پلیس انتخابات دیسانتیس 20 نفر را به تقلب در رأی دهندگان متهم کرد. مدافعان می گویند داستان چیزهای بیشتری دارد.

ماه گذشته، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، اولین اتهامات مربوط به یک واحد پلیس انتخاباتی تازه تاسیس را که به ایجاد آن در ایالت کمک کرده بود، اعلام کرد. مدافعان و حداقل یکی از مقامات برجسته جمهوریخواه گفتند، اما در هفته های پس از آن، اطلاعات پیچیده ای به دست آمده است که می تواند کسب محکومیت را برای ایالت دشوارتر کند.

این افراد هنگام ثبت نام برای رای دادن دروغ گفتند. آنها هرگز واجد شرایط نبودند و هیچ سردرگمی در این مورد وجود ندارد. ارد گفت: ما مطمئن هستیم که وقتی تمام حقایق و شواهد از طریق مراحل قانونی فاش شود، دلایل دستگیری این افراد نیز مشخص خواهد شد. سخنگوی DeSantis به سوالات NBC News در مورد این موضوع پاسخی نداد.

ارد گفت: «جنایتکارانی که حقوقشان احیا نشده بود، درخواست ثبت نام رای دهندگان را ارائه کردند (که به خودی خود جرم است) و متعاقباً رأی دادند.

مدافعان ادعا می‌کنند که دستگیرشدگان نمی‌دانستند که قانون را زیر پا می‌گذارند – و در بسیاری از موارد مقامات دولتی مواد ثبت نام رای دهندگان را برای آنها ارسال کرده بودند. اکنون بسیاری از دستگیرشدگان خواسته اند تا با اتهامات خود مبارزه کنند. آنها همچنین سؤالاتی را در مورد اینکه آیا نیروی پلیس جدید بهترین راه برای تعمیر یک سیستم خراب است یا خیر و فقدان پایگاه داده مرکزی را که می تواند به مقامات کمک کند تا از اتهامات جنایی اضافی اجتناب کنند، مطرح کرده اند.

وقایع تقلب در رأی‌دهی در ایالات متحده بسیار نادر است، و تحقیقات گذشته و حال توسط سازمان‌های مجری قانون در سراسر این کشور در میان میلیون‌ها رأی‌دهی در آمریکا برای یافتن بیش از تعداد انگشت شماری از موارد با مشکل مواجه شده است.

یک نیروی پلیس جدید و یک سیستم گیج کننده

نیل ولز، معاون مدیر ائتلاف احیای حقوق فلوریدا، گفت: «من نمی‌دانم چگونه می‌خواهید برای کسی که فکر می‌کرد واجد شرایط رای دادن است، به دلیل دریافت کارت ثبت نام رأی‌دهندگان مورد تایید دولت، قصد نقض قانون را دارید. که به بسیاری از دستگیرشدگان کمک می کند تا وکیل پیدا کنند و وثیقه را بپردازند.

تصویر: فلوریدیان در روز انتخابات اولیه ایالتی به پای صندوق های رای می روند (اکتاویو جونز / گتی ایماژ)

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

در یک ایمیل طولانی، سخنگوی وزارت امور خارجه فلوریدا – که دفتر جرایم و امنیت انتخابات بخشی از آن است – نشان داد که وظیفه تعیین اینکه آیا یک مجرم واجد شرایط رای دادن است یا خیر بر عهده فرد است.

برندس افزود: «این امر اثبات قصد را بسیار دشوار می کند. او گفت: «وکلای ایالتی برای اثبات اینکه این کار را عمدی انجام داده اند، زمان بسیار دشواری خواهند داشت. برندس پیش‌بینی کرد که این اتهامات در نهایت رفع خواهد شد.

طرفداران حقوق رای آنچه را که آنها به عنوان یک روند گیج کننده توصیف می کنند سرزنش می کنند که تشخیص واجد شرایط بودن برای رای دادن را برای مظنونان یا مقامات انتخاباتی دشوار می کند.

ولز، که گروهش با بسیاری از افراد متهم کار می کند، گفت که هیچ کس – چه از دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان و چه از ایالت – به هیچ یک از افراد دستگیر شده اطلاع نداده است که واجد شرایط رای دادن نیستند.

او گفت: “هیچ چیز ناظر انتخابات را از اقدام مستقل از وزارت برای جمع آوری این اطلاعات منع نمی کند.”

براندز گفت: «نظارتان انتخابات شهرستان منابع یا دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی متعددی ندارند که به آنها اجازه چنین تصمیمی را بدهد.

دیسانتیس، که تصور می‌شود در حال بررسی نامزدی ریاست‌جمهوری در سال 2024 است، در این کنفرانس خبری گفت: «این فقط آغاز راه است». «قبل از اینکه ما این را پیشنهاد کنیم [new office] نمونه هایی از این چیزها وجود داشت که به نظر می رسید از طریق شکاف می ریزند.

سپس در ماه اوت دیسانتیس اولین دستگیری های انجام شده توسط آن نیرو را اعلام کرد و در یک کنفرانس خبری فاش کرد که دفتر جرایم و امنیت انتخابات 20 نفر را که قبلاً به قتل یا جرایم جنسی محکوم شده بودند متهم خواهد کرد. اصلاحیه فلوریدا در سال 2018 به ممنوعیت دائمی رای دادن به مجرمان پایان داد، به جز کسانی که به قتل و جرایم جنسی محکوم شده بودند. با این حال، این ترمیم، مجرمان محکومی را که «همه شرایط» محکومیت خود را تکمیل نکرده بودند نیز مستثنی کرد. در سال 2019، قانونگذاران فلوریدا – به رهبری برندز – قانونی را تصویب کردند که در آن شرایط شامل پرداخت تمام هزینه های دادگاه و جریمه ها می شد.

تصویر: فلوریدیان در روز انتخابات اولیه ایالتی به پای صندوق های رای می روند (اکتاویو جونز / گتی ایماژ)

طبق قانون فلوریدا، برای محکوم کردن افراد به تقلب در رأی‌دهی، ایالت باید ثابت کند که آنها عمداً و آگاهانه برای رأی دادن ثبت نام کرده‌اند – یا رأی داده‌اند – علیرغم اینکه می‌دانستند واجد شرایط این کار نیستند.

ولز گفت: «در پایان روز، ایالت مسئول تعیین صلاحیت رأی دهندگان برای افرادی است که در فهرست رأی دهندگان ایالت هستند. او همچنین گفت که “از این اتهامات متعجب خواهد شد.”

مارک آرد، سخنگوی، یک فرآیند پیچیده و اغلب وقت گیر را تشریح کرد که در آن آژانس های دولتی مختلف با یکدیگر در تعیین صلاحیت رأی دهندگان برای مجرمان بررسی می کنند و پیشنهاد می کند که افراد هنگام بازگرداندن مطالب ثبت نام، قانون را زیر پا می گذارند، حتی اگر مواد موجود در بسیاری از پرونده ها توسط مقامات انتخاباتی برای افراد ارسال شده است.

برندز و ولز می گویند که دولت مقصر است، حتی اگر این مواد توسط مقامات انتخابات محلی ارسال شده باشد.

از 18 نفری که مقامات گفته اند تا کنون به این اتهام بازداشت شده اند، بسیاری گفته اند که کارت ثبت نام رای دهندگان را از دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان دریافت کرده اند و معتقدند که واجد شرایط رای دادن هستند، در حالی که برخی گفته اند که کارت های ثبت نام را صرفا برای تعیین تکلیف پس داده اند. بر اساس اسناد دادگاه بررسی شده توسط NBC News و گزارش های Miami Herald و سایر رسانه ها، آیا آنها واجد شرایط رای بودند یا خیر.

Volz و Brandes می‌گویند وزارت امور خارجه فلوریدا باید پایگاه‌های اطلاعاتی خوبی از مردم فلوریدی که به جرم قتل یا جرایم جنسی محکوم شده‌اند، و همچنین محکومانی که هنوز برای هزینه‌های دادگاه بدهکار هستند، ایجاد کند و فهرست رأی‌دهندگان را بر این اساس به‌روزرسانی کند.

براندز و ولز گفتند که سال‌ها پس از آن هزارتویی از سوابق در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط رای دادن در ایالت است و چه کسی واجد شرایط رای دادن نیست ایجاد کرده است، که به گفته آنها عامل اصلی در این است که چرا بسیاری از افراد دستگیر شده باور دارند یا به سادگی نمی‌دانند حق رای احیا شده بود. آنها و سایر حامیان حقوق رای اشاره می کنند که دولت هرگز یک پایگاه داده مرکزی ایجاد نکرد که بتواند به طور مؤثر بررسی کند و مشخص کند که چه افرادی که از سیستم عدالت کیفری عبور کرده اند می توانند و نمی توانند رأی دهند.

پولیتیکو این هفته گزارش داد، با این حال، مدیر دفتر جرایم انتخاباتی، پیتر آنتوناچی، نامه ای به ناظران انتخابات شهرستان در ایالت ارسال کرد و گفت که آنها هیچ اشتباهی مرتکب نشده اند. NBC News این نامه را به دست نیاورده است.

دیسانتیس در کنفرانس خبری در ماه آگوست با اعلام این اتهامات گفت که همه 20 نفر قبلاً به دلیل محکومیت به قتل یا جرایم جنسی – که آنها را از رای دادن در فلوریدا منع می کند – زندانی شده بودند و به طور غیرقانونی در انتخابات 2020 رای داده بودند. بر اساس قانون فلوریدا، در حالی که بسیاری از مجرمان می توانند بر اساس اصلاحیه قانون اساسی که از طریق یک طرح رای گیری در سال 2018 تصویب شد، حق رای خود را به دست آورند، کسانی که به خشونت آمیزترین جرایم، مانند قتل و تجاوز محکوم شده اند، نمی توانند.

جف براندس، معمار سناتور ایالتی جمهوری خواه گفت: «معلوم است که هیچکس به آنها اطلاع نداده است» که واجد شرایط رای دادن نیستند. یک قانون جداگانه در سال 2019 که رأی دادن را برای مجرمان سابق در مصاحبه دشوارتر می کرد.

ارد همچنین گفت که ناظران انتخابات شهرستان ها – از جمله مقاماتی که چنین مطالبی را ارسال کرده اند – این اختیار را دارند که برای حذف یک رای دهنده از سیستم ثبت نام رای دهندگان در سراسر ایالت اقدام کنند.

او گفت: “هیچ مدرکی وجود ندارد.”

دیسانتیس در ماه آوریل لایحه‌ای را امضا کرد که به طور رسمی یک نیروی پلیس را برای تعقیب تقلب در رأی‌دهندگان و سایر جرایم انتخاباتی تشکیل می‌دهد – یکی از اولویت‌های جمهوری‌خواهان در بحبوحه ادعاهای نادرست رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ مبنی بر اینکه انتخابات 2020 از او دزدیده شده است.