کارشناسان سیاست خارجی را برانگیخته است که استدلال می‌کنند که شرط‌بندی علیه توانایی اوکراین برای پس گرفتن بیشتر قلمرو خود از اشغالگران روسیه، اشتباه است.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

با این حال، کاخ سفید به فاصله گرفتن خود از هرگونه تصوری مبنی بر اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار می‌دهد تا قلمرو خود را به مهاجمان روسی واگذار کند، حتی زمانی که مسکو نیروها را از شهر استراتژیک خرسون عقب‌نشینی می‌کند، فاصله گرفت.

او در مصاحبه ای با CNBC در روز پنجشنبه توضیح داد. او گفت: «ما شاهد جنگیدن ارتش اوکراین با ارتش روسیه تا حد توقف بوده ایم. اکنون آنچه در آینده خواهد داشت با هیچ درجه ای از قطعیت مشخص نیست، اما ما فکر می کنیم در اینجا برخی از احتمالات برای برخی از راه حل های دیپلماتیک وجود دارد.

این مناظره که مقامات به شرط ناشناس ماندن آن را توصیف کردند، زیرا آنها مجاز به بحث در مورد بحث های حساس نبودند، در روزهای اخیر با اظهار نظرهای عمومی میلی به توصیه های خصوصی خود، به صورت عمومی منتشر شد. او روز چهارشنبه در یک سخنرانی در نیویورک گفت: «لحظه را غنیمت بشمارید».

زلنسکی و دستیارانش این هفته تکرار کردند که اوکراین بارها پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات صلح با روسیه را داده است و تا زمانی که نیروهای روسی عقب نشینی نکنند و سرزمینی را که تصرف کرده اند بازگردانند، چنین مذاکراتی آغاز نخواهد شد. اما تحلیلگران خاطرنشان کردند که رهبر اوکراین اظهارات قبلی مبنی بر اینکه به نظر می رسد مذاکرات نمی تواند آغاز شود در حالی که پوتین هنوز روسیه را رهبری می کرد، تکرار نکرد.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

به گفته مقامات، میلی در گفتگوهای داخلی در کاخ سفید، صدای قوی دیپلماسی بوده است، اما نمی‌خواهد این تصور را به وجود آورد که اوکراینی‌ها را زیر پا گذاشته است. وی به تصاویر ماهواره‌ای اشاره کرد که نشان می‌دهد روس‌ها در حال حفر خندق و ایجاد خطوط مستحکم در بسیاری از سرزمین‌های اشغالی برای آمادگی برای زمستان هستند، زمانی که احتمالاً جبهه‌ها تثبیت خواهند شد. به نظر می رسید که عقب نشینی از Kherson با هدف ایجاد موقعیت دفاعی تر باشد.

به طور گسترده تر، حمایت عظیمی در میان مردم اوکراین از حملات نظامی مستمر علیه مواضع روسیه وجود داشته است و هر اعلام شکست روسیه با شور و اشتیاق عمومی مواجه شده است. حتی قبل از موج اخیر پیشروی‌های نظامی اوکراین، زلنسکی تحت فشار شدید و مداوم سیاسی برای امتناع از هرگونه امتیازی بود که باعث می‌شد نیروهای روسیه کنترل خاک اوکراین را در اختیار بگیرند.

در واقع، پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که 400 میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین ارسال می کند. از جمله تسلیحاتی که ارسال می شود، اولین سیستم دفاع هوایی متحرک Avenger ارائه شده توسط ایالات متحده و همچنین موشک هایی برای سیستم های دفاع هوایی HAWK که قبلاً توسط اسپانیا ارائه شده است، خمپاره ها، گلوله های توپخانه، هاموی، نارنجک انداز، تجهیزات هوای سرد و مهمات برای سیستم‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS که در عقب راندن روس‌ها بسیار مؤثر بوده‌اند.

اما سایر مقامات ارشد با این ایده مخالفت کرده و معتقدند که هیچ یک از طرفین آماده مذاکره نیستند و هرگونه توقف در جنگ تنها به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فرصتی برای تجدید قوا می دهد. مقامات گفتند در حالی که مشاوران بایدن بر این باورند که جنگ در نهایت از طریق مذاکرات حل خواهد شد، اما آنها به این نتیجه رسیده‌اند که زمان هنوز فرا نرسیده است و ایالات متحده نباید به عنوان فشار بر اوکراینی‌ها برای عقب‌نشینی در حالی که آنها شتاب دارند تلقی شود.

مقامات گفتند که اگر ایالات متحده در این مرحله برای مذاکره اصرار کند، با انعکاس دیدگاه سالیوان، این پیامی به پوتین می‌دهد که تنها کاری که باید انجام دهد این است که جنگ را کمی طولانی‌تر کند و در نهایت آمریکایی‌ها انجام خواهند داد. کار او برای او

پرزیدنت جو بایدن در کنار وزیر دفاع لوید جی آستین سوم، چپ، و ژنرال مارک ای. میلیز، رئیس ستاد مشترک ارتش، در کاخ سفید در واشنگتن، در 26 اکتبر 2022. (داگ میلز) /مجله نیویورک تایمز)

بایدن که بعداً در مورد اینکه آیا او پیشنهاد می کند که اوکراین بخشی از قلمرو خود را واگذار کند، تحت فشار قرار گرفت، سریعاً نه گفت. این به اوکراینی ها بستگی دارد. هیچ چیز در مورد اوکراین بدون اوکراین نیست. “من یک چیز را می دانم: ما به آنها نمی گوییم که چه کاری باید انجام دهند.”

مقامات در تشریح دیدگاه ژنرال گفتند که هدف پاداش دادن به پوتین نیست، اما شاید این زمانی باشد که اوکراین و متحدانش بتوانند برای راه حل سیاسی کار کنند زیرا ممکن است راه حل نظامی پایدار در آینده نزدیک قابل دستیابی نباشد.

ایالات متحده و شرکای اروپایی نباید با اصرار بر برقراری آتش‌بس یا با فرض غیرممکن بودن آزادسازی دونباس یا حتی کریمه برای اوکراین، از احتمال، حتی احتمال موفقیت نظامی بیشتر اوکراین جلوگیری کنند. دانیل فرید، یک دیپلمات سابق شغلی که اکنون در شورای آتلانتیک است، در وب سایت Just Security نوشت.

در روزهای اخیر که مقامات ایالات متحده، اوکراین، روسیه و اروپا تلاش می‌کنند سیگنال‌های گاهاً متفاوت واشنگتن را رمزگشایی کنند، این سؤال که ایالات متحده در مذاکرات در چه جایگاهی قرار می‌گیرد، گفتگوها را در دو سوی اقیانوس اطلس در روزهای اخیر متحرک کرده است.

سفر سالیوان به کیف، اوکراین، هفته گذشته این تصور را برای برخی ایجاد کرد که دولت بایدن از زلنسکی می خواهد حداقل تمایل خود را برای مذاکره نشان دهد، اما مقامات آمریکایی این موضوع را رد کردند.

واشنگتن – اختلاف نظر در بالاترین سطوح دولت ایالات متحده در مورد اینکه آیا اوکراین را تحت فشار قرار دهد تا به دنبال پایان دیپلماتیک جنگ خود با روسیه باشد یا خیر، با ژنرال ارشد آمریکا خواستار مذاکره شده است در حالی که دیگر مشاوران رئیس جمهور جو بایدن استدلال می کنند که خیلی زود است. .

چارلز آ. کوپچان، استاد دانشگاه جورج تاون که به عنوان مشاور اروپایی رئیس جمهور باراک اوباما خدمت کرده و اخیراً مقاله ای در ترویج گفتگوها نوشته است، گفت: «احساس من این است که دولت انگشت خود را در امکان دیپلماسی فرو می برد». “آنها سعی می کنند سوزن را نخ کنند. آنها می‌خواهند امکان دیپلماسی را بدون اینکه به اوکراینی‌ها بگویند چه کار کنند، معرفی کنند.» وی افزود: این سفره می چیند اما سر میز نمی نشیند.

پرزیدنت جو بایدن در کنار وزیر دفاع لوید جی آستین سوم، چپ، و ژنرال مارک ای. میلیز، رئیس ستاد مشترک ارتش، در کاخ سفید در واشنگتن، در 26 اکتبر 2022. (داگ میلز) /مجله نیویورک تایمز)

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده اوکراین را تحت فشار قرار نمی دهد. ما اصراری بر مسائل مربوط به اوکراین نداریم. کاری که ما انجام می دهیم مشاوره به عنوان شریک و نشان دادن حمایت خود نه تنها از طریق بیانیه های عمومی یا حمایت اخلاقی، بلکه از طریق حمایت ملموس و فیزیکی از نوع کمک های نظامی است که قبلاً ذکر کردم.

استیون پایفر، سفیر سابق آمریکا در اوکراین که اکنون وابسته به دانشگاه استنفورد است، گفت: «تنها زلنسکی و دولت او می‌توانند این تصمیم‌ها را بگیرند. واشنگتن نباید او را برای انجام این کار تحت فشار قرار دهد، و حداقل تا کنون، به نظر می رسد که واشنگتن این را درک کرده است.

این سردرگمی با اظهارنظرهای مبهم بایدن در کنفرانس خبری روز چهارشنبه تشدید شد. رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند اوکراین اکنون اهرم مورد نیاز برای شروع مذاکرات را دارد، در را باز گذاشت. وی گفت: «باید دید که آیا در مورد آمادگی اوکراین برای سازش با روسیه قضاوتی صورت خواهد گرفت یا خیر».

گروهی از دموکرات‌های مترقی مجلس نمایندگان اخیراً نامه‌ای را منتشر کردند که در آن مذاکره را توصیه می‌کردند، سپس با انتقاد از آن پس گرفتند. اما برخی از جناح چپ همچنان برای گفت و گو فشار می آورند. الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده دموکرات آمریکا در این هفته به اینترسپت گفت: «من معتقدم که مترقی‌ها همیشه از تکیه بر راه‌حل‌های دیپلماتیک دفاع کرده‌اند. ما باید به آن تکیه کنیم.»

مقامات گفتند که قضاوت مایلی مورد قبول بایدن یا سالیوان نیست. آنها گفتند که پوتین هیچ تمایلی برای مذاکره نشان نداده است و اوکراینی ها از موفقیت خود در میدان جنگ جسارت یافته اند و آنها را نسبت به مبادله قلمرو بر سر میز مذاکره بی میل کرده است.

با توجه به این که، مقامات گفتند، ژنرال استدلال کرده است که درگیری ها ممکن است در طول ماه های سرد با احتمال کمتری برای تغییرات اساسی بیشتر در زمین کاهش یابد و فرصتی برای گفتگو فراهم شود. او در بحث‌های کاخ سفید به جنگ جهانی اول اشاره می‌کند، زمانی که دو طرف درگیر سال‌ها جنگ خندق با تغییر کمی در قلمرو اما میلیون‌ها تلفات بی‌معنا بودند، نمونه‌ای که او در سخنرانی خود در باشگاه اقتصادی نیویورک این هفته نیز پخش کرد. .

برخی از مقامات فعلی و سابق گفتند که تفاوت های ظریف در موضع دولت از بین رفته است. در حالی که در حال حاضر برای مذاکره فشار نمی آورد، اما دولت می خواهد برای دیپلماسی در تاریخ بعدی که منطقی باشد آماده شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، با این حال، وزارت دفاع درخواست های اوکراین برای پهپادهای گری ایگل MQ-1C را رد کرد، زیرا مقامات آمریکایی نگرانند از آنها برای هدف قرار دادن اهداف در خاک روسیه استفاده شود و خطر تشدید خطرناک جنگ را به دنبال داشته باشد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، در جلسات داخلی این موضوع را مطرح کرده است که اوکراینی‌ها به همان اندازه که می‌توانستند در میدان نبرد قبل از شروع زمستان به دست آورده‌اند و بنابراین باید تلاش کنند تا دستاوردهای خود را در این زمینه تقویت کنند. میز چانه زنی، به گفته مقامات مطلع در مورد بحث.