پوتین زمانی که بایدن در کیف بود سعی کرد موشک شیطان 2 را پرتاب کند

آقای بایدن پس از یک سفر غیرمنتظره از کیف، تنها چند روز قبل از سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، اواخر روز دوشنبه وارد ورشو شد.



منبع

این سومین باری است که رئیس جمهور روسیه در یک گردهمایی جمعی در حمایت از تهاجم خود به اوکراین که تقریباً یک سال پیش راه اندازی کرده بود، شرکت می کند.

اما تعداد بسیار کمتری از اوکراینی‌ها به دلیل مراقبت‌های پزشکی خوب در مقایسه با 200000 روس که در جنگ کشته یا مجروح شده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

در این نشست، آقای بایدن قصد دارد قبل از بازگشت به واشنگتن بر تعهدات خود در مورد امنیت آنها تاکید کند و درباره حمایت از اوکراین بحث کند.

روسیه قبلا یک ICBM را در نوامبر گذشته آزمایش کرده بود. تحلیلگران نظامی گفته اند که اگر در منتهی الیه غرب روسیه مستقر باشد، می تواند در کمتر از 13 دقیقه به لندن برسد.

اوکراین هنوز رسما مسئولیت این حمله آشکار را بر عهده نگرفته است.

08:55 صبح

اوکراین در طول سال گذشته دست کم 100000 تلفات داشته است

آزمایش موفقیت آمیز سامانه موشکی سرمات - با نام مستعار شیطان دوم - توسط روسیه در نوامبر 2022 - وزارت دفاع روسیه

بر اساس یک گزارش، روسیه در زمانی که جو بایدن روز دوشنبه در اوکراین بود، آزمایش آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای جدید «شیطان ۲» خود را شکست داد.

یک مقام غربی گفت: «ما نمی‌توانیم از این واقعیت فرار کنیم که اوکراینی‌ها در سطحی تلفات می‌دهند که برای بسیاری از کشورها ناپایدار است».

اما نسبت مرگ به مجروح در اوکراین به طور قابل توجهی کمتر از روس ها است که حدود سه زخمی به یک کشته است. رقم اوکراین بین 10 یا 20 به یک است.

08:21 صبح

بایدن با رهبران اروپای شرقی دیدار کرد

شورای شهر ماریوپل در برنامه پیام رسان تلگرامی این کشور نوشت: “اطلاعات انفجارهای شبانه در ماریوپل. داده ها تایید شد که انبار مهمات اشغالگران در نزدیکی فرودگاه منهدم شده است.”

اکثر آنها از قوی ترین حامیان کمک نظامی به اوکراین هستند و مقامات کشورهای عضو این گروه خواستار منابع اضافی مانند سیستم های دفاع هوایی شده اند.

به گفته مقامات غربی، نیروهای مسلح اوکراین از زمان حمله روسیه تقریباً یک سال پیش، دست کم 100000 تلفات داشته اند.

او پیش از جمع آوری رهبران نه بخارست، کشورهایی که در جناح شرقی ناتو هستند که پس از تحت تسلط مسکو در طول جنگ سرد به ائتلاف نظامی غربی پیوستند، با کارکنان سفارت آمریکا در ورشو دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که آقای بایدن قرار بود روز چهارشنبه با رهبران اروپای شرقی دیدار کند، یک روز پس از آن که قول داد روسیه هرگز شاهد پیروزی در اوکراین نخواهد بود.

09:13 صبح

ولادیمیر پوتین انتظار داشت در راهپیمایی طرفدار جنگ در مسکو شرکت کند

رئیس‌جمهور روسیه قبلاً به خود می‌بالید که موشک جدیدش که رسماً به نام Sarmat شناخته می‌شود، «به فکر کسانی است که می‌خواهند روسیه را تهدید کنند».

مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند که مقامات روسی از طریق خطوط به اصطلاح رفع منازعه به واشنگتن هشدار دادند که پرتاب این موشک ادامه خواهد داشت.

پس از تعلیق معاهده کنترل تسلیحات هسته ای از سوی مسکو، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با رهبران جناح شرقی ناتو برای نشان دادن حمایت از امنیت آنها دیدار خواهد کرد.

آقای پوتین در سخنرانی خود در اواخر همان روز اعلام کرد که روسیه مشارکت خود در معاهده کاهش تسلیحات هسته ای استارت جدید را تعلیق می کند.

شهر بندری جنوبی خارج از برد موشک انداز هیمارس ساخت آمریکا است که بردی حدود 50 مایل دارد.

آزمایش موفقیت آمیز سامانه موشکی سرمات – با نام مستعار شیطان دوم – توسط روسیه در نوامبر 2022 – وزارت دفاع روسیه

ولادیمیر پوتین احتمالا روز چهارشنبه در یک راهپیمایی طرفدار جنگ در مسکو شرکت خواهد کرد.

گفته می شود مسکو سامانه موشکی 200 تنی سرمات را آزمایش کرده است که می تواند 12 کلاهک هسته ای را حمل کند و به هر نقطه از جهان حمله کند، در حالی که رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با همتای اوکراینی خود، ولودیمیر زلنسکی، ملاقات داشت.

به نظر می رسد اوکراین روز چهارشنبه یک انبار مهمات روسیه را در ماریوپل اشغالی هدف قرار داده است و بیش از ده ها انفجار در ساعات اولیه گزارش شده است.

به گفته رسانه های روسی، این رالی در فضای باز شامل اجرای موسیقی و سخنرانی خواهد بود.

09:04 صبح

اوکراین انبار مهمات روسیه را در اعماق خطوط دشمن منهدم می کند