پس از شلیک اسلحه به خانواده بلک، پرونده علیه زن و شوهر کاهش یافت

کلانتر شهرستان اوکلند گفت که هر دو طرف با پلیس تماس گرفتند و ووستنبرگ از آنجا دور شدند و منتظر آمدن نمایندگان بودند. این زوج اندکی بعد دستگیر شدند.

پس از دستگیری، اریک ووستنبرگ شغل خود را در دانشگاه اوکلند از دست داد، جایی که او هماهنگ کننده خدمات پشتیبانی کهنه سربازان بود. وکیل او، دین گرینبلات، گفت که خانواده ووستنبرگ “سه سال است که با ابرهای بالای سر خود زندگی کرده اند.”

اتهامات جنایی علیه یک زوج سفیدپوست که در سال 2020 متهم شدند پس از اینکه یکی از آنها در یک ویدیو در حال کشیدن اسلحه به روی یک زن سیاه پوست و دخترانش در خارج از رستورانی در میشیگان ضبط شد، لغو شد.

“از طرف موکلم، ما هیجان زده هستیم که فقط 32 ماه طول کشید تا دادستان شهرستان اوکلند سرانجام اتهامات را کنار بگذارد. جانسون گفت، متأسفانه، زندگی مشتری من هرگز مثل قبل نخواهد بود.



منبع

اوکلند پرس گزارش داد که زن پونتیاک با دو دختر در حال بازدید از رستوران بود که این حادثه آغاز شد. یک ویدیوی سه دقیقه‌ای با تلفن همراه، اسنادی را در فضای مجازی منتشر کرد که بخشی از درگیری بعدی در پارکینگ رستوران بود.

به گزارش اوکلند پرس، دادگاه قرار بود روز دوشنبه برای اریک ووستنبرگ و جیلیان ووستنبرگ آغاز شود، اما مری الن برنان، قاضی دادگاه ناحیه اوکلند، پس از اینکه قربانیان ادعایی برای ارائه شهادت حضور نداشتند، پرونده را رد کرد.

جیلیان ووستنبرگ را می‌توان در بیرون خودروی خود دید که فریاد می‌زند: «(توهین آمیز) را دور بریز! دور شو!» در حالی که اسلحه را به سمت شخصی که در حال ضبط است نشانه رفته است. او در نهایت دوباره سوار وسیله نقلیه خود می شود که شوهرش آن را دور می کند.

دیوید ویلیامز، دستیار دادستان شهرستان اوکلند، خاطرنشان کرد که اتهامات روز دوشنبه بدون پیش داوری رد شدند، “به این معنی که دفتر ما می تواند در صورت در دسترس بودن آن شاهدان، اتهامات مربوط به این موضوع را دوباره صادر کند.” او از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

گرینبلات گفت: “هیچ چیز نمی تواند شغل، زندگی و اعتبار آنها را بازگرداند.”

تری جانسون، وکیل جیلیان ووستنبرگ، گفت که رد این اتهامات مدت ها به تعویق افتاده است.

ووستنبرگ ها هر کدام به یک مورد حمله جنایتکارانه برای حادثه 1 ژوئیه 2020 در پارکینگ رستوران چیپوتل در شهر اوریون، در حدود 40 مایلی (64 کیلومتری) شمال غربی دیترویت متهم شدند.

تاکلیا هیل که سیاه‌پوست است، در سال 2020 به دیترویت نیوز گفت که این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که یک زن سفیدپوست که بعداً به نام جیلیان ووستنبرگ شناسایی شد، هنگام ورود به رستوران با دختر نوجوان هیل برخورد کرد و ووستنبرگ با دستور اجرایی خارج شد.