چارلز وایت، دم بک برنده هیزمن USC، در 64 سالگی درگذشت

او در هر دو بازی پس از فصول 1978 و 1979 با ارزش ترین بازیکن رز بول انتخاب شد. وایت سومین نفر از برندگان رکورد 8 هیزمن در USC بود و هنوز هم در مدرسه ای که مدت ها به نام Tailback U شناخته می شد با احترام مورد توجه قرار می گیرد.

لس آنجلس (AP) – چارلز وایت، دم دم کالیفرنیای جنوبی که در سال 1979 جایزه هاییسمن را به دست آورد، چهارشنبه درگذشت. او 64 سال داشت.

وایت بیست و هفتمین انتخاب کلی در درفت سال 1980 توسط کلیولند بود و پنج سال را با براون ها گذراند و کل فصل 1983 را به دلیل مصدومیت از دست داد. او در سال 1985 به رامز ملحق شد و چهار فصل دیگر زیر نظر رابینسون بازی کرد و کار خود در NFL را با 3075 یاردی به پایان رساند.

USC مرگ وایت را اعلام کرد که هنوز با 6245 یارد، رهبر عجول تروجان‌ها است. مدرسه گفت که کهنه سرباز نه ساله NFL بر اثر سرطان در نیوپورت بیچ کالیفرنیا درگذشت.

مایک بون، مدیر ورزشی USC گفت: “چارلز وایت یکی از تروجان های بزرگ تمام دوران بود.” او یک اسطوره رز بول، دو بار یک آمریکایی متفق القول و رکورددار NCAA، باعث افتخار USC با اهدای کاردینال و طلا شد.

جان رابینسون، سرمربی سابق وایت در USC و در لس آنجلس رامز گفت: “او سخت ترین بازیکنی بود که تا به حال مربیگری کردم.” او از این نظر واقعاً غیرعادی بود. او بازیکن بزرگی بود و فقط عاشق بازی کردن بود. اینها چیزهایی هستند که بیشتر از همه به یاد دارم. او واقعاً مرد سختی بود و ورزشکاری فوق العاده با استعداد بود. اما سختی… وای!»

وایت که دو بار اهل آمریکا و اهل لس آنجلس بود، یک عنوان ملی را در سال 1978 به دست آورد و در فصل بعد، زمانی که او کاپیتان تروجان ها بود و ملت را در حیاط ها سراسیمه رهبری کرد، قهرمان هاییسمن شد. وایت در هر سه فصل آخرش تروجان ها را در عجله رهبری کرد. او همچنین جوایز والتر کمپ، مکسول و پاپ وارنر را پس از فصل پایانی خود برنده شد.

پس از بازنشستگی NFL، او از سال 1993 تا 1997 به مربیگری تیم ملی یو اس سی پرداخت و در حالی که دوباره برای رابینسون، که به تروجان ها بازگشته بود، کار می کرد. او همچنین مشاغل اداری در بخش ورزشی تروجان ها داشت.

از وایت همسر سابقش، جودیان وایت باش، پنج فرزند و یک نوه به یادگار مانده است. جزئیات مراسم یادبود در انتظار است.



منبع