پورتر به شیف به دلیل گرفتن “پول کثیف” حمله می کند. پاسخ او؟ “من آن پول را به تو دادم”

کتی پورتر، نماینده ایروین، بارها به رقیب اصلی دموکرات خود در انتخابات سنای کالیفرنیا در سال 2024، آدام بی شیف، نماینده بربانک، به دلیل پذیرش کمک های تبلیغاتی از نفت، داروسازی، مالی و سایر ذینفعان ویژه با نفوذ در تلاش برای تغییر سیاست فدرال در واشنگتن، حمله کرده است.

او بر خلاف شیف که همراه با استیو گاروی، ستاره سابق بیسبال جمهوریخواه، با نزدیک شدن به انتخابات مقدماتی روز سه شنبه، در نظرسنجی ها پیشتاز است، او به خود افتخار می کرد که از کمیته های اقدام سیاسی شرکت ها کمک مالی دریافت نمی کند.

او در یک مناظره در ژانویه گفت: «نماینده شیف ممکن است قبل از آمدن به کنگره شرکت‌های بزرگ نفتی را تحت تعقیب قرار داده باشد، اما زمانی که به کنگره رسید، چک‌هایی را از شرکت‌هایی مانند (بریتیش پترولیوم) – از شرکت‌های سوخت فسیلی دریافت کرد.

من در چند سال حضورم در کنگره نتایجی را در مورد آب و هوا ارائه کرده ام.

بیشتر بخوانید: راهنمای شما برای دیدگاه نامزدهای سنای کالیفرنیا در مورد مسکن و بی خانمانی

شیف که در سال‌های 2004 و 2006 مجموعاً 2000 دلار از PAC کارمندان BP آمریکای شمالی دریافت کرد، در آن مناظره به صراحت پاسخ داد. شیف گفت که از میلیون‌ها دلاری که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده بود برای کمک به پورتر در کمپین‌های کنگره‌اش استفاده کرد.

“من آن پول را به تو دادم، کتی پورتر، و تنها پاسخ این بود که متشکرم، متشکرم، متشکرم.”

تایمز گزارش‌های مالی مبارزات انتخاباتی را از سه دوره انتخاباتی که پورتر و شیف در کنگره با هم همپوشانی داشتند، تجزیه و تحلیل کرد تا ببیند آیا ادعاهای نامزدها درست است یا خیر. هر دو جمع آوری کمک های مالی شگفت انگیزی برای کمپین های خود بوده اند و ده ها میلیون دلار جمع آوری کرده اند و در عین حال کمیته های اقدام سیاسی را نیز راه اندازی کرده اند که برای حمایت از نامزدهای دیگر استفاده می کردند.

در اینجا چیزی است که ما پیدا کردیم:

شرکت های دفاعی، فناوری و داروسازی به شیف کمک مالی کردند

طبق تحلیل تایمز، کمیته های شیف 377 مشارکت از PAC های شرکتی را گزارش کردند. کمیته مبارزات انتخاباتی شیف برای کنگره 357 مشارکت و Frontline USA، PAC رهبری او، 20 مشارکت را گزارش کرد که به ترتیب مجموعاً 636625 دلار و 75000 دلار بود.

بیش از 80 شرکت اهداکننده PAC شامل شرکت های دفاعی، فناوری و مخابرات بودند که صنایعی بودند که بیشترین کمک را به کمیته او دادند.

PAC شرکتی که نماینده Comcast Corp. و NBCUniversal است بیش از 40000 دلار کمک کرده است. شیف همچنین در طول انتخابات مجلس نمایندگان خود از کمیته‌های نماینده ولز فارگو و آمگن و بسیاری دیگر پول دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: با برخی از بزرگ‌ترین کمک‌کنندگانی که به رقابت سنای ایالات متحده در کالیفرنیا شکل می‌دهند، ملاقات کنید

پورتر در همان مناظره گفت: «تا زمانی که با شما مخالفت نکردم متوجه نشدم چقدر پول کثیف گرفته‌اید.

“شما باید سابقه خود را داشته باشید.”

اکثر کمک‌های مالی PAC شرکت‌ها به Frontline USA از سوی گروه‌هایی که شرکت‌های دفاعی از جمله لاکهید مارتین، ریتون و نورث روپ گرومن را نمایندگی می‌کنند، صورت گرفت. Frontline همچنین از PAC هایی که آمازون، Universal Music Group و Centene Corp. را نمایندگی می کنند، کمک های مالی دریافت کرد.

شیف بیش از 50000 دلار به پورتر اهدا کرد

تجزیه و تحلیل تایمز از سوابق کمیسیون انتخابات فدرال نشان داد که پورتر در طول مبارزات انتخاباتی و انتخاب مجدد خود برای مجلس نمایندگان، 54675 دلار از کمک های انتخاباتی دو کمیته شیف دریافت کرده است.

اکثر این پول از سوی اهداکنندگان فردی که از Frontline USA به عنوان مجرای کمک مالی به کمپین پورتر استفاده می‌کردند، به دست آمد. PAC بیش از 33000 دلار به مسابقات پورتر در سال های 2018، 2020 و 2022 کمک کرد.

طبق پیام‌هایی که کمپین شیف با تایمز به اشتراک گذاشته بود، در ماه مه 2020، شیف پس از جمع‌آوری کمک مالی به پورتر پیام داد.

بیشتر بخوانید: آخرین تبلیغ شیف رقیب جمهوری خواه سنا استیو گاروی را تقویت کرد. نماینده کیتی پورتر از آن متنفر است

شیف در 14 مه 2020 نوشت: “سلام کتی، 5475 دلار دیگر از دوستانم دیک و لوئیس گانتر ارسال کردم. کار عالی را ادامه دهید و به زودی شما را خواهیم دید.”

او چند روز بعد نوشت: “خیلی از شما متشکرم آدام. (Sic) شما عالی هستید!

(من یادداشت های دست نویس زیادی انجام می دهم و دوست دارم منبع را ذکر کنم).

Frontline USA دو کمک اختصاصی برای پورتر از طرف این زوج در ماه مه 2020 گزارش داد که مجموعاً مبلغ آن بود. این زوج همچنین سه ماه قبل 5600 دلار به کمپین پورتر ارسال کردند.

کمپین شیف تخمین می‌زند که کاندیدای سنا به پورتر از زمانی که برای اولین بار در سال 2018 نامزد شد، نزدیک به 240000 دلار جمع‌آوری کرد. طبق کمپین شیف، بخش عمده‌ای از این پول از درخواست‌های جمع‌آوری کمک‌هایی است که او از طرف او ارسال می‌کرد و جمع‌آوری‌های کمکی که او میزبانی می‌کرد.

اجتناب از پول شرکتی در سیاست سخت است

کمک‌های مالی شرکت شیف، که پورتر از آن متنفر است، به جمع بزرگ‌تری از پول نقد سرازیر می‌شود که از کمک‌های فردی تشکیل شده است. این پول زمانی که به پورتر اهدا می‌شود قابل تشخیص نیست، اما نشان می‌دهد که چگونه پول حاصل از منافع خاص شرکت می‌تواند به حساب‌های شخصی که آنها را تقبیح می‌کند راه پیدا کند.

رقابت‌های کنگره‌ای پورتر با هزینه‌های بالایی همراه بود و اکثر میلیون‌ها نفری که او جمع‌آوری کرد از مشارکت‌کنندگان فردی بود. او در طول دوران فعالیت سیاسی خود از پذیرش کمک های مالی از طرف PAC های شرکتی خودداری کرده است. وقتی شیف سال گذشته وارد رقابت های سنا شد، قول داد که از این گروه ها هم پول نگیرد.

اکثریت جمع آوری کمک های مالی توسط کمیته های شیف به طور مشابه از کمک های فردی حاصل می شود. برای Frontline USA، کمک‌های کمیته‌های احزاب غیرسیاسی – از جمله PACهای شرکتی، همراه با گروه‌های کارگری، تجاری و سایر گروه‌ها – به ترتیب 11٪ و 3٪ از کل دریافتی آن را برای دوره‌های انتخاباتی 2018 و 2020 تشکیل می‌دهند.

شیف در مورد کار ملی خود در جمع آوری کمک های مالی گفت: “بخشی از کار من کمک به انتخاب دموکرات ها بود – کمک به آنها برای انتخاب مجدد.”

وقتی از پورتر در مورد تاریخچه جمع آوری کمک های مالی شیف پرسیده شد، پورتر تلاش برای کمک به دموکرات ها را توجیه خوبی برای گرفتن پول از منافع خاص که فعالانه تلاش می کنند بر کنگره تأثیر بگذارد ندید.

پورتر پس از برنده شدن در سال 2018، کمیته سیاسی رهبری خود را به نام Truth to Power PAC ایجاد کرد که از زمان آغاز به کار آن کمی بیش از یک میلیون دلار جمع آوری کرده است. به گفته ناتان کلیک، مشاور ارشد پورتر، بیشتر پول از سوی اهداکنندگان فردی به دست آمد و نزدیک به 630000 دلار به نامزدهایی در سراسر کشور که در رقابت‌های رقابتی شرکت داشتند، پرداخت شد.

از کمیته های اقدام سیاسی شرکت ها پول نمی گرفت.

کلیک گفت: «کتی برای کمک به همکاران دموکرات خود مجبور نبود دست خود را به دست افرادی مانند پیمانکاران نفتی یا دفاعی BP یا وام دهندگان حقوق بگیر دراز کند، اما آدام این کار را کرد.

برای اخبار، ویژگی‌ها و توصیه‌های LA Times و فراتر از آن، شش روز در هفته در صندوق ورودی خود در Essential California ثبت‌نام کنید.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.

منبع