پیلین در انتخابات مقدماتی ویژه مجلس نمایندگان آمریکا در آلاسکا نقش اول را به دست آورد

این حکم در مورد پرونده ای صادر شد که چند روز پیش توسط رابرت کوربیزیه، مدیر اجرایی کمیسیون حقوق بشر ایالت آلاسکا ارائه شد. کوربیزیه از مقامات انتخابات ایالتی به نمایندگی از شخصی به نام BL، یک رای دهنده ثبت نام شده در انکوریج با نقص بینایی شکایت کرد.

سوینی در زمان ترامپ دستیار وزیر امور هند در وزارت کشور ایالات متحده بود و توسط گروهی که نماینده رهبران شرکت‌های منطقه‌ای بومی آلاسکا در ایالت با نفوذ هستند حمایت می‌شد.

شنبه اولین شمارش آرا بود. مقامات انتخابات ایالتی شمارش های اضافی را در روزهای چهارشنبه و جمعه، و شمارش نهایی در 21 ژوئن برنامه ریزی می کنند. آنها 25 ژوئن را برای تایید مسابقه هدف قرار داده اند.

نتایج اولیه نشان داد که پیلین که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ تایید شده بود، با 29.8 درصد آرا تا کنون شمارش شده بود. نیک بیگیچ جمهوری خواه 19.3 درصد را به خود اختصاص داد. آل گروس مستقل 12.5% ​​داشت. مری پلتولا دموکرات با 7.5 درصد؛ و تارا سوینی جمهوری خواه 5.3 درصد.

تعداد زیاد کاندیداها باعث شد که برخی از رای دهندگان غافلگیر شوند و بسیاری از کاندیداها خودشان با چالش هایی در راه اندازی کمپین در حال پرواز و تلاش برای به جا گذاشتن اثری بر رای دهندگان در مدت زمان کوتاهی مواجه شدند. آخرین مهلت ثبت نام نامزدها 1 آوریل بود.

نامزدی که نامش بابا نوئل است، یک سوسیالیست مستقل، مترقی، دموکراتیک، 4.5 درصد آرا داشت.

وکلای ایالتی دستور روز جمعه قاضی دادگاه عالی Una Gandbhir را به عنوان ممانعت از پایان دادن به رای گیری توسط مقامات انتخاباتی طبق برنامه در روز شنبه تفسیر کردند. آنها از دادگاه عالی خواستند که این حکم را لغو کند.

این انتخابات بی شباهت به انتخاباتی بود که ایالت دیده بود، مملو از نامزدها و عمدتاً از طریق پست انجام شد. این اولین انتخابات نیز بود، تحت سیستمی که توسط رای دهندگان در سال 2020 تأیید شد که به انتخابات مقدماتی حزب پایان می دهد و از رأی گیری انتخابی رتبه بندی شده در انتخابات عمومی استفاده می کند.

چهار رأی‌دهنده برتر، صرف‌نظر از وابستگی حزبی، به یک انتخابات ویژه در ماه اوت که در آن از رأی‌دهی انتخابی رتبه‌بندی شده استفاده خواهد شد، راه خواهند یافت. برنده انتخابات ویژه باقیمانده دوره یانگ را که در ژانویه به پایان می رسد، خدمت خواهد کرد. یانگ در ماه مارس در سن 88 سالگی درگذشت.

گراس، در ایمیلی به حامیان خود در طول مبارزات انتخاباتی، گفت که پیلین و بیگیچ نامزدهایی هستند که شکست دادن آنها سخت خواهد بود، اما گفت که او “آماده و قادر به انجام این مبارزه است.”

جونو، آلاسکا – سارا پیلین فرماندار سابق آلاسکا در نتایج اولیه انتخابات اولیه ویژه روز شنبه برای تنها کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده پیشتاز است، زیرا رای دهندگان لیست 48 نامزدی را که برای این سمت به مدت 49 سال در اختیار نماینده فقید ایالات متحده بود، کاهش دادند. دان یانگ.

او گفت که محیط «پزشک فشار» واشنگتن دی سی را درک می کند



Source link

پلتولا، یک قانونگذار سابق ایالتی از بیتل که در مسائل ماهیگیری درگیر بوده است، اوایل این هفته گفت که با نامزدی کم وارد رقابت شده است، اما معتقد است که آن را تغییر داده است و در پشت نامزدی خود حرکتی دارد.

پیلین به دنبال این بود که به رای دهندگان اطمینان دهد که در پیشنهاد خود جدی است و به آلاسکا متعهد است.

نتایج اولیه منتشر شده توسط بخش انتخابات ایالتی شامل 108729 رای بود. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از برگه های رای باقی مانده است. این بخش اواخر روز شنبه گزارش داد که تاکنون حدود 139000 رای دریافت کرده است. برگه های رای باید تا شنبه مهر پست می شد.

در طول مبارزات انتخاباتی، مخالفان به آن حمله کردند. گراس، یک جراح ارتوپد که در سال 2020 نامزدی ناموفق برای سنای ایالات متحده کرد، گفت: پالین “در آلاسکا استعفا داد.” بیگیچ و سوینی به این نکته اشاره کردند که آنها دست از کار کشیدند.

نامزدی پیلین نشان‌دهنده اولین تلاش او برای تصدی پست منتخب پس از استعفا از سمت فرمانداری در دوره ریاست‌جمهوری خود در سال 2009 است. او در این مبارزات انتخاباتی توسط برخی از شخصیت‌های سیاسی ملی، از جمله ترامپ، که در یک “تلریال” برای او شرکت کرد و گفت که پیلین “مبارزه خواهد کرد” مورد تایید قرار گرفت. سخت تر از هر کسی که فکرش را بکنم، به ویژه در مورد مسائل انرژی.

نامزدهای نسبتا کمی قبل از مرگ یانگ برای این کرسی رقابت می کردند. بیگیچ از جمله کسانی بود که در ابتدا شرکت کردند. او پاییز گذشته کمپین خود را راه اندازی کرد و برای جلب حمایت محافظه کاران تلاش کرد. این تاجر که از خانواده‌ای از دموکرات‌های سرشناس است، مورد حمایت حزب جمهوری‌خواه آلاسکا قرار گرفت.

اوایل روز شنبه، دادگاه عالی آلاسکا حکم دادگاه بدوی را لغو و لغو کرد که مقامات انتخابات ایالتی را از تایید نتایج انتخابات اولیه منع می کرد تا زمانی که به رای دهندگان کم بینا فرصت “کامل و منصفانه” برای شرکت داده شود.

پیلین، نامزد معاونت ریاست جمهوری 2008 جمهوری خواه، بیانیه ای منتشر کرد که در آن از “همه حامیان فوق العاده من که به بزرگ کردن دوباره آلاسکا رای دادند!”