پلوسی به دلیل اینکه برخی از معترضان طرفدار فلسطین با روسیه مرتبط هستند با انتقاد مواجه می شود

رئیس سابق مجلس نمایندگان نانسی پلوسی پس از این که برخی از معترضان طرفدار فلسطین “به روسیه مرتبط هستند” با انتقاد روبرو شده است.

ما باید به آنچه انجام می‌دهیم فکر کنیم، و کاری که باید انجام دهیم این است که تلاش کنیم تا رنج غزه را متوقف کنیم… پوتیناو با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، یکشنبه در برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه سی ان ان گفت. “اشتباه نکنید، این به طور مستقیم به چیزی که او دوست دارد ببیند مرتبط است.”

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که معترضان طرفدار فلسطین که خواستار آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس در غزه بودند، به طور مداوم رویدادهای جو بایدن، رئیس‌جمهور و همچنین رویداد اخیر پلوسی در سیاتل را متوقف کردند.

پلوسی گفت: «من فکر می‌کنم… برخی از این معترضان خودجوش، ارگانیک و صادق هستند. من فکر می کنم برخی به روسیه متصل هستند. و من می‌گویم که همانطور که می‌دانید، مدت‌هاست که به این موضوع نگاه کرده‌ام.»

هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا فکر می کند برخی از اعتراضات طرفدار فلسطین کارخانه های روسیه هستند، دموکرات کالیفرنیا پاسخ داد: “فکر نمی کنم آنها گیاه باشند.”

پلوسی گفت: «فکر می‌کنم برخی منابع مالی باید مورد بررسی قرار گیرد و می‌خواهم از اف‌بی‌آی بخواهم درباره آن تحقیق کند.»

او به سرعت از سوی رئیس شورای روابط آمریکایی-اسلامی، نیهاد عوض، مورد انتقاد قرار گرفت که گفت این سازمان «عمیقاً آشفته است» و پیشنهاد پلوسی مبنی بر تحقیق FBI از معترضان را «کاملاً مستبدانه» خواند.

ما عمیقاً از اظهارات پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان ناراحت هستیم. عواد در بیانیه‌ای گفت: ادعای نماینده پلوسی مبنی بر اینکه برخی از آمریکایی‌هایی که برای آتش‌بس غزه در حال همکاری با ولادیمیر پوتین هستند، توهم‌آمیز به نظر می‌رسد و درخواست او از اف‌بی‌آی برای تحقیق درباره این معترضان بدون هیچ مدرکی کاملاً مستبدانه است.

اظهارات او بار دیگر تأثیر منفی دهه‌ها انسان‌زدایی از مردم فلسطین توسط حامیان آپارتاید اسرائیل را نشان می‌دهد. پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان و دیگر رهبران سیاسی به جای اینکه بی‌اساس این آمریکایی‌ها را به عنوان همدستان روسیه تهمت بزنند، باید با درخواست برای پایان دادن به جنگ نسل‌کشی دولت نتانیاهو علیه مردم غزه، به خواست مردم آمریکا احترام بگذارند.

سخنگوی پلوسی به سی‌ان‌ان گفت که سخنران سابق از حق اعتراض مسالمت‌آمیز «حمایت و دفاع می‌کرد»، اما به سابقه دخالت دشمنان خارجی در سیاست آمریکا برای تأثیرگذاری بر انتخابات اذعان داشت.

پلوسی رئیس‌جمهور آمریکا همواره از حق همه آمریکایی‌ها برای اعلام نظرات خود از طریق اعتراض مسالمت‌آمیز حمایت کرده و از آن دفاع کرده است. سخنگوی پلوسی که از سه دهه در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان مطلع شده است، به خوبی از نحوه دخالت دشمنان خارجی در سیاست آمریکا برای ایجاد تفرقه و تاثیرگذاری بر انتخابات ما آگاه است و او می‌خواهد شاهد تحقیقات بیشتر قبل از انتخابات 2024 باشد.

هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط روسیه با تظاهرات طرفدار فلسطین وجود ندارد، اما روسیه و نهادهای تحت حمایت روسیه مداخله می‌کنند در سیاست ایالات متحده با هدف ایجاد اختلاف و تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات.

گزارشی که توسط جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در مارس 2021 منتشر شد، نحوه مداخله دولت روسیه در انتخابات 2020 را با یک کمپین نفوذ در «تحقیر» بایدن و «حمایت از» رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، با استناد به یک فشار گسترده اطلاعات نادرست توضیح داد.

مزارع ترول های روسی مانند آژانس تحقیقات اینترنتی به استفاده از رسانه های اجتماعی برای انتشار اطلاعات نادرست و تشویق تفرقه در سیاست ایالات متحده با بهره برداری از مسائلی مانند دستورات واکسن و ماسک معروف است.

ایوری لوتز، هیلی تالبوت و دایان گالاگر از CNN در این گزارش مشارکت داشتند.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید

منبع