چنی بیانیه 6 ژانویه استفانیک را پس از اینکه ظاهراً آن را حذف کرد، بازگردانی می کند

جمهوری خواه شماره 3 سابق مجلس لیز چنی (R-Wyo.) بیانیه نماینده Elise Stefanik (RN.Y.) در مورد حمله 6 ژانویه به کنگره را پس از اینکه رئیس کنفرانس فعلی مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان طبق گزارش ها آن را از وب سایت خود حذف کرد، بازگردانی کرد.

روز سه شنبه، چنی در این مورد به اشتراک گذاشت ایکس، که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد، پیوندی به بیانیه حذف شده استفانیک در مورد 6 ژانویه.

پس از به اشتراک گذاشتن بیانیه استفانیک، از صفحه نماینده کنگره نیویورک که اکنون فقط پیام “ERROR” را نمایش می دهد، حذف شد.

صبح روز شنبه، چنی در پستی منتشر کرد ایکس که به او اطلاع داده شده است که استفانیک بیانیه خود را در مورد 6 ژانویه حذف کرده است، جایی که او خواستار پیگرد قانونی عاملان 6 ژانویه “در حد قانون” شده است. چنی همچنین اسکرین شات بیانیه استفانیک را به اشتراک گذاشت.

استفانیک در بیانیه خود درباره شورش کنگره، خشونت را “ضد آمریکایی” توصیف کرد و آن را “تراژیک” خواند.

استفانیک در بیانیه 6 ژانویه 2021 گفت: “این واقعاً یک روز غم انگیز برای آمریکا است.” آمریکایی ها در قانون اساسی حق اعتراض و آزادی بیان دارند، اما خشونت به هر شکلی که باشد مطلقاً غیرقابل قبول و ضد آمریکایی است. عاملان این خشونت و تخریب غیرآمریکایی باید تا حد امکان تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.»

استفانیک از آن زمان به بعد نحوه توصیف کسانی که به کاپیتول یورش بردند را تغییر داده است.

او در اوایل ژانویه طی یک حضور در شبکه NBC “Meet the Press” اظهار داشت که “نگرانی در مورد رفتار با گروگان های 6 ژانویه دارد.”

چنی، که یکی از قانونگذارانی بود که تحقیقات را برای تحقیق در مورد حمله به کنگره رهبری می کرد، اخیراً استفانیک را یک “سرقت تمام عیار” خوانده است. نماینده سابق کنگره وایومینگ از منتقدان سرسخت رئیس جمهور سابق ترامپ و متحدانش بوده است که ادعاهای نادرستی در مورد انتخابات 2020 که پرزیدنت بایدن برنده شد، ترویج کردند.

او همچنین برچسب زدن استفانیک به آشوبگران 6 ژانویه را «ننگ» و «ظالمانه» خوانده است.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.

منبع