چرا کامالا هریس اینقدر در نظرسنجی ها محبوب نیست؟


«360» دیدگاه‌های متنوعی را در مورد داستان‌ها و بحث‌های برتر روز به شما نشان می‌دهد.

(تصویر عکس: جک فوربس/یاهو نیوز؛ عکس ها: سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ، گتی ایماژ)

(تصویر عکس: جک فوربس/یاهو نیوز؛ عکس ها: سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ، گتی ایماژ)

چه اتفاقی می افتد

سود خالص معاون رئیس جمهور کامالا هریس به پایین ترین حد خود رسیده است. بر اساس نظرسنجی NBC که در ماه ژوئن انجام شد، هریس دارای رتبه خالص -17 است که پایین ترین رتبه را برای هر معاون رئیس جمهور در تاریخ نظرسنجی به ثبت رسانده است.

تقریباً 1000 پاسخ دهنده در این نظرسنجی شرکت کردند و دریافتند که 49٪ از رای دهندگان ثبت نام شده دیدگاه منفی نسبت به هریس دارند، در حالی که 32٪ دیدگاه مثبتی نسبت به معاون رئیس جمهور دارند.

Antjuan Seawright، استراتژیست دموکرات، به Yahoo News گفت: «نظرسنجی ها تصویر لحظه ای از زمان هستند، آنها مطمئناً زمان را مشخص نمی کنند. و هیچ نظرسنجی نمی‌تواند اثربخشی معاون رئیس‌جمهور هریس و تأثیر او نه تنها برای حزب دموکرات و این دولت، بلکه برای کشور را اندازه‌گیری کند.»

در سال 2021، هریس به عنوان اولین سیاه پوست و اولین زن هندی تبار که معاون رئیس جمهور شد، تاریخ ساز شد. جاناتان هانسون، دانشمند علوم سیاسی و مدرس دانشگاه میشیگان، می گوید که هریس در حال قدم گذاشتن به قلمرو جدیدی است.

بنابراین ما باید احتمال بیشتری را در نظر بگیریم که تعداد او به دلیل تعصبات جنسی یا نژادی/قومی کاهش می یابد. [bias]هانسون به Yahoo News گفت. «این چیزی است که جدا کردن آن از تصویر وسیع‌تر به نوعی سخت است. اما تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد، برای برخی افراد، جنسیت و نژاد او مثبت است و برای افراد دیگر، ممکن است بیشتر در جهت منفی عمل کند.

در مقابل، در اکتبر سال 2019، مایک پنس، معاون رئیس جمهور وقت، بر اساس نظرسنجی های ان بی سی، 38 درصد مثبت و 34 درصد مثبت و در دسامبر 2010، جو بایدن، معاون رئیس جمهور وقت، 33 درصد دیدگاه منفی و 34 درصد دیدگاه مثبت داشت.

“من فکر می کنم این به سطح بالاتری از بررسی دقیق صحبت می کند [Harris has] کلی دیتمار، مدیر تحقیقات مرکز زنان و سیاست آمریکا، به یاهو نیوز گفت که در طول دوران خود به عنوان یک نامزد و در حال حاضر یک مقام اداری با او روبرو شده است.

کارشناسان می گویند دوران تصدی هریس با وظایف دشواری همراه بوده است. از او خواسته شد که روی مهاجرت به عنوان یک موضوع تمرکز کند، که البته از نظر سیاسی بسیار حساس و کار کردن روی آن مشکل است. بنابراین می توان این استدلال را مطرح کرد که به او فرصت چندان مطلوبی داده نشده بود تا واقعاً مجموعه ای از دستاوردهای عمومی مثبت و بسیار قابل مشاهده را بسازد.

در مصاحبه اخیر با NPR، هریس گفت: “من به نقش خود به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده فکر می کنم و به معنای منبر قلدری که دارم، و مسئولیتی که به همراه دارد، اطلاع رسانی به مردم از چیزهایی که ممکن است از آنها آگاه باشم، و همچنین ارتقاء گفتمان عمومی و امیدوارم اطلاعات نادرست را کاهش دهم.”

چرا بحث وجود دارد

در ماه آوریل، پرزیدنت بایدن برنامه‌های خود را برای نامزدی برای دومین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کرد که او را مسن‌ترین رئیس‌جمهور می‌سازد و توجه دوباره به دومین نفر او جلب شد.

هانسون گفت: «ما معمولاً این احتمال را که رئیس جمهور ممکن است کل دوره ریاست جمهوری را دوام نیاورد، به شدت در نظر نمی گیریم. این احتمال را افزایش می‌دهد که مردم بیشتر از آنچه که در غیر این صورت نگاه می‌کردند به هریس نگاه می‌کنند و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا فکر می‌کنند او آماده است تا رئیس‌جمهور شود یا خیر.

با نزدیک شدن به انتخابات 2024، هریس هدف جمهوری خواهان بوده است. رای به رئیس جمهور بایدن، در واقع رای به رئیس جمهور هریس است. ما در مقابل کامالا هریس قرار داریم. نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، که به دنبال نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری است، در ماه ژوئن به “فاکس و دوستان” گفت.

دیتمار می گوید که تلاش هماهنگ جمهوری خواهان برای جلب توجه هریس به منظور کاهش تعداد نظرسنجی های او وجود دارد. دیتمار می‌گوید: «اگر همیشه کامالا هریس را شیطانی جلوه دهید، می‌دانید که در پیام‌رسانی و رسانه‌های اجتماعی و همه این‌ها، رضایت او به طور کلی کاهش می‌یابد.

اما دموکرات ها می گویند که نظرسنجی ها با آرا ارتباطی ندارد. سیرایت با اشاره به بخش شلوغ واشنگتن دی سی که به عنوان مرکز لابی‌گران شناخته می‌شود، گفت: «واقعیت این است که نظرسنجی‌ها برای کسانی که در خیابان K هستند مهم است. آنها مطمئناً برای کسانی که در خیابان های ما هستند مهم نیستند. و انتخابات در خیابان‌های ما برنده می‌شود، نه خیابان K».

دیدگاه ها

هریس کامل نیست، اما به شدت مورد قضاوت قرار گرفته است

معاون رئیس‌جمهور هریس بی‌نقص نیست – و او گاهی اوقات بدترین دشمن خودش بوده است، در تلاش برای نگه داشتن کارکنان خوب و سخت‌گیرانه ظاهر می‌شود. اما به سختی می توان توجه منفی بزرگی را که او دریافت می کند با هر نقد منطقی و منطقی مقایسه کرد، و غیرممکن است که مشابهی با تنها زن دیگری که تا این حد به بالاترین مقام کشور ما نزدیک شده است، نبینیم – [former Secretary of State] هیلاری کلینتون او نیز سال ها اطلاعات نادرست و حملات جنسیتی را تحمل کرد که بر نتیجه انتخابات 2016 تأثیر گذاشت.» – لورن لیدر، مشارکت کننده نظر، تپه.

اعداد نظرسنجی هریس می تواند بر انتخابات 2024 تأثیر بگذارد

«اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری است، باید مشکل معاون رئیس جمهور خود، کامالا هریس را حل کند. اگرچه تعداد نظرسنجی های بایدن در حال حاضر خیلی بهتر از هریس نیست، آخرین نظرسنجی لس آنجلس تایمز در این ماه نشان می دهد که “41٪ از رای دهندگان ثبت نام شده نظر مساعد در مورد هریس و 53٪ نظر منفی داشتند – امتیاز خالص 12 درصد”. آدم تعجب می‌کند که آن 41 درصد دستاوردهای هریس را چه می‌دانند، زیرا تا آنجا که من می‌توانم بگویم هیچ کدام وجود نداشته است.» – کال توماس، فاکس نیوز.

یک نظرسنجی تصویر کامل را نشان نمی دهد

«اگر از جوانان پردیس‌های دانشگاهی در سراسر کشور بپرسید که او در طول انتخابات میان‌دوره‌ای از آنها بازدید کرد تا به ما در مورد مسائل و کارهایی که این دولت انجام داده است آموزش دهند، به شما تضمین می‌دهم که پاسخ متفاوتی خواهند داشت. اگر شما [ask] خواهران خانواده او که یک بلوک رای دهنده بزرگ در این کشور را تشکیل می دهند، آنها واکنش متفاوتی خواهند داشت. اگر از HBCU بپرسید [historically Black colleges and universities] فارغ التحصیلانی که یک بلوک رأی دهی بزرگ را تشکیل می دهند … پاسخ متفاوتی خواهند داشت.» – Antjuan Seawright، استراتژیست دموکرات، به Yahoo News.

معاون رئیس جمهور کار خود را انجام می دهد

«زمانی که مهم‌تر است، معاون رئیس‌جمهور هریس رأی قاطع را در مورد برخی از تاریخی‌ترین لوایح دوران مدرن، از طرح نجات آمریکا گرفته تا قانون کاهش تورم، تا بسیاری از قضات فدرال که اکنون ریاست و تعادل را بر روی صندلی فدرال بر عهده دارند، ارائه کرده است. او وظایف خود را با عظمت عالی انجام داده است.» – چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y.

هریس زیر میکروسکوپ است

“من فکر می کنم در حال حاضر تمرکز ویژه ای روی معاون رئیس جمهور هریس وجود دارد، به دلیل عدم اطمینان در مورد بایدن، و اینکه آیا او دوباره نامزد خواهد شد یا خیر. من زمان دیگری را به خاطر نمی آورم که واقعاً اینقدر روی معاون رئیس جمهور و تعداد نظرسنجی های آنها تمرکز کرده باشیم.” – کلیفورد یانگ، معاون امور عمومی و تحقیقات افکار عمومی در Ipsos، BBC.



منبع