چگونه خودروهای زرهی در زمان حساس به اوکراین کمک می کنند

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه به خبرنگاران گفت که برادلی با تشدید جنگ در منطقه شرقی دونباس، جایی که «زمین‌های کشاورزی زیاد و زمین‌های باز زیادی» وجود دارد، مفید خواهد بود. او گفت که این تصمیم منعکس کننده نیازهای نظامی کنونی اوکراین است، اما “همچنین نگاهی به آنچه احتمال دارد جنگ پیش خواهد رفت.”

بردلی بومن، مدیر ارشد مرکز قدرت نظامی و سیاسی در بنیاد دفاع از دموکراسی ها، گفت: «این یک معضل برای دشمنان ایجاد می کند. “این یک ترکیب قدرتمند است.”

سخنگوی Scholz، Steffen Hebestreit، به خبرنگاران در برلین گفت که خودروهای آلمانی باید در سه ماهه اول سال جاری آماده حرکت به اوکراین باشند. آلمان قصد دارد نیروهای اوکراینی را برای استفاده از این خودروها آموزش دهد و هبستریت گفت که کارشناسان انتظار دارند این روند حدود هشت هفته طول بکشد.

نه، آنها تانک نیستند.

به عنوان مثال، تانک M1 آبرامز آمریکایی، اسلحه بسیار قوی‌تری را حمل می‌کند و زره‌پوش‌تر است، اما وزن آن بسیار بیشتر است و به جای گازوئیل، از سوخت جت استفاده می‌کند. همه اینها حفظ و نگهداری را دشوارتر می کند زیرا نیروها در راهپیمایی هستند.

کوپر گفت: «ما کاملا موافقیم که اوکراین به تانک نیاز دارد. اما ما باید از ملاحظات نگهداری و نگهداری در مورد تانک ها آگاه باشیم. و مطمئناً ما می دانیم که مخزن آبرامز علاوه بر اینکه یک گازسوز است، نگهداری آن نیز بسیار چالش برانگیز است.

M2A2 Bradley یک خودروی رزمی زرهی متوسط ​​است که به جای چرخ دارای مسیر است، اما از یک تانک سبک تر و چابک تر است. این می تواند یک خدمه سه نفره و پنج یا شش سرباز اضافی را حمل کند و به عنوان یک راه حیاتی برای انتقال ایمن جوخه های پیاده نظام به نبرد دیده می شود.

واشنگتن (AP) – ایالات متحده و آلمان با نگاهی به آینده یک حمله احتمالی بهاری، مجموعه‌ای از خودروهای زرهی، از جمله 50 تانک برادلی را به اوکراین می‌فرستند تا توانایی خود را برای انتقال نیروها به خط مقدم و تقویت نیروهای خود در برابر آن افزایش دهد. روسیه با نزدیک شدن به اولین سالگرد جنگ.

این خودروها درخواست اوکراین برای تانک های جنگی را برآورده نمی کنند. اما آنها توانایی جنگ استراتژیک را ارائه می دهند زیرا تغییر فصل زمین های گل آلود را به ارمغان می آورد و اوکراین یک کمپین تهاجمی را برای بازپس گیری سرزمین های اشغال شده توسط روسیه، به ویژه در شرق آغاز می کند.

خودروها چه زمانی می رسند؟

بسیاری این سرعت را بسیار کند محکوم می‌کنند و استدلال می‌کنند که اوکراین برای عقب راندن روس‌ها به هر چیزی که می‌تواند نیاز دارد و اگر ایالات متحده و متحدانش سریع‌تر حرکت می‌کردند، می‌توانست از برخی از دست دادن‌های سرزمینی جلوگیری شود.

با تشکر، اما تانک وجود ندارد

در پنتاگون، لورا کوپر، معاون دستیار وزیر دفاع در امور روسیه و اوکراین، گفت که اکنون زمان مناسبی برای ارائه بردلی است. او گفت: «اوکراینی‌ها مهارت رو به رشد زیادی در نگهداری و نگهداری از خود نشان داده‌اند. وی افزود که آموزش به رهبری ایالات متحده که قرار است در اواخر این ماه آغاز شود، به سربازان امکان می دهد تا سلاح ها را عملیات، نگهداری و تعمیر کنند.

مقامات آمریکایی و آلمانی جدول زمانی دقیقی را برای زمان پایان آموزش و سرعت رسیدن خودروهای زرهی به اوکراین ارائه نکردند.

ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی برای چندین دهه آموزش و تمرین کرده اند که چگونه نیروها را در جنگ جابجا کنند تا غذا، سوخت و منابع حیاتی همگام با نیروها باشد. ناتوانی روسیه در انجام این کار در اوایل جنگ، زمانی که کاروان نظامی طولانی مدت آن به سمت کیف متوقف شد، نمایان شد، زیرا نیروها به دلیل یک خرابی کامل لجستیکی بدون غذا و سوخت بودند.

اوکراین به طور مداوم درخواست تانک کرده است، اما ایالات متحده و سایر متحدان در برابر ارسال خودروهای زرهی سنگین تر، قوی تر و پیچیده تر مقاومت کرده اند.

حالا چرا؟

به طور کلی مجهز به یک تفنگ 25 میلی متری نصب شده در بالا، یک مسلسل و یک پرتاب کننده موشک ضد تانک TOW است که می تواند در هنگام توقف بردلی مورد استفاده قرار گیرد. “TOW” مخفف “لوله پرتاب، ردیابی نوری، هدایت با سیم” است، به این معنی که موشک فقط به سمت اهدافی شلیک می شود که سربازان واقعاً می توانند در میدان جنگ ببینند، بنابراین در فضاهای باز مانند بیابان ها و میادین بزرگ بسیار موثر است.

آنها چه هستند و چگونه کمک خواهند کرد؟

هم روسیه و هم اوکراین در 10 ماه گذشته متحمل تلفات سنگین تانک ها و سایر خودروهای زرهی شده اند، بنابراین ارسال بردلی و ماردرز به جبران این خسارات کمک می کند.

پنتاگون گفته است که آموزش رزمی گسترده نیروهای اوکراینی در این ماه آغاز خواهد شد و کوپر گفت که دستورالعمل بردلی در آن گنجانده خواهد شد. او گفت: «اصولاً چند ماه طول می‌کشد تا بتوان این توانایی را به کار گرفت تا اوکراینی‌ها آموزش ببینند.

ایالات متحده و سایر متحدان نیز از ماه های زمستان برای ارسال مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز اوکراین در هنگام گرم شدن جنگ در بهار استفاده می کنند.

برخی دیگر مخالفت می‌کنند که انواع سلاح‌های ارائه‌شده بر اساس ماهیت در حال تغییر جنگ از آغاز فوریه گذشته تغییر کرده است، و توانایی رو به رشد نیروهای اوکراینی برای سفر به خارج از کشور برای دریافت آموزش‌های لازم برای عملیات و حفظ جنگ‌های پیچیده‌تر. و سیستم های با تکنولوژی بالا

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، مدت‌ها از فشار برای عرضه خودروها به اوکراین نگران بود و اصرار داشت که آلمان با چنین تحویل‌هایی به تنهایی پیش نخواهد رفت. این امر منجر به اعلام همزمان با تعهد ایالات متحده در این هفته شد.

گیر مولسون، نویسنده آسوشیتدپرس در برلین در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

نگاهی به بردلی و سایر زره پوش ها و آنچه که آنها برای مبارزه به ارمغان می آورند:

___

تصمیم برای ارسال بردلی ها نشان دهنده پیشرفت مداوم در پیچیدگی و مرگبار بودن سیستم های تسلیحاتی است که ایالات متحده و متحدانش در طول جنگ ارائه کرده اند.

برادلی و 40 ماردر آلمانی از طیف گسترده ای از نفربرهای زرهی مورد استفاده کشورهای غربی هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در آن چیزی که ارتش های پیشرفته آن را نبرد مانور تسلیحاتی ترکیبی می نامند – توانایی استفاده از طیف گسترده ای از سلاح های زمینی، هوایی و دیگر سلاح ها و واحدهای جنگی در هماهنگی یکپارچه برای پیروزی در یک نبرد، طراحی شده اند.

او گفت به همین دلیل است که ایالات متحده با هلند برای بازسازی تانک های T-72 دوران شوروی که سربازان اوکراینی از قبل می دانستند چگونه از آنها استفاده کنند، شریک شد.

به عنوان مثال، در یک نبرد تسلیحاتی ترکیبی، نیروهای اوکراینی می‌توانند توپخانه و حملات هوایی را به یک پایگاه روسی شلیک کنند و سپس به سرعت نیروهای پیاده نظام را با خودروهای زرهی به سمت جبهه برای حمله زمینی به منظور استفاده از وضعیت ضعیف روسیه حرکت دهند.

Marder مشابه است و می تواند تا حد زیادی سلاح های مشابه حمل کند.