چین پس از هشدار انویدیا از آمریکا می خواهد صادرات فناوری را محدود کند

مقامات ایالات متحده به طور فزاینده ای در مورد توسعه فناوری چین به عنوان یک تهدید استراتژیک و یک چالش بالقوه برای رهبری صنعتی آمریکا نگران هستند.

وزارت بازرگانی چین واشنگتن را به سوء استفاده از کنترل صادرات برای محدود کردن فروش نیمه هادی به چین متهم کرد. در این بیانیه آمده است که محدودیت های تجاری زنجیره تامین و بهبود اقتصاد جهانی را مختل می کند.

شو جوتینگ، سخنگوی این وزارتخانه گفت: چین قاطعانه با این امر مخالف است. طرف آمریکایی باید فوراً اقدامات نادرست خود را متوقف کند، با شرکت‌های همه کشورها از جمله چین به طور مساوی رفتار کند و برای کمک به ثبات اقتصادی جهان بیشتر تلاش کند.»

این شرکت گفت که تلاش خواهد کرد تا با محصولاتی که مشمول الزامات مجوز نیستند، نیازهای مشتریان چینی را برآورده کند. این شرکت می‌گوید ممکن است این شرکت برای مشتریانی که به آنها نیاز دارند به دنبال مجوز باشد، اما «اطمینان ندارد» که دولت ایالات متحده با آن موافقت خواهد کرد.



منبع

جدیدترین کنترل ها به افزایش تنش بین ایالات متحده و چین بر سر فناوری و امنیت می افزاید. مقامات آمریکایی می گویند که باید گسترش فناوری را که می توان از آن برای ساخت سلاح استفاده کرد، محدود کرد.

انویدیا گفت روز جمعه به آن گفته شد که برای صادرات هر محصولی با عملکردی برابر با تراشه های پردازش گرافیکی A100 یا بهتر از آن به چین، هنگ کنگ یا روسیه به مجوز دولت ایالات متحده نیاز دارد. گفته می شود خریداران A100 و توسعه H100 جدیدتر ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

پکن (AP) – دولت چین روز پنجشنبه از واشنگتن خواست تا محدودیت های صادرات فناوری خود را لغو کند، زیرا شرکت طراح تراشه Nvidia Corp اعلام کرد ممکن است تولید محصول جدید به تعویق بیفتد و برخی از کارها ممکن است به خارج از چین منتقل شوند.

واشنگتن کنترل‌ها را تشدید کرده و از متحدانش لابی کرده است تا دسترسی چین به پیشرفته‌ترین تراشه‌ها و ابزارها را برای توسعه خود محدود کند. چین هزینه های زیادی را برای توسعه تولیدکنندگان نوپای خود هزینه می کند، اما نمی تواند تراشه های پیشرفته ای را که در پیشرفته ترین گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها استفاده می شود، بسازد.

انویدیا گفت که ممکن است لازم باشد “عملیات خاصی را به خارج از چین منتقل کند.” این شرکت گفت که از دولت ایالات متحده برای فعالیت های توسعه و پشتیبانی خود معافیت می خواهد.