چگونه پوتین درست وارد یک رسوایی نوار جنسی در انتخابات شد

پوتین سه هفته قبل از انتخابات در مراسم اولین نیروگاه هسته ای ترکیه که توسط روسیه تامین مالی شده بود، از رئیس جمهور ترکیه تمجید کرد.

او روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: دستان خود را از دولت ترکیه بردارید.

کاهش ارزش لیر ترکیه در سال جاری رکوردهای سقوط خود در برابر دلار را شکست و نرخ تورم رسمی در ماه آوریل 44 درصد گزارش شد. اما اقتصاددانان مستقل گفته اند که این رقم بسیار بیشتر است و گاهی اوقات دو برابر نرخی که دولت می دهد گزارش می دهند.

تصویرسازی عکس لوئیس جی. رندون/دیلی بیست/رویترز

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

اگرچه روابط اردوغان با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مدت‌هاست که زنگ خطر را برانگیخته است، اما یک رسوایی نوار جنسی در حال شکل‌گیری است که کاهی است که کمر شتر را می‌شکند.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه تاس، پوتین گفت که این مراسم و نیروگاه نشان می دهد که اردوغان چقدر برای کشور، اقتصاد و “برای همه شهروندان ترکیه” انجام می دهد.

“درد در گردن”: نفرین شده ترین عضو ناتو فاش شد

یکی از اعضای پارلمان دومین حزب بزرگ در ائتلاف کیلیچداراوغلو در مصاحبه ای با دیلی بیست گفت که – در حالی که او شواهد ادعایی پشت این بیانیه را نمی دانست – واضح است که مسکو در تلاش برای اردوغان “کمک” می کند. برای ماندن در قدرت

او [Putin] آنها می‌خواهند افراد بیشتری مثل او باشند تا متمایز نشود. “اگر همه آنها افراد بدی هستند، دیگر برجسته نمی شوند… آنها شبیه هم هستند و با هم زنده می مانند.”

اندکی پس از آن، کمال کیلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون ترکیه، روسیه را به انتشار دیپ فیک ها و توطئه هایی از جمله «نوارهایی که دیروز در این کشور افشا شد» متهم کرد.

او گفت که روسیه به دلیل مواجهه با گمانه زنی ها مبنی بر مداخله در انتخابات دیگر کشورها محتاط بوده است.

از آنجایی که ترکیه برای انرژی خود به واردات خارجی وابسته است، این ارز کاهش یافته به معنای افزایش عمده قیمت آب و برق بوده است و بسیاری از قبوض به روسیه پرداخت می شود که حدود 40 درصد از واردات گاز طبیعی ترکیه را تامین کرده است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

تنها سه روز قبل از انتخابات، رویترز گزارش داد که روسیه لایحه 600 میلیون دلاری پرداخت گاز طبیعی را به سال آینده موکول می کند. اروزان، سفیر سابق، گفت که تاخیر در پرداخت راهی برای کمک مسکو به کمپین اردوغان است و افزود که “افزایش غیرعادی” در تجارت بین دو کشور وجود دارد.

فراتر از آن، کاهش تقاضاهای مالی روسیه از ترکیه برای اردوغان تقویت بزرگی بوده است.

ارزوآن معتقد بود که میلیاردها دلار در بانک مرکزی که منشا نامعلومی دارد از روسیه می آید.

نخود در غلاف

گزر گفت: «من می‌دانم که روس‌ها با دقت با این موضوع برخورد می‌کنند.

او به دیلی بیست گفت: «رئیس‌جمهور پوتین از اردوغان به عنوان شریک خود در ترکیه می‌خواهد، بنابراین اینها برخی از راه‌های کاهش فشار بر اردوغان قبل از انتخابات بود.

گزر گفت که ویژگی های شخصیتی مشابه پوتین و اردوغان – از جمله قدرت و جذابیت – به آنها کمک کرده است تا با هم ارتباط برقرار کنند و به تماس های تلفنی تقریبا ماهانه آنها به عنوان نمونه ای از روابط نزدیک غیرمعمول بین رهبران اشاره کرد.

محرم اینس، نامزد ریاست جمهوری که در سال 2018 رهبری حزب اصلی اپوزیسیون را بر عهده داشت، این هفته رقابت را به دلیل شایعاتی مبنی بر انتشار یک نوار جنسی ادعایی در فضای مجازی ترک کرد. این نامزد مدعی شد که این نوار یک دیپ جعلی است و گفت که او یک ترور شخصیت دروغین را پشت سر گذاشته است.

تصویرسازی عکس لوئیس جی. رندون/دیلی بیست/رویترز

وی در حالی که تاکید کرد که دو کشور بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات پیروز می شود، باید روابط خود را با یکدیگر حفظ کنند، گفت این واقعیت ساده که رئیس جمهور روسیه دهه ها تجربه در برخورد با اردوغان داشته است، کار با او را آسان تر می کند.

این فرد وضعیت را با زمانی که ترامپ رئیس جمهور بود مقایسه کرد و اظهار داشت که ترکیه کمتر به حقوق و آزادی های این کشور توجه می کند زیرا انتقادها متوجه ترامپ بود.

اقتصاد نفتکش این کشور مهمترین دلیل ممکن برای ضرر اردوغان در نظر گرفته می شود، زیرا تورم گسترده به این معنی است که شهروندان با افزایش قیمت ها از پیاز گرفته تا قبوض بنزین خود غرق می شوند.

هیشیار اوزوی، نماینده و معاون حزب HDP حامی کردها با تمرکز بر امور خارجی، گفت که اردوغان به وضوح انتخاب پوتین برای رهبری در ترکیه است. او به تعویق انداختن پرداخت گاز به عنوان یکی از راه‌های اصلی کمک روسیه به رئیس‌جمهور ترکیه اشاره کرد که افزایش قبوض آب و برق مردم و همچنین ارسال پول به ترکیه برای نیروگاه هسته‌ای را محدود کرد.

فردی که با دولت ترکیه در تماس نزدیک است گفت: رئیس جمهور روسیه می خواهد اردوغان پیروز شود زیرا پوتین با داشتن رئیس جمهور در صحنه جهانی با سبک رهبری مشابه و گرایش های سیاسی مانند عدم احترام به آزادی مطبوعات کمتر با انتقاد مواجه خواهد شد.

آنها افزودند: «زمانی که ترامپ در قدرت بود، برای ما خوب بود.

گلرو گزر، مشاور ارشد سابق سفارت ترکیه در مسکو از سال 2017 تا 2020، به دیلی بیست گفت: “من فکر می کنم پوتین از اردوغان حمایت می کند و به وضوح اردوغان را ترجیح می دهد.”

اردوغان ترکیه ترامپ را در معرض تهدیدهای انتخاباتی قرار می دهد

حضور پوتین در مقابل دوربین در حالی رخ داد که اردوغان رویدادهای حضوری خود را به دلیل یک بیماری آشکار لغو کرد و به رئیس جمهور ترکیه در زمانی که وجهه مرد قدرتمند او تخریب شده بود، تقویت شد.

قلیچداراوغلو به رویترز گفت که شواهد ملموسی برای تایید گفته های خود دارد، اما کرملین اتهام او را رد کرده است.

گزر گفت که سرنگونی یک جنگنده روسی توسط ترکیه که به گفته آنکارا حریم هوایی این کشور را نقض کرده است، به کرملین نشان داد که دولت ترکیه روی موضع خود ایستادگی خواهد کرد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.