پهپاد باعث آتش سوزی در مخزن نفت کریمه شد

اوایل این هفته، رازوژایف گزارش داد که ارتش روسیه یک پهپاد دریایی اوکراینی را که قصد حمله به بندر را داشت، منهدم کرد و یک پهپاد دیگر منفجر شد و شیشه‌های چند ساختمان آپارتمانی را شکست، اما خسارت دیگری وارد نکرد.

___

مقامات اوکراین بلافاصله در مورد آتش سوزی مخزن نفت اظهار نظر نکردند. پس از حملات قبلی به کریمه، کیف معمولاً علناً مسئولیت را بر عهده نگرفت اما تأکید کرد که این کشور حق دارد در پاسخ به تجاوز روسیه به هر هدفی حمله کند.

کیو، اوکراین (AP) – یک مقام انتصابی روسیه در آنجا روز شنبه گزارش داد که آتش سوزی گسترده ای در یک مخزن نفت در کریمه پس از اصابت یک هواپیمای بدون سرنشین رخ داد.

این حادثه یک روز پس از آن رخ می دهد که روسیه بیش از 20 موشک کروز و دو هواپیمای بدون سرنشین به سمت اوکراین شلیک کرد که منجر به کشته شدن حداقل 23 نفر شد. تقریباً همه قربانیان در اثر اصابت دو موشک به یک ساختمان مسکونی جان خود را از دست دادند. سه کودک در میان کشته شدگان هستند.

رازوژایف گفت که این آتش سوزی بالاترین رتبه را از نظر پیچیدگی خاموش کردن آن به خود اختصاص داده است.

میخائیل رازوژایف، فرماندار شهر بندری سواستوپل شبه جزیره دریای سیاه که در مسکو مستقر شده است، ویدئوها و عکس هایی از این آتش سوزی را در کانال تلگرام خود منتشر کرده است.

رازوژایف گفت که آتش سوزی مخزن نفت تلفات جانی نداشت و مانعی برای تامین سوخت در سواستوپل نخواهد داشت.

او نگفت که آیا هواپیمای بدون سرنشینی که از آن به عنوان عامل آتش سوزی یاد کرد، اوکراینی است یا خیر. روسیه در سال 2014 کریمه را از اوکراین ضمیمه کرد، اقدامی که بیشتر جهان آن را غیرقانونی می دانست. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته است که کشورش به دنبال بازپس گیری شبه جزیره در جریان تهاجم تمام عیار کنونی روسیه است.

پوشش AP از جنگ در اوکراین را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/russia-ukraine



منبع

این شهر به‌ویژه در هفته‌های اخیر مورد حملات منظم با هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است.