“چیزی برای بازی نیست”

جمهوری خواهانی که مدت هاست از ترامپ انتقاد کرده اند، تمجید وی از دیکتاتور کره شمالی را نیز محکوم کردند.

ترامپ که دیدارهای تن به تن با کیم را محور سیاست خارجی خود قرار داده بود، با انتشار یک پست اجتماعی حقیقت درباره خبر انتخاب کره شمالی به عضویت هیئت اجرایی سازمان بهداشت جهانی، خشم سیاسی را برانگیخت.

دیسانتیس کیم را به عنوان یک “دیکتاتور قاتل” محکوم کرد و سازمان بهداشت جهانی را “ورشکسته” خواند. او و سایر جمهوری‌خواهان مدت‌هاست که به این سازمان به دلیل مدیریت آن در همه‌گیری COVID-19 حمله کرده‌اند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سال 2018

تبریک به کیم جونگ اون! ترامپ اعلام کرد.

دیسانتیس به خبرنگاران در آیووا، جایی که تعدادی از کاندیداهای حزب جمهوری خواه در آخر هفته دستپاچه شدند، گفت: «از دیدن این موضوع شگفت زده شدم.

برایان کمپ، فرماندار جورجیا نیز پست اجتماعی حقیقت ترامپ را مورد انتقاد قرار داد. توییت کردن پس گرفتن کشورمان از جو بایدن با تبریک به دیکتاتور قاتل کره شمالی آغاز نمی شود.

پنس در آیووا گفت: چه معاون سابق من باشد یا هر کس دیگری، هیچ کس نباید از دیکتاتور در کره شمالی تمجید کند. پنس همچنین ترامپ را به دلیل تمجیدهای گذشته وی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به زبان آورد.

پنس که قصد دارد این هفته به طور رسمی به مسابقه 2024 بپیوندد، از این فرصت استفاده کرد و از نامزد پیشتاز انتقاد کرد.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سال 2018





منبع

ویل هرد، نماینده سابق ایالات متحده، از تگزاس، که در مورد ایجاد یک نامزدی طولانی برای ریاست جمهوری صحبت کرده است، آن را به عنوان “خوب و بد” انتخاب کرد.

واشنگتن – نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری و دیگر رهبران جمهوری‌خواه پس از اینکه رئیس‌جمهور سابق یک موضوع سیاسی غیرمعمول را مطرح کرد: کیم جونگ اون، دیکتاتور کره شمالی، بی‌میلی خود را برای انتقاد از دونالد ترامپ کنار گذاشتند.

تمجید ترامپ از کیم به دلیل موقعیت جدید در سازمان بهداشت جهانی با حملات ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سایر جمهوری خواهانی که سیاست خارجی رئیس جمهور سابق را بی پروا می دانستند، مواجه شد.

کاندیداهای جمهوری خواه با توجه به حمایت گسترده ترامپ در جمهوری خواهان تمایلی به انتقاد از ترامپ ندارند.

هیلی گفت: منظورم این است که این را در نظر داشته باشیم. “این اراذل و اوباش آمریکا را تهدید کرده است. او بارها و بارها متحدان ما را تهدید کرده است. این چیزی نیست که با آن بازی کنیم.”

هرد در توییتی نوشت: آمریکا خوب است و کیم جونگ اون شر است. تبریک گفتن به شیطان بر خلاف هر چیزی است که ما به آن اعتقاد داریم.»

اما هیلی، که سفیر ترامپ در سازمان ملل نیز بود، به فاکس نیوز گفت که «شما به یک اراذل تبریک نمی‌گویید».

فرماندار فلوریدا گفت: “ما باید از آن خارج شویم” به جای “تبریک” دیکتاتورها برای پیوستن به آن.