پنتاگون دستور الزام واکسیناسیون کووید را برای سربازان آمریکایی لغو کرد

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، در یادداشتی گفت که رهبران نظامی هنوز همه نیروهای نظامی را تشویق می کنند تا واکسینه شوند و تقویت شوند، اما دیگر کسانی را که به دلایل مذهبی، اداری یا پزشکی امتناع می کنند، مرخص نمی کنند.

بر اساس داده های وزارت دفاع، 3717 تفنگدار دریایی، 1816 سرباز و 2064 ملوان از آن زمان به دلیل امتناع از واکسینه شدن مرخص شده اند.

(گزارش توسط Dan Whitcomb؛ ویرایش توسط Sandra Maler)



منبع

(رویترز) – پنتاگون روز سه‌شنبه دستور بحث‌برانگیز دولت بایدن مبنی بر واکسینه شدن همه اعضای نیروهای مسلح آمریکا در برابر کووید-19 را لغو کرد.

آستین گفت: «اداره‌های نظامی سوابق این افراد را به‌روزرسانی خواهند کرد تا هرگونه اقدام نامطلوبی را که صرفاً با رد این درخواست‌ها مرتبط است، از جمله نامه‌های توبیخ، حذف کنند».

جمهوریخواهان به عنوان بخشی از مصالحه برای تصویب قانون مجوز دفاع ملی که رئیس جمهور در ماه دسامبر امضا کرد، بر بایدن فشار آوردند تا حکم را لغو کند.

بایدن در آگوست 2021 به همه 1.3 میلیون نفر از اعضای فعال نیروهای مسلح ایالات متحده دستور داد تا علیه کووید-19 به دلیل مخالفت جمهوری خواهان واکسینه شوند. مقامات نظامی با مقاومت غیرمنتظره ای در میان سربازان در برابر واکسن های اجباری مواجه شدند.