چرا زندگی بسیاری از کمدین ها به تراژدی ختم می شود؟

سمت تاریک کمدی ردپای رسمی پیشینیان خود را دنبال می کند، مصاحبه با دوستان، اقوام، ستایشگران و همکاران (بدون اشاره به روانشناس گاه به گاه) با کلیپ های قدیمی کمدین های خود در حال اجرا در فیلم، صحنه، برنامه های تلویزیونی، برنامه های گفتگو و رادیو، که همه اینها با عکس‌های قدیمی، تیتر روزنامه‌ها و گزارش‌های خبری از بدبختی‌ها و بدبختی‌های آن‌ها تزئین شده است. این مجموعه علاوه بر این، از سرگرمی‌های دراماتیک علامت تجاری فرنچایز استفاده می‌کند، اگرچه آنها در این زمینه تا حدودی مناسب نیستند. در حالی که چنین سکانس هایی در حال نشاط هستند سمت تاریک حلقه دقیقاً به این دلیل که هاله اسطوره ای آن سوژه ها را تقویت می کنند، در سمت تاریک کمدی، به عنوان شکوفایی غیرقابل قبول و ظاهری ظاهر می شود که می تواند به همین راحتی در کف اتاق برش رها شود.

چگونه یک دوست دختر مرده جعلی زندگی مانتی تئو ستاره فوتبال را خراب کرد

پخش در 16 آگوست و به روایت دیو فولی، سمت تاریک کمدی به وعده اسمی خود عمل می کند و از طریق اقساط کریس فارلی، اندرو دایس کلی، فردی پرینز، آرتی لانژ، ماریا بامفورد، روزان بار، گرگ گیرالدو، برت باتلر، و ریچارد پرایور، به زیر شکم حوزه نمایشی انتخابی خود می پردازد. اگرچه این افشاگری‌ها دهه‌ها، جنسیت‌ها و نژادها را در بر می‌گیرد، اما آن‌طور که در ابتدا به نظر می‌رسد متنوع نیستند، تا حد زیادی به این دلیل که برخی از مشترکات اصلی به زودی ظاهر می‌شوند: آسیب‌های دوران کودکی. با فشارهای ناگهانی و انتظارات موفقیت در کانون توجه مبارزه می کند. استثمار و توانمندسازی که توسط صنعتی انجام می شود که خیمه شب بازی خود را صرفاً به عنوان گاوهای نقدی می بیند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد و دور انداخته شود. و سوء مصرف مواد فک‌آور که در برخی موارد منجر به اقدام به خودکشی و/یا مرگ می‌شود. تصوری که این کابوس‌ها ایجاد می‌کنند این است که شهرت نفرین هولناکی است که هیچ‌کس نباید طمع آن را داشته باشد—لعنت بر سکس، پول و پرستش.

ادامه مطلب را در The Daily Beast بخوانید.

رسیدن به اوج در ابتدا برای Diamond عالی بود، اما انجام این کار به عنوان یک دلقک کاملاً خجالت‌آمیز و خجالت‌آمیز تاثیر خود را گذاشت، و مدت زیادی از آن نگذشته است. سمت تاریک کمدی خود را در مشاجرات پس از کمدی دیاموند می گذراند، که تقریباً به طور کامل ناشی از میل او به شکل دادن مجدد خود به عنوان مخالف قطبی شخصیت نمادین او بود. یک ویدیوی پورنو، روتین‌های استندآپ بی‌حرمتی، و یک حرکت شرورانه در VH1 باشگاه فیت سلبریتی ها همه به عنوان تلاش های بیهوده دایموند برای بازنویسی شخصیت خود در قالب بزرگسالان عمل کردند، که منجر به خواری و دردسر بیشتر شد و با دعوای باری که او را پشت میله های زندان قرار داد به اوج خود رسید. آنچه به دست می‌آید مطالعه‌ای آشنا و در عین حال افسرده‌کننده درباره مشکلات دستیابی به رویاهای طولانی مدت است.

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی/The Daily Beast/Getty

شاید آن درس در هیچ کجا به اندازه در آن آشکار نباشد سمت تاریک کمدیقسمت ششم درباره داستین دایاموند، که در سراسر جهان به عنوان شناخته شده است ذخیره شده توسط زنگساکن دارک اسکریچ. دایموند در سال 2021 در سن 44 سالگی بر اثر سرطان درگذشت، اما در سریال پل تیلور، مجری برنامه، این مرگ نابهنگام صرفاً به عنوان آخرین بی عدالتی متحمل شده توسط بازیگر شناخته می شود. همانطور که توسط پدرش مارک، دوستان و همکاران دوران کودکی‌اش نقل می‌شود، دایموند از همان ابتدا کار سختی را تحمل می‌کرد و در کودکی زمانی که برادر بزرگ‌ترش رایان مبتلا به سندرم داون را سرگرم می‌کرد، اشتیاق داشت که برای دوربین بازی کند. افسردگی ای که پس از مرگ رایان او را فراگرفته بود با عشق او به بازیگری جبران شد و دیری نگذشت که مارک خانواده خود را به لس آنجلس نقل مکان کرد تا رویاهای تاسپینی پسرش را دنبال کند که زمانی محقق شد که دایموند نقش یک مرد همیشه احمق را به دست آورد. صدای جیغ در نمایش کانال دیزنی که تبدیل به آن خواهد شد ذخیره شده توسط زنگ.

سمت تاریک کمدی به گونه ای طراحی شده است که هیچ چیز خنده داری نداشته باشد و به غم انگیزترین داستان های تاریخ کمدی مدرن نگاه کند. با این وجود، چه خوب است که شوخ طبعی سوژه ها در این اسپین آف کمی جشن گرفته شود. سمت تاریک حلقه (درباره فجایع کشتی حرفه ای) و سمت تاریک دهه 90 (در مورد بدنام ترین رسوایی های تبلوید آن دهه). خلاصه داستان‌های هشداردهنده 10 قسمتی Vice مملو از کلیپ‌های آرشیوی است، اما به‌طور تکان‌دهنده‌ای سبک طنز است، و به گونه‌ای شوم و غم‌انگیز با مطالب آن برخورد می‌کند که دلایل شهرت ستاره‌هایش در دریایی از وحشت غرق می‌شود.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

با این حال، Vice اکنون این ژنرال را دارد سمت تاریک فرمول پایین، و فهرست چشمگیر سرهای سخنگو که در این فصل اول نمایش داده شد (از پاتون اسوالت و مارک مارون گرفته تا اسکات تامپسون و گیلبرت گاتفرید فقید) آن را تا حد معقولی سرگرم‌کننده نگه می‌دارد – حتی اگر در مورد افشاگری‌های قابل توجه کم باشد.

پرتره های مشابه توسط قسمت های دیگر نقاشی شده است سمت تاریک کمدی، که عناصر تکرار شونده آن همه در فصل آن درباره ریچارد پرایور یافت می شود. تربیت پرایور که مرتباً توسط پدرش مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت و در فاحشه‌خانه‌ای بزرگ می‌شد، جایی که در سنین جوانی در معرض انواع فعالیت‌های جنسی بزرگسالان قرار می‌گرفت، تربیت پرایور یک نمایش ترسناک بود که به معراج کمدی او دامن زد، که با دگرگونی‌های متعدد مشخص شد – به ویژه، از یک ” رژیم غذایی بیل کازبی» خنده‌دار که تلاش می‌کرد برای مخاطبان سفیدپوست، پیشگامی صادق و خطاب به نژاد – و به طرز بدنامی، اعتیاد شدید و غیرقابل اجتناب به مواد مخدر را جذب کند. عادت پرایور به کوکائین محصول جانبی شیاطین شخصی او بود و با ستاره شدن او تشدید شد، زیرا کمتر کسی می خواست با مواجهه با او در مورد مشکلاتش، قطار خاکستری را از ریل خارج کند – وضعیتی که برای فردی پرینز نیز که ذائقه ی ضرب و شتم را نداشت، ویران کرد. کارفرمایانش در NBC با آن برخورد کردند چیکو و مردو در نهایت به او کمک کرد تا در سن 22 سالگی جان خود را بگیرد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی/The Daily Beast/Getty

با این حال، در آمار نهایی، چه چیزی کم است سمت تاریک کمدی حکایت‌های خنده‌دار یا چشم‌گشایی هستند که نمی‌توان آن‌ها را در صفحه ویکی‌پدیا یافت، یا بینش‌های انتقادی منحصربه‌فردی در مورد روایت‌های آن. دیدن بینی آرتی لانگ که اکنون تغییر شکل داده است، نتیجه یک مصرف بیش از حد مواد مخدر است، مطمئناً کسانی را که قبلی را دنبال نکرده اند، متحیر خواهد کرد. MADtv و نمایش هوارد استرن سختی های اخیر کمدین، اما چنین لحظاتی در طول این ماجرای ده قسمتی کم است. برای مثال، شنیدن اینکه بازیگران سابق بازیگری مانند اورلاندو جونز و دبرا ویلسون با علاقه و دلسوزی در مورد لنگ صحبت می‌کنند، خوب است، با این حال هیچ چیزی در اینجا وجود ندارد که آنلاین نباشد، و این روند را بیشتر به یک بازنگری منحرف‌کننده تبدیل می‌کند تا یک تحقیق ضروری. به همان اندازه ناامید کننده، برخی از کمدین های برجسته که زنده هستند در آن شرکت نمی کنند، که باعث می شود قسمت های زندگی نامه آنها اساساً ناقص باشد.